Przelew na numer telefonu za pomocą IKO + przelew zwrotny i ponowienie przelewu – tutorial

Tomasz Zywer

14-10-2014
Przelew na numer telefonu za pomocą IKO + przelew zwrotny i ponowienie przelewu – tutorial

W aplikacji IKO istnieje możliwość dokonania przelewu na numer telefonu odbiorcy. Taki przelew jest natychmiastowy, w wyniku czego odbiorca od razu widzi pieniądze na swoim koncie.

Aby wykonać przelew, uruchamiamy IKO logując się swoim indywidualnym kodem PIN, a następnie wybieramy funkcję „Przelew na telefon”.

Wprowadzamy numer telefonu odbiorcy przelewu, wpisujemy kwotę oraz tytuł przelewu. Istnieje możliwość wybrania odbiorcy z książki adresowej telefonu. Po wprowadzeniu danych klikamy “Wyślij”.

Jeżeli kwota przelewu nie przekracza limitu kwotowego dla pojedynczej transakcji bez kodu PIN (domyślnie 50 zł), przelew zostaje zrealizowany od razu. W przeciwnym wypadku transakcję należy potwierdzić kodem PIN i otrzymujemy komunikat, że transakcja została wykonana pomyślnie.

Istnieje możliwość zmiany limitów domyślnych i indywidualne ich ustawienie w serwisie internetowym iPKO lub Inteligo.

 

Jeżeli przekazaliśmy pieniądze do odbiorcy, który jeszcze nie korzysta z aplikacji IKO, PKO Bank Polski wysyła mu SMS-a z informacją o przelewie. Aby odebrać pieniądze musi on zainstalować i aktywować aplikację IKO w przeciągu 7 dni od przelewu.

Przelew zwrotny i ponowienie przelewu na numer telefonu

W aplikacji IKO istnieje możliwość wykonania natychmiastowego przelewu zwrotnego oraz ponowienia przelewu. W tym celu odbiorca przelewu na telefon musi wejść w aplikacji IKO w historię transakcji.

Następnie z listy wybiera przelew przychodzący i klika “Zwróć na tel.”. Aplikacja automatycznie wczytuje dane do przelewu, które użytkownik może dowolnie edytować.


Aby zaakceptować transakcję, wybiera „Tak”. W przypadku przesyłu kwot powyżej 50 zł (lub w zależności od indywidualnych ustawień użytkownika), transakcję należy potwierdzić kodem PIN.

Użytkownik otrzymuje komunikat o poprawnie przeprowadzonym przelewie zwrotnym na numer telefonu.


Aby skorzystać z funkcji ponowienia przelewu na numer telefonu wchodzimy w historię transakcji.

Wyszukujemy przelew wychodzący, który już kiedyś wykonywaliśmy i który chcemy powtórzyć. Wybieramy przycisk „Powtórz”.

 


Sprawdzamy czy dane odbiorcy i kwota zgadzają się i klikamy “Wyślij”.

W przypadku przesyłu kwot powyżej 50 zł (lub w zależności od indywidualnych ustawień użytkownika), transakcję należy potwierdzić kodem PIN.

Otrzymujemy potwierdzenie transakcji.

 

Komentarze:

Comments

comments