75 proc. polskich banków nie oferuje aplikacji bankowości mobilnej

Łukasz Kłosowski

02-03-2012
75 proc. polskich banków nie oferuje aplikacji bankowości mobilnej

Autorką tego gościnnego artykułu jest Monika Mikowska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w agencji Janmedia Interactive świadczącej usługi z zakresu kreacji oraz IT.

Tylko 10 na 39 polskich banków umożliwia dostęp do konta bankowego i innych produktów bankowych z poziomu aplikacji zainstalowanej na telefonie komórkowym. Pokrycie dla większości systemów operacyjnych zapewniają tylko 3 z tych 10.

Liderem jest Raiffeisen Bank Polska (zdjęcie powyżej), który niespełna tydzień temu uruchomił – jako pierwszy i jak na razie jedyny w Polsce – aplikację na Windows Phone (więcej na ten temat można przeczytać w tej wiadomości). Cieszyć mogą się także klienci BZ WBKPeKaO SA, bo dostępność aplikacji mobilnych tych banków jest równie duża. W przypadku pozostałych banków jest już gorzej. 4 z nich oferują aplikację tylko na dwa systemy operacyjne (iOS i Android) i aż 3 z nich tylko na jeden (iOS). Jeśli nie masz iPhone’a a jesteś klientem Multibanku, ING czy Alior Banku to możesz obejść się smakiem bankowości w komórce.

Zestawienie nie uwzględnia aplikacji mobilnych banku PKO BP i Inteligo. Aplikacje te nie realizują funkcji oferowanych przez aplikacje pozostałych banków – z ich poziomu można korzystać jedynie z tokena, który służy do generowania haseł logowania i kodów jednorazowych do potwierdzania transakcji. Inteligo dodatkowo przekierowuje na serwis mobilny Inteligo, zoptymalizowany pod iPhone’a. W zestawieniu nie znalazł się też bank BPH, który aplikację mobilną posiada, ale tylko dla TFI (aplikacja umożliwia sprawdzanie aktualnych oraz historycznych wyników funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez BPH TFI).

Zestawienie dostępności aplikacji bankowości mobilnej jest aktualne na dzień 29 lutego 2012.

Komentarze:

Comments

comments