Dzięki beaconom CH Gemini Park zrobiła interesującą promocję i zyskała dane o klientach

GoMobi.pl

03-06-2016
Dzięki beaconom CH Gemini Park zrobiła interesującą promocję i zyskała dane o klientach

Firma Syngeos dostarcza technologię beacon galerii handlowej Gemini Park w Bielsku-Białej. Na teranie całej galerii umieszczono 70 beaconów. Właściciele galerii i najemcy sklepów wykorzystują beacony do kierowania znajdujących się w pobliżu konsumentów spersonalizowanych ofert zakupowych.

Działanie beaconów zostało sprawdzone w bielskiej galerii podczas kwietniowej Nocy Zakupów. Klienci, którzy przyszli skorzystać z okazyjnych zakupów, dodatkowo otrzymywali na telefony przygotowane na tę okazję oferty spersonalizowane. Odebranie powiadomienia było możliwe dzięki zainstalowaniu aplikacji MyPromo. Podczas eventu zachęcały do tego hostessy oraz materiały reklamowe umieszczone w galerii. Podczas zaledwie kilku godzin zakupowego maratonu aplikacja MyPromo odpalona została ponad 250 razy.

Najemcy galerii przygotowali 70 spersonalizowanych ofert, dopasowanych według płci i wieku odbiorców. Większość z nich polegała na procentowych rabatach na cały lub wybrany asortyment, ale znalazły się też takie jak gratisowy upominek za zakupy powyżej 40 zł (Hebe) czy porady stylistki (by Polka). Najwięcej użytkowników aplikacji MyPromo odwiedziło sklepy z odzieżą (42 proc.) oraz drogerie (11 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się takie kategorie sklepów jak: sport i turystyka, gastronomia, artykuły dla dzieci, komputery i RTV.

syngeos_1

Główną grupą, bo aż 40 proc. korzystających z MyPromo, były osoby pomiędzy 20-30 rokiem życia. 23 proc. użytkowników aplikacji miała mniej niż 20 lat, natomiast jedna piąta była w wieku 30-40 lat. Osoby starsze stanowiły łącznie zaledwie 16 proc. Prawie połowa korzystających z ofert wysyłanych za pomocą beaconów, to kobiety (49 proc.), 43 proc. to mężczyźni, reszta nie podała płci.

Podsumowując akcję warto zwrócić uwagę na kilka wniosków:

Aplikacje mobilne wykorzystujące beacony to dobre narzędzie w kampaniach skierowanych do millenialsów – osoby w wieku 20-30 lat najliczniej korzystały z promocji w MyPromo.

syngeos_2

O sukcesie kampanii zbliżeniowej decydują dwa czynniki: atrakcyjna oferta i dobrze dobrane narzędzie. Sama technologia beacon może zapewnić dotarcie do klienta, ale to ciekawy lub korzystny przekaz skłoni go do zakupów.

Beacony łączą działania marketingowe z analizą zachowań klienta. Dzięki temu sklepy zyskują wiedzę o liczbie, wieku, czy płci odwiedzanych klientów, a właściciele centrów handlowych o tym, które sklepy generują najwięcej ruchu w galerii.

 

Komentarze:

Comments

comments