Aplikacja Banku PeKaO SA najlepszą aplikacją bankowości mobilnej

3 kwietnia 2012

Bank PeKaO SA zdobył 85 punktów na 96 możliwych – wynika z analizy agencji Janmedia Interactive, która przygotowała raport na ten temat.

Oprócz Banku Pekao SA zostały wyróżnione aplikacje Banku Handlowego w Warszawie (Citi Handlowy) oraz ING Banku Śląskiego. – Przeprowadzona przez nas analiza pokazuje ogromne dysproporcje między aplikacjami – zarówno pod względem użyteczności, jak i oferowanych funkcjonalności – mówi Monika Mikowska, pomysłodawca i redaktor raportu, badacz aplikacji na iOS. Oprócz niej nad raportem pracowali Anna Liszewska (badała aplikacje na iOS) i Jakub Mielczarek (na Androida). Badacze są również specjalistami od usability w Janmedia Interactive.

– Zdecydowanie najbardziej dostosowanymi do kontekstu mobilnego były aplikacje zwycięskiego Banku PeKaO SA, za pomocą których użytkownik może w szybki i bezproblemowy sposób zrealizowaó najbardziej typowe zadania oraz korzystać z bardzo wielu funkcji aplikacji, przy zachowaniu dobrego user experience – dodaje Mikowska. Aplikacje wygrała również w konkursie Mobile Trends Awards 2011.

Janmedia sprawdziła ofertę bankowości mobilnej wszystkich banków działających w Polsce. Przebadano 10 aplikacji mobilnych na system operacyjny iOS i 7 aplikacji mobilnych na system operacyjny Android. W sumie pod względem mobile przebadano ofertę 39 banków.

Podczas analizy zostało sprawdzonych i ocenionych 5 głównych obszarów aplikacji: nawigacja i struktura, treści, komunikaty i informacja zwrotna, layout i grafika oraz wprowadzanie danych.

Analitycy Janmedia realizowali po kolei każde zadanie, symulując zachowanie użytkownika i opisując każdy napotkany problem. Dodatkowo na potrzeby raportu został oceniony zakres funkcjonalności, którą oferują poszczególne aplikacje. Każdemu z badanych kryteriów przypisywane były punkty. Po zsumowaniu punktów został utworzony ranking, wyłaniający bank, który oferuje swoim klientom aplikacje najlepiej ocenione pod względem funkcjonalności i użyteczności.

Podczas testów została również wykorzystana wędrówka poznawcza, której idea polega na zidentyfikowaniu celów użytkownika, a następnie próbie ich realizacji w konkretnych zadaniach. Na potrzeby badania zostały zatem zdefiniowane trzy zadania: zlecenie przelewu, otwarcie lokaty, sprawdzenie szczegółów posiadanego kredytu.

Z raportem można zapoznać się wchodząc na tę stronę.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//