Innowacyjny format 360° w ofercie TVN Media
Klient:
Murapol
Agencja:
TVN Media
Czas trwania kampanii:
26 września – 31 października 2016
Wykorzystane media:
Mix mediów ze szczególnym naciskiem na spot 360°.
Cel:
Zwiększenie skali dotarcia do osób poszukujących nowego mieszkania, wśród odbiorców aktywnie korzystających z internetu w dużych miastach, w których realizowane są inwestycje mieszkaniowe Grupy Murapol.
Zaangażowanie odbiorców poprzez reklamę odbiegającą od typowych standardów, korespondującą z innowacyjnym charakterem serialu „Para nie do pary”. Wykorzystanie motion design’u do zwizualizowania inwestycji dewelopera oraz transformacja tradycyjnych wizualizacji mieszkań 2D w 3D przez dodanie możliwości ruchu, w celu pobudzenia wyobraźni odbiorców i zachęcenia do poznania oferty nowych mieszkań Grupy Murapol.
Zwiększenie stopnia interakcji klientów dzięki umożliwieniu łatwego sterownia obrazem reklamy w serwisie Player.pl, a jednocześnie w kanale YouTube Grupy Murapol.
Zbudowanie świadomości marki Murapol, jako dewelopera propagującego w sposób nowatorski ideę posiadania własnego mieszkania – miejsca, w którym można czuć się swobodnie w wyrażaniu emocji, rozwinąć skrzydła, cieszyć się, bawić, kochać.
Opis:
Reklama 360° to nowy format reklamowy dostępny w ofercie sprzedaży BR TVN Media. Dostępny jest na platformie Player.pl na desktopie, responsywnych stronach na Androidzie, w aplikacji Player.pl na systemach Android i iOS.
Kampania Grupy Murapol była częścią największej w historii polskiego rynku nieruchomości akcji promującej posiadanie własnego mieszkania „bo wszędzie dobrze, ale u siebie najlepiej” z udziałem Magdaleny Różczki – ambasadorki Murapolu.
Pierwszą reklamę 360° użytkownicy serwisu Player.pl mieli okazje zobaczyć przy premierze serialu „Para nie do pary”. Zastosowana podczas nagrywania technologia 360° dała widzom możliwość przeniesienia się w sam środek akcji i oglądania perypetii bohaterów z różnych perspektyw – dzięki dowolnemu przesuwaniu obrazu podczas oglądania. Ten sam mechanizm zastosowany został w reklamie 360° Murapolu. Pozwoliło to na połączenie unikatowej treści rozrywkowej dostarczanej w Player.pl z innowacyjną, interaktywną formą reklamową.
Transformacja obrazu mieszkania 2D w 3D i dodanie możliwości ruchu w reklamie 360° Murapolu uatrakcyjniło i zdynamizowało wizualizacje prezentujące osiedla i mieszkania. Dzięki zastosowanej technologii osoby szukające mieszkań na własne oczy mogły je zobaczyć, pospacerować w nich i poczuć tak, jakby naprawdę były w urządzonym wnętrzu. Sprawiło to, że reklama Murapolu stała się czymś więcej niż działaniem marketingowym. Była pomocnym narzędziem, które pozwala przenieść się do gotowego i umeblowanego mieszkania, odbyć spacer wewnątrz i na zewnątrz budynku. W dodatku stanowiła ciekawą inspirację jak można zaaranżować mieszkanie.
Dzięki temu, że emitowana reklama była klikalna, zainteresowane osoby mogły w szybki i łatwy sposób poznać szczegóły oferty mieszkań dewelopera. Za kreację reklamy odpowiedzialny był Whizz (whizz.ninja).
Wideo:
Wyniki:
Wyniki kampanii z wykorzystaniem reklamy 360° okazały się nawet 4-ktornie lepsze, niż z wykorzystaniem bardziej tradycyjnych formatów.
Forma reklamowa | liczba emisji | liczba kliknięć | CTR |
Spot 360 | 247 096 | 27 954 |
11,31% |
Screening (DBB z tapetą) | 180 851 | 9 031 |
4,99% |
Branding playera Kinowego Szeoki | 301 488 | 10 083 |
3,34% |
Flyfooter | 300 840 | 7 215 |
2,40% |
Komentarze:
Comments