Zawsze aktualna aplikacja mobilna dla sklepu online

Martyna Kurzela

21-03-2017
Zawsze aktualna aplikacja mobilna dla sklepu online

Dynamiczny rozwój technologii w obszarze m-commerce sprawił, że sklepy internetowe projektowane w RWD są pewnego rodzaju „must have” sprzedaży w sieci. Badania pokazują, że użytkownicy chętnie dokonywaliby zakupów poprzez aplikację mobilną, jeśli mieliby taką możliwość. Wychodząc naprzeciw współczesnym trendom, firma i-systems, która tworzy dedykowane oprogramowanie dla handlu i dystrybucji, zbudowała aplikację mobilną w pełni zintegrowaną z systemem sprzedażowym marki.

Dawne problemy z aplikacjami dla sklepów online

Jeszcze do niedawna utrapieniem firm, które uruchamiały aplikacje mobilne dla klientów swoich sklepów internetowych były problemy z aktualizacjami. W konieczności zmiany trzeba było wprowadzać ręcznie, co wiązało się z dodatkowymi kosztami i czasem. Finalnie marki przestawały aktualizować aplikację i stawała się ona przestarzała. Klienci logując się do aplikacji otrzymywali więc nieaktualne dane, w efekcie przestając korzystać z rozwiązania.

Poznaj możliwości aplikacji mobilnej

Aplikacja i-systems wyposażona jest w funkcję Live Updates, umożliwiającą natychmiastowe aktualizowanie danych. Gdy w systemie zostanie wprowadzona zmiana, np. nowa promocja, pojawi się ona również w aplikacji. Dzieje się tak, ponieważ zaraz po uruchomieniu aplikacja rejestruje się w chmurze danych i automatycznie sprawdza dostępność nowych wersji.

Na UX stworzonej aplikacji wpływa nawigacja, która dostosowana została do praktyk Material Design oraz iOS. Dostępne są również 4 sposoby logowania: tradycyjnie, wpisując swój adres e-mail oraz hasło, za pomocą profilu Facebook lub konta Google, a także poprzez Touch ID. Po zalogowaniu użytkownikowi pokazuje się strona przeglądu. Administrator z poziomu sklepu internetowego sam tworzy pierwszą stronę aplikacji. Może więc dopasować ją do indywidualnych potrzeb marki. Jeśli administrator wprowadzi zmianę w systemie e-commerce, od razu pokaże się ona w aplikacji zainstalowanej w telefonie klienta.

Aplikacja mobilna posiada wiele rozwiązań prosprzedażowych i budujących lojalność konsumentów. Dzięki integracji z Ionic Cloud, uruchomione zostały push notyfikacje. Jest to kolejna forma komunikacji pomiędzy marką a klientem. Administrator sklepu internetowego może bowiem przesłać informacje o promocji czy nowościach lub ustawić statusy powiadomień na poszczególne akcje.

Funkcją wspierającą sprzedaż wielokanałową, jest skaner kodów kreskowych. W sytuacji, gdy w salonie stacjonarnym danej marki klient nie może zakupić produktu w odpowiednim rozmiarze skanując kod kreskowy, zostanie przeniesiony do karty tego produktu w sklepie online firmy.

Nowy kanał sprzedaży, jakim jest aplikacja mobilna, wyposażony został w pełnotekstową wyszukiwarkę opartą o SOLR. Dzięki temu klient znajdzie produkt nawet po wpisaniu nazwy z literówką lub bez polskich znaków. Użytkownik może także sortować produkty po takich parametrach jak: najnowsze, najtańsze lub najdroższe. Jeśli użytkownik nie chce dokonać zakupu od razu, może dodać produkt do ulubionych. Aplikacja przygotowana została zarówno dla urządzeń mobilnych opartych o system operacyjny iOS, jak i Android.

Planowany jest dalszy rozwój aplikacji. W najbliższym czasie aplikacja połączona zostanie z beaconami. Wprowadzona będzie również możliwość dokonywania zapłaty za pomocą kart kredytowych, a także funkcja przekazywania dodatkowego rabatu za zakup przez aplikację.

Autor

Martyna Kurzela, PR & Marketing Specialist, i-systems

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments