Mobile zdominował Innovation Ad 2016

Łukasz Kłosowski

24-05-2016
Mobile zdominował Innovation Ad 2016

Tak, jeszcze nigdy nie było tyle projektów posiadających w sobie mobile.

Najwiecej, bo aż 4 nominacje miała Young & Rubicam Poland. Dzięki tej jednej kampanii, z branżowego średniaka, Y&R przeistoczyła się w agencję wyznaczającą trendy i realizującą najbardziej innowacyjną kampanię roku. Wszystkie nominacje przeistoczyły się w nagrody – po kolei brąz w kategorii Insight, srebro w kategorii Product i Technology oraz jakże cenne złoto w kategorii Usability. To dało agencji 25 punktów oraz tytuł najlepszej agencji roku na Innovation Ad.

A sprawa dotyczy kampanii Acti dla Actimela firmy Danone. Rozwiązaniem, które powstało jest Acti – wearable zakładane pod ubranie dziecka, które powiadamia rodziców w specjalnie przygotowanej aplikacji mobilnej, gdy temperatura zaczyna spadać lub podnosić się. Dzięki temu rodzice dowiadują się, że należy poprawić dziecku ubranie, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Case study znajdziecie wyłącznie na GoMobi.pl.

To był niesamowicie mobilny wieczór

Pomimo pretensjonalnego prowadzącego, który sprawił, że tak jak zawsze estetycznie zaaranżowana gala, pozostawiła tym razem lekki niesmak i niedosyt – emocje były spłaszczone, timing na scenie był nieodpowiedni, byliśmy świadkami wielu omyłek i jeszcze nigdy nie widziałem, żeby na afterparty pozostało tak mało ludzi. Mobile odegrał jedną z głównych ról tego wieczoru.

Tak więc po kolei. Co  już znamy. W kategorii Integration brąz dla Lubie to za TubularUncover. Warto nadmienić w tym miejscu, że w tym roku trzy kruszce – srebro, brąz i złoto – przyznawano po raz pierwszy. Wcześniej mieliśmy jedynie podział na kampanie społeczne i komercyjne, co pozostało również w tym roku. W kategorii Product srebro przypadło DDB&Tribal za Move update – case study znajduje się tutaj.

Szczególną uwagę warto zwrócić na kategorię Smart Use of Data – brąz przypadł agencji Havas Media za kampanię Red Bull „Driving” i była to jedyna nagroda w tej kategorii. Precyzyjnie targetowane reklamy marketera były wyświetlane osobom, które mają zainstalowane na smartfonach aplikacje motoryzacyjne, są z wybranych województw, udają się na ferie zimowe i przemierzyli co najmniej 150 kilometrów. Namierzenie ich położenia było możliwe dzięki triangulacji BTS. Dzięki kampanii osiągnięto 6-krotnie lepsze CTR-y niż tradycyjną metodą, a co najważniejsze udało się przeprowadzić innowacyjną kampanię.

 

W kategorii Usability brąz przypadł Isobar Polska za Screenshot Coupons dla McDonald’s Polska. Zamiast tradycyjnych kuponów dostępnych w aplikacjach, agencja kupony umieściła w reklamach. Gdy zobaczyliśmy taki format na swoim smartfonie, należało zrobić screenshota i pokazać go w restauracji.

 

W kategorii Interaction ponownie triumfowała grupa Dentsu Aegis realizując dla MasterCarda co prawda mało efekciarską, ale jakże trafioną w dzisiejszych czasach akcję. Chodziło o to, że w wybranych restauracjach można było odłożyć telefon do specjalnego pojemnika i rozkoszować się spotkaniem towarzyskim oraz samym posiłkiem bez zbędnych zakłóceń. Kampania idealnie wpasowuje się w historyczne clue reklamowe marketera – “Odkryć na nowo przyjemność rozmowy: Bezcenne”.

 

Brąz w kategorii Touchpoint przypadł Isobar Polska za “Dźwięki z przeszłości”. Powstała aplikacja (Android, iOS), która przybliża ogromne archiwa Polskiego Radia. Łączy historyczne nagrania z miejscami, które je opisują. To jednocześnie gra miejska. Zwiedzając okolice, zdobywamy punkty i odznaki, a potem możemy pochwalić się tym na Facebooku.

 

 

Mobile is everything

Mobile (NFC) przewijał się nawet w nagrodzonej dwoma złotymi statuetkami, jednej z najlepszych tegorocznych kampanii Freetee4it Agencji Reklamowej S4 dla Luxoft Poland. A także w Theraflu Thermoscanner zrealizowanej przez Saatchi & Saatchi Interactive Solutions (thermoselfie do szefa i dziewczyny za pomocą smartfona). Nominacje zdobyła aplikacja Samsunga, TVN – kampania wiosenna ramówka TV Sync, kampania serialu “Rush”, gdzie między innymi działania prowadzono na Tinderze oraz kampania na Instagramie. Szczegóły poniżej:






 

Cieszy mnie bardzo, że polskie agencje z roku na rok coraz bardziej odkrywają nieograniczone możliwości, jakie dają kampanie digitalowe z użyciem narzędzi mobile. Gdy w 2012 roku na Cannes Lions po raz pierwszy w kategorii mobile wygrała Coca-Cola, świat prawdopodobnie zrozumiał to po raz pierwszy. Dziś na najważniejszych konkursach mamy wysyp nowatorskich, często przełomowych z punktu widzenia komunikacji marketingowej projektów. W następnych latach spodziewajmy się całkowitej dominacji, ponieważ mało która dobra kampania będzie się mogła obyć bez mobile’a.

Tradycyjnie – powodzenia w czerwcu w Cannes!

Komentarze:

Comments

comments