W tym szaleństwie jest metoda – nowości w płatnościach mobilnych

Łukasz Kłosowski

12-07-2016
W tym szaleństwie jest metoda – nowości w płatnościach mobilnych

Tę odsłonę naszego cyklicznego update’u rozpoczynamy od najnowszych informacji na temat polskiego Blika. Trzeba przyznać, że Polski Standard Płatności rozwija się bardzo dynamicznie. Z systemu może korzystać obecnie 2 miliony użytkowników. Blik obsługuje już 148 tysięcy terminali płatniczych offline i online i współpracuje z największymi agentami rozliczeniowymi i integratorami płatności (eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel, First Data). Dziś dotarła do nas informacja o najnowszej funkcji w polskim systemie. Właśnie rozpoczęto prace wdrożeniowe w biletomatach komunikacji miejskiej. Z dniem dzisiejszym za bilety Blikiem zapłacą mieszkańcy Łodzi.

Aby kupić bilet w ten sposób musimy mieć zainstalowaną aplikację banku obsługującego Blika. System generuje nam kod, który wpisujemy na ekranie biletomatu. Transakcję potwierdzamy na swoim smartfonie. Partnerem łódzkiego wdrożenia w biletomatach komunikacji miejskiej jest Mera-Systemy.

To nie koniec nowości w Bliku. Polski Standard Płatności przygotowywał się do tegorocznych wakacji należycie. Pod koniec czerwca udostępnił możliwość płacenia Bilikiem także za bilety kolejowe. Tu z kolei należy skorzystać z uruchomionej przed kilkoma miesiącami platformy do sprzedaży biletów kolejowych Koleo (https://koleo.pl/), a podczas płatności wybrać Blik, gdzie wprowadzamy jednorazowy, 6-cyfrowy kod. Transakcję potwierdzamy w telefonie. 

W tej chwili w Koleo można kupić bilety na pociągi Regio i interRegio spółki Przewozy Regionalne, która przewozi prawie 30 proc. wszystkich pasażerów w Polsce, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Kolei Małopolskich. Już wkrótce będą dostępne także bilety trzech kolejnych przewoźników: Arriva RP, Kolei Wielkopolskich i SKPL, a do końca roku wszyscy polscy przewoźnicy.

Najnowsze trendy w płatnościach mobilnych

Rozwiązanie zaproponowane przez ekstrawagancką markę ubrań House of Holland, Collab – laboratorium innowacyjności Visa oraz aplikację mobilną do rozszerzonej rzeczywistości Blippar jest kwintesencją impulsywnych zakupów dokonywanych wszędzie, nawet na ulicy.

Płatności mobilne za pomocą Augmented Reality, które rozpoznaje produkty, przekierowuje do sklepu i umożliwia transakcję sprawiają, że każdy z nas może stać się platformą zakupową. Ubrani w ciuchy, które podobają się innym, stajemy się żywą reklamą. Perfekcyjne połączenie. Więcej na poniższym filmie.

Rozwiązanie można zastosować także na manekinach w sklepie. Na razie w projekt zaangażowany jest brand House of Holland, ale z zapowiedzi wiemy, że w kolejce stoją już kolejne.

Jeszcze dalej pojechał MasterCard, przedstawiając nowoczesne płatności z humanoidalnym robotem Pepper firmy SoftBank Robotics. Technologia oparta jest na usłudze MasterPass.

“Aby rozpocząć interakcję, klient po prostu zwraca się do Peppera słownie oraz paruje swoje konto poprzez naciśnięcie ikony Pepper w aplikacji portfela cyfrowego bądź poprzez zeskanowanie kodu QR na tablecie trzymanym przez robota. Po sparowaniu Pepper obsługuje posiadacza karty, przedstawiając mu spersonalizowane rekomendacje i oferty oraz dodatkowe informacje o produktach, a także pomagając mu w dokonaniu płatności za zakupione artykuły” – podaje MasterCard.

MasterCard Labs – centrum “zwariowanych” projektów dotykających nowoczesnych płatności MasterCarda wdroży humanoidalne płatności jeszcze w tym roku w restauracjach Pizza Hut w regionie Dalekiego Wschodu.

Aż strach pomyśleć co nas czeka dalej…

Komentarze:

Comments

comments