Acti – wearable. Innowacyjna kampania Actimela

Łukasz Kłosowski

04-05-2016
Acti – wearable. Innowacyjna kampania Actimela

Klient:

Actimel / Danone Polska

Agencja:

Y&R Mobile

Czas trwania kampanii:

11.01.2016 – 21.02.2016

Wykorzystane media:

– Acti – wearable, łączące się z aplikacją mobilną poprzez Bluetooth Low Energy. Aplikacja mobilna na systemy iOS, Android oraz Windows Phone 10.

– Strona www

– Loteria promocyjna

– POS

– Reklama TV

Cel:

Actimel od lat wzmacnia odporność polskich rodzin. Wielu młodych rodziców często mających swoje pierwsze dziecko, ma kłopot z ubraniem go odpowiednio do pogody. Niektórzy mówią o tym wprost, o innych można usłyszeć w historiach opiekunek i przedszkolanek. Wspólna zabawa na dworze ustępuje sprawdzaniu, czy dziecko nie zgrzało się lub nie zmarzło.

Celem kampanii było dostarczenie rozwiązania, dzięki któremu młodzi rodzice mogli wspólnie spędzać zimą więcej czasu na świeżym powietrzu.

Opis:

Rozwiązaniem, które powstało w Y&R Mobile jest Acti – wearable zakładane pod ubranie dziecka, które powiadamia rodziców w specjalnie przygotowanej aplikacji mobilnej, gdy temperatura zaczyna spadać lub podnosić się. Dzięki temu rodzice dowiadują się, że należy poprawić dziecku ubranie, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Mocowanie Acti pozwala założyć sensor na wiele sposobów i dostosować jego kształt do potrzeb dziecka. Jest to możliwe, dzięki opartemu na magnesach rozwiązaniu stworzonemu w Y&R.

Sensor w Acti w czasie rzeczywistym monitoruje temperaturę powietrza pod ubraniem dziecka. Zmienia się ona szybciej niż temperatura ciała i jeżeli wyjdzie poza zakres komfortu termicznego dziecka, rodzic niezwłocznie otrzyma powiadomienie push na swoim smartfonie. Dzięki temu, bez konieczności ciągłego sprawdzania, dowie się kiedy dołożyć dodatkową warstwę odzieży lub przeciwnie, poluzować szalik i nieco rozpiąć dziecku kurtkę.

Oprócz sensora temperatury Acti ma też higrometr monitorujący wilgotność. Dzięki niemu rodzic może otrzymywać powiadomienia o przegrzaniu, jeżeli podczas zabawy dziecko nadmiernie się spoci. To dodatkowa, opcjonalna warstwa zabezpieczeń.

Uniwersalny zakres temperatur zapewniający każdemu komfort nie istnieje. Dlatego Acti działa w oparciu o indywidualny profil komfortu termicznego dziecka wyznaczany podczas pierwszego uruchomienia (onboarding). Aplikacja podpowiada optymalne wartości, które rodzic akceptuje lub zmienia według własnego osądu. Można skorygować je w dowolnym momencie, by jeszcze dokładniej dopasować je do potrzeb dziecka.

Acti nie można kupić. Można było je wygrać co 20 minut w loterii Actimela na stronie www.actimel.pl.

Wyniki:

W ramach loterii rozlosowano ponad 1000 sztuk Acti. Nagroda w postaci Acti spowodowała też wzrost zainteresowania loterią Actimela, w stosunku do poprzedniego roku, a przede wszystkim, wzrost sprzedaży produktu.

Wideo case study:

 

Nagrody:

Kampania ma 9 nominacji do nagród w konkursie Innovation AD i KTR. Rozstrzygnięcie konkursów będzie 23 i 24 maja 2016.

Nominacje Innovation AD w kategoriach: Product, Technology, Insight oraz Usability.

Nominacje KTR w kategoriach: Active Advertising: Mobile; Digital & Mobile: Kreatywne wykorzystanie autorskich technologii; Digital & Mobile: Kreatywne wykorzystanie danych; Digital & Mobile: Inne rozwiązania mobile; Media: Kreatywne wykorzystanie mobile.

Komentarze:

Comments

comments