Tchibo pioniersko wykorzystuje format Facebook Canvas

Łukasz Kłosowski

18-02-2016
Tchibo pioniersko wykorzystuje format Facebook Canvas

Marketer/Klient:

Tchibo

Agencja:

Value Media (dom mediowy), Change (kreacja)

Czas trwania kampanii (akcji):

Luty 2016

Wykorzystane media:

Facebook Canvas

Cel:

Brandingowa kampania zasięgowa. Pogłębienie świadomości o tym, że Tchibo oferuje szeroką gamę produktów, nie tylko związanych z branżą spożywczą. Dotarcie z przekazem do nowej grupy odbiorców.

Opis:

Sklep online tchibo.pl oferuje co wtorek nową kolekcję produktów z szerokiej gamy kategorii: moda męska, damska i dziecięca, meble, artykuły do sypialni, pomysły dla domu, akcesoria sportowe czy świąteczne. Nie wszyscy są jednak świadomi tego, jak szeroki jest zakres produktów marki – kojarzonej głównie z kawą.

W ramach wsparcia sprzedaży w sklepach stacjonarnych i online nowe kolekcje wsparto działaniami z wykorzystaniem niedostępnego wcześniej na rynku formatu Facebook Canvas. Value Media wykorzystał go jako pierwszy dom mediowy w Polsce. Canvas dostępny jest tylko w kanale mobile. Jest formą interaktywnej infografiki z osadzanymi filmami, karuzelami oraz klikalnymi elementami, która wyświetla się wewnątrz aplikacji Facebook, bez przełączania się do innego procesu w smartfonie. Jak działa i prezentuje się można sprawdzić na poniższym filmie:

Wyniki:

Pierwszą promowaną kolekcją przy pomocy nowego formatu była kolekcja kuchenna. Zasięg wyniósł blisko połowę użytkowników w grupie docelowej, a same działanie uzyskało znaczne publicity ze względu na swoją świeżość oraz oryginalność.

Zaangażowanie użytkowników okazało się także wyższe, niż w przypadku innych formatów. Szczególnie widoczne było to przy drugiej kolekcji – dziecięcej (zdjęcie powyżej). Średni czas interakcji z reklamą wyniósł w tym wypadku aż 53 sekundy.

Canvas okazał się także doskonałym źródłem ruchu na stronę marketera. CTR wyniósł ponad 1 proc., generując sześć razy tańsze kliknięcia, w porównaniu do typowej kampanii zasięgowej z wykorzystaniem innych formatów.

Odnotowano znaczny wzrost sprzedaży w okresie trwania równoległej promocji kolekcji na Facebooku w stosunku do dni, w których kampania nie była prowadzona.

Tchibo planuje dalsze wspieranie promocji nowych kolekcji formatem Canvas.

Komentarze:

Comments

comments