Reklama mobilna, czyli jak dotrzeć do użytkownika w erze mobile 

18 września 2017

Współcześni konsumenci coraz więcej czasu spędzają na swoich urządzeniach mobilnych – korzystają z bankowości, zamawiają jedzenie online, wyszukują potrzebnych informacji. Zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe bycie w biegu, czasem smartfon staje naszym najlepszym przyjacielem. To znak dla przedsiębiorców, że warto szukać potencjalnych klientów poprzez kanał mobile. W dzisiejszym artykule przedstawiamy, co to jest reklama mobilna, jakie są jej rodzaje i jak najlepiej wykorzystać jej potencjał, by zwiększyć swoją sprzedaż. Jeżeli chcesz pozyskać więcej klientów z reklam wyświetlanych na telefonach komórkowych, to czytaj dalej.

Google AdWords – indywidualne kampanie reklamowe

Google AdWords idąc zgodnie z duchem czasu umożliwiło właścicielom biznesów stworzenie reklamy, która będzie dopasowana dokładnie pod parametry urządzeń przenośnych, dzięki czemu będzie lepiej działać i odpowiadać potrzebom klientów. Reklama mobilna może się różnić od reklam wyświetlanych na komputerach stacjonarnych, przede wszystkim dlatego, że daną grupą użytkowników kierują inne intencje i oczekiwania. Korzystając z reklam mobilnych, możesz znacząco zwiększyć świadomość Twojej marki.

Gdzie wyświetla się reklama mobilna?

Tworząc reklamę w panelu Google AdWords możesz wybrać, czy chcesz, aby wyświetlała się ona na urządzeniach stacjonarnych, mobilnych, czy na wszystkich. Do wyboru jest wiele reklam, w tym linki sponsorowane, czy reklama na YouTube. Wybierając opcję “mobilna reklama” masz gwarancję, że zostanie ona tak zoptymalizowana, by dobrze prezentować się na urządzeniu przenośnym. Pojawi się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale i w aplikacjach, np. YouTube. Pamiętaj, że parametry tekstu i obrazów wykorzystanych w danej reklamie muszą być odpowiednio zoptymalizowane.

Jaki rodzaj reklamy mobilnej wybrać?

Google AdWords oferuje szeroki wachlarz możliwości, jeżeli chodzi o tworzenie kampanii reklamowych. Reklama mobilna może występować w formie:

– tekstowej,

– graficznej,

– wideo,

– “Tylko połączenie”,

– aplikacji.

W zależności od Twojej branży, możesz łatwo dopasować profil Twojej firmy do danej reklamy. Jeżeli np. jesteś właścicielem firmy transportowej, to w Twoim przypadku znacznie lepiej sprawdzi się opcja “Tylko połączenie”. Dzięki temu użytkownicy szukający tych usług, będą mogli od razu zadzwonić i dowiedzieć się niezbędnych informacji. Na urządzeniach mobilnych dobrze sprawdzają się również reklamy lokali gastronomicznych, zwłaszcza jeśli połączone są z geolokalizacją. Osoba szukająca na swoim telefonie “dobrej pizzy” może przekonać się do wizyty w Twojej pizzerii, jeśli zobaczy w reklamie informację o promocji, zniżce, itp.

Przygotuj mobilną wersję swojej www

Tworzenie skutecznych kampanii reklamowych zawsze powinno wiązać się z przygotowaniem charakterystyki potencjalnej grupy docelowej. Jeżeli przeważają w niej osoby posiadające smartfony i korzystające z nowoczesnych technologii, to znak, że reklamy mobilne będą dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. Zupełnie niewielkim kosztem możesz zyskać nowych klientów i wzmocnić pozycję Twojej marki na rynku. Przy okazji nie zapomnij o tym, że Twoja strona internetowa również powinna mieć swoją wersję mobile. W przeciwnym razie użytkownik z dobrej reklamy trafi na witrynę niezsynchronizowaną z urządzeniami przenośnymi, będzie mieć trudność w odnalezieniu informacji i opuści stronę tak szybko, jak na nią trafił. Liczy się pierwsze wrażenie. Pamiętaj również, aby reklama była spójna ze stroną docelową na którą trafi użytkownik po kliknięciu.

Bądź skuteczny!

W reklamie mobilnej powinien znaleźć się krótki i czytelny slogan reklamowy oraz działający link do Twojej mobilnej wersji strony internetowej. W reklamach na YouTube najlepiej sprawdzają się wersje wideo, a grafiki mają większą szansę na zwrócenie uwagi na urządzeniach stacjonarnych. Jeżeli chodzi o urządzenia mobilne, to najwięcej osób korzysta z reklam czysto tekstowych. Co więc zrobić, aby ta reklama była skuteczna? Skieruj ją do konkretnej grupy docelowej, zoptymalizuj używając słów kluczowych i analizuj wyniki. Zarządzanie kampaniami reklamowymi AdWords nie jest łatwe, dlatego najlepiej zlecić je specjalistom, którzy stworzą trafną i skuteczną reklamę.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X