"Tak się wygrywa kożuchy w 2016."

Łukasz Kłosowski

16-03-2016
"Tak się wygrywa kożuchy w 2016."

Klient:

Sizeer oraz Adidas

Agencja:

Lubię To – linked by Isobar (kreacja) / Carat Polska (dom mediowy)

Czas trwania kampanii (akcji):

5 marca 2016

Wykorzystane media:

Facebook Mentions, Snapchat oraz Instagram

Cel:

Sieć Sizeer oraz marka Adidas chciały połączyć siły i przy pomocy influencera – blogerka modowa Maffashion – przyciągnąć do siebie młodych ludzi, by przekonać ich do zakupu droższych modeli Adidas Tubular. Obserwując konkurencję, Sizeer chciał wyjść naprzeciw młodym klientom i zawłaszczyć sobie miano sklepu innowacyjnego, dobrze znającego trendy, oraz mającego największy wybór Tubularów.

Opis:

Agencja jako pierwsza wpadała na pomysł, aby format bazujący na teleturnieju, w którym może brać udział nieograniczona grupa ludzi (LiveWebTurniej – TubularUncover) przenieść w środowisko social mediów. Wykorzystano do tego trzy najpopularniejsze w grupie docelowej kanały: livestream Facebook Mentions, Snapchat oraz Instagram. Na potrzeby konkursu w przestrzeni salonu Sizeer w Złotych Tarasach zbudowano interaktywną instalację, a w jej wnętrzu umieszczono 50 par butów adidas Tubular. Każda para oznaczona była unikalnym hashtagiem mającym jeden stały człon #sizeertubular.

Zadaniem użytkownika było obserwowanie podpowiedzi na Snapchacie blogerki oraz jak najszybsze odgadnięcie brakującego członu hashtagu, znalezienie go na Instagramie i zostawienie tam komentarza. Pierwsza osoba komentująca zdjęcie, wygrywała parę butów. Maffashion w transmisji live, jako prowadząca turniej, dodawała przygotowane wcześniej snapy i udzielała dodatkowych wskazówek. Na żywo utrzymywała kontakt z fanami odpowiadając na ich komentarze i wyczytując zwycięzców.

Wyniki:

– zaangażowanie 80 proc. fanów Maffashion na Facebooku

– przez niecałe dwie godziny transmisji zasięg organiczny wyniósł blisko 600 tysięcy użytkowników i 463 tysiące widzów

– liczba komentarzy zgromadzonych w ciągu niecałych 2 godzin wynosiła ponad 6 tysięcy, 200 komentarzy na sekundę na Instagramie

– 50 osób wygrało Tubulary

– czas trwania akcji – 100 minut

Wideo:

Komentarze:

Comments

comments