Bankowość mobilna mBanku jedną z najlepszych w Europie

Łukasz Kłosowski

21-10-2014
Bankowość mobilna mBanku jedną z najlepszych w Europie

Instytut badawczy Forrester Research przeanalizował usługi bankowości mobilnej dla klientów detalicznych w europejskich bankach i wyróżnił polski mBank.

Twórcy zestawienia sklasyfikowali siedem głównych kategorii, jakimi ma się wyróżniać wzorcowa aplikacja mobilna banku. mBank najwyższy wynik zdobył w kategorii rejestracja i logowanie. Benchmarkiem mBanku okazało się parowanie aplikacji przez serwis transakcyjny oraz możliwość uzyskania niektórych informacji – w tym podglądu stanu konta – bez konieczności logowania się do niej.

Aplikacja mBanku została wyróżniona także za zaawansowany system transakcyjny. Najbardziej rozwinięte aplikacje potrafią dzisiaj zrealizować niemal każdą transakcję znaną z dużego WWW. Oferta mBanku została z kolei doceniona za natychmiastowe przelewy P2P bezpośrednio z listy kontaktów w telefonie. Podkreślono także osobną aplikację banku do płatności zbliżeniowych.

Trzecim kryterium, gdzie aplikacja mBanku okazała się rozwiązaniem niemal kompletnym, był marketing i sprzedaż przez mobile. mBank wyróżniono za umożliwienie klientom wnioskowania o konkretne produkty finansowe, takie jak np. rachunek oszczędnościowy.

Twórcy raportu wspominają także o dwóch innych opcjach dostępnych w aplikacji – system push notification oraz integrację mobile z ofertą rabatowo-lojalnościową mOkazje.

Najlepszym systemem bankowości mobilnej w Europie w 2014 roku według Forrester Research jest aplikacja tureckiego banku Garanti. Na drugim miejscu znalazł się La Caixa z Hiszpanii (zdjęcie powyżej).

Wysoko uplasował się także drugi działający w Polsce bank – Millennium. Forrester w raporcie podkreśla jego dwustronny model komunikacji SMS. Według powyższego modelu użytkownicy nie tylko otrzymują komunikaty od banku, ale sami mogą je wysyłać. Bank Millennium umożliwia klientom wysłanie do banku SMS-a z żądaniem podania informacji dotyczących konta. Forrester wyróżnia także opcję skanowania kodu QR umieszczonego na fakturach i rachunkach w Banku Millennium.

Cały raport jest do pobrania w tym miejscu. Raport stanowi bardzo pogłębioną analizę bankowości mobilnej i opisuje najbardziej innowacyjne funkcje, także z pewnością może stanowić ciekawe źródło inspiracji. Forrester udziela także kilku rekomendacji. Po analizie okazało się, że mobilne aplikacje bankowe ciągle mają problem z funkcjami obsługi i nawet najlepsze nie są do końca intuicyjne. Firma każe się także przyglądać informacjom udostępnianym przez samych użytkowników i na tej podstawie budować indywidualną ofertę.

Komentarze:

Comments

comments