Innowacyjna komunikacja festiwalu na przykładzie FMF w Krakowie
Marketer/Klient:
Krakowskie Biuro Festiwalowe / Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie
Agencja:
Openform
Czas trwania kampanii (akcji):
7 dni (24-30 maja 2016)
Wykorzystane media:
Aplikacja mobilna #ilovefmf (Android, iOS), social media (Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Snapchat), strony internetowe Krakowskiego Biura Festiwalowego, Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, RMF Classic, RMF, Spotify, Kontakt.io.
Cel:
Osiągnięcie milionowego zasięgu hasztaga #ilovefmf.
Stworzenie multimedialnej platformy mobilnej, która za pomocą nowych technologii będzie generowała szum o festiwalu w social media.
Stworzenie gry, w której zwycięzcy zostaną nagrodzeni za swoje zaangażowanie.
Ugruntowanie wizerunku Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie jako festiwalu nowatorskiego, który w innowacyjny sposób realizuje strategię promocji komunikacji i wykorzystania nowych mediów do promocji kultury.
Opis:
Gra #ilovefmf funkcjonowała w czasie trwania festiwalu, czyli w dniach 24-30 maja 2016. Taki był jej zamysł i o północy 30 maja kończyła się możliwość zdobywania punktów w zamian za aktywność. Punkty z kolei można było zdobywać za poprawne odpowiedzi udzielane w Quizie, za odkryte zagadki pod beaconami oraz poprzez udostępnienia w swoich kanałach społecznościowych treści z hashtagiem #ilovefmf.
Pomysły kreatywne jakie zostały wykorzystane w aplikacji to:
Dla fanów muzyki filmowej stworzony został kanał Spotify, dzięki któremu można było posłuchać muzyki filmowej, która prezentowana była na koncertach FMF w 2016 roku.
Dla lubiących wyzwania stworzony został Quiz, w którym każdy uczestnik gry mógł sprawdzić swoją wiedzę zarówno na temat obecnej jak i minionych edycji FMF (łącznie 68 pytań z 4 możliwymi odpowiedziami, podzielonymi na 7 zestawów – inny na każdy dzień i adekwatny do dziejącego się w danym dniu koncertu FMF).
Dla fanów mediów społecznościowych i selfie przygotowana została Fotobudka, za pomocą której można było robić zdjęcia i nakładać na nie FMFowe ramki, filtry, naklejki, teksty.
Z kolei dla tych, którzy lubią łamigłówki i spacery – stworzona została niezwykle nowatorska gra opartą o technologię beaconów firmy Kontakt.io. Beacony rozlokowane były w strategicznych lokalizacjach festiwalowych (Centrum Kongresowe ICE Kraków, Tauron Arena Kraków, Centrum Festiwalowe w Pałacu Krzysztofory oraz w przestrzeni miasta) i skrywały niełatwe zagadki opracowane według koncepcyjnego scenariusza. Łącznie w przestrzeni miejskiej umieszczono 11 beaconów.
Gra #ilovefmf zawierała także program 9. FMF, dzięki któremu jej użytkownicy zawsze byli na bieżąco z wydarzeniami festiwalowymi, o których dodatkowo przypominały powiadomienia push.
Wyniki:
– blisko 1,4 miliona zasięgu w social media
– 325 graczy w aplikacji
– 1 060 993 – łączna liczba zdobytych punktów przez uczestników
– blisko 2500 pobrań aplikacji, aplikacja działa na dwa systemy: iOS i Android oraz na 2 wersje językowe (polski i angielski)
Wideo:
Komentarze:
Comments