Blogi

Kazimierz Piekarz
27 czerwca 2017

Monster lipstic on the glass, czyli jak zaplanować komunikację marketingową do Pokolenia Z

Krótka opowieść (opisana dużą ilością danych) o tym, dlaczego dla Gen Z w Polsce mniej znaczy więcej. Z wcześniejszego tekstu poświęconego Pokoleniu Z wiemy, że technologia jest drugą naturą tej generacji, a smartfony są jak narkotyki – z urządzeń tych korzystają tak namiętnie, że biorą je ze sobą nawet jak idą spać. Jednocześnie ponad 50 proc. młodych Polaków ma zainstalowany software blokujący reklamy i zaledwie 7 proc. jest […]

Bloger Mobilny
26 czerwca 2017

IoT w handlu: więcej wiesz, więcej zyskujesz

W sytuacji, gdy sklepy stacjonarne muszą coraz mocniej rywalizować z internetowymi, a w dodatku – powierzchni handlowej cały czas przybywa, wiedza o zachowaniach i ruchu klientów staje się cenna jak nigdy dotąd. Zwykłe zliczanie wizyt za pomocą kamer lub bramek już nie wystarcza. Na scenę wkracza technologia IoT, a wraz z nią możliwość znacznie dokładniejszego analizowania zachowań klientów. Według firmy doradczej JLL w samym 2016 r. w Polsce przybyło […]

Krzysztof Heyda
23 czerwca 2017

Przegląd spółek państwowych wspierających startupy

Wczoraj PGE Polska Grupa Energetyczna zainaugurowała działanie dwóch spółek, których zadaniem będzie wspieranie startupów. To dobra okazja, aby przyjrzeć się czołowym firmom z sektora państwowego, które aby nadążać za zmianami, muszą pozostać innowacyjne. W tym celu powołuja fundusze inwestycyjne wspierające startupy. PGE Ventures, czyli innowacje sektora energetycznego PGE Ventures, fundusz CVC, będzie dysponował środkami własnymi na poziomie 20-22 mln zł. Będzie on miał […]

Bloger Mobilny
20 czerwca 2017

Więcej niż smart city. Te czujniki znajdą zastosowanie nawet w medycynie

Inteligentne urządzenia, które zbierają dane i pomagają choćby w zarządzaniu miastem, nikogo już nie dziwią. Ale co gdyby mogła powstać platforma czujników wyspecjalizowanych do wielu, bardzo różnorodnych zadań: od rozwiązań smart city, po rolnictwo, a nawet medycynę? W dodatku, zdolnych do pracy również w ekstremalnych warunkach? Nad takim projektem pracujemy właśnie w firmie Embiq. Internet Rzeczy (Internet of Things, Iot) to obszar, który od lat zyskuje na znaczeniu. Firma McKinsey już […]

Kazimierz Piekarz
8 czerwca 2017

Narkotyki Generacji Z

Zamienili uzależnienie od używek i narkotyków na uzależnienie od smartfonów i social mediów? Zastanawiają się socjolodzy i psycholodzy oraz marketerzy  Pomiędzy 2005 a 2015 rokiem spadło widocznie spożycie papierosów, alkoholu i twardych narkotyków przez amerykańskich nastolatków w wieku 12-17 lat. Wśród naukowców badających młode pokolenia trwają ożywione dyskusje dotyczące przyczyn takiej zmiany, w których wielu socjologów wiąże ten spadek z gwałtownym wzrostem czasu, jaki poświęcają młodzi ludzie […]

Michał Wojciechowski
8 czerwca 2017

Kupując „niecodzienne” produkty Polacy nie ufają żadnym formom reklamy

Reklama nie jest już najważniejszym narzędziem w komunikacji sprzedażowej. Klienci coraz częściej samodzielnie wyszukują informacje na temat produktów i usług, które zamierzają kupić. Attention Marketing Research sprawdził komu najbardziej konsumenci ufają w podejmowaniu decyzji związanych z zakupem produktów „niecodziennych” (takich, które kupuje się rzadko, np. pralka, lodówka, telewizor, samochód). Najbardziej rzetelnym źródłem informacji okazała się rodzina (66%) oraz znajomi (56%). Za wiarygodne  Polacy uznali […]

Krzysztof Heyda
30 maja 2017

Testujemy najnowsze wyniki wyszukiwania Google. Jest nowa jakość!

Statystyki są miażdżące. 96,31 % polskich użytkowników internetu szuka informacji za pomocą wyszukiwarki Google (a dalej 1,89% Bing, 0,53% onet.pl, 0,50% yahoo). Algorytmy i mechanizmy kalifornijskiego giganta są bezkonkurencyjne. W dużej mierze Google zawdzięcza to zarówno nieustannemu rozwojowi i testom, jak i naszą chęcią do dzielenia się informacjami o nas. W wyszukiwarce znajdziemy już nie tylko informacje ogólne, ale sprawdzimy też pogodę, bazę książek czy dostępne […]

Kazimierz Piekarz
30 maja 2017

Amerykanie, Niemcy, Polacy, Brytyjczycy coraz rzadziej chodzą na zakupy

W dobie mobilności biznesy przenoszone do sieci i znikające sklepy nie zaskakują. W Polsce takie widoki zobaczymy szybciej niż nam się wydaje.  Tym razem serwuję dużą dawkę liczb dotyczących e-commerce, aczkolwiek użytecznych, własnych obliczeń. Jeśli jest ich za dużo, to przepraszam i zapraszam na koniec tekstu, do podsumowania. Nim jednak przewiniesz ekran, zwróć uwagę na zawężoną definicję pojęcia handlu detalicznego (retail), wykorzystywaną przez Centre for […]

Krzysztof Heyda
29 maja 2017

Przegląd nowości i trendów w systemach mobilnych

Blisko 5 miliardów unikalnych użytkowników na całym świecie korzysta z urządzeń mobile, a ta liczba ciągle rośnie (wzrost o 5% między 02.2016, a 02.2017). Duża część tych urządzeni działa na systemie operacyjnym dostarczanym przez jednego z trzech największych graczy – Google (Alphabet), Apple i Microsoft. Ciągły wzrost możliwości technicznych wymusza też coraz szybsze zmiany w oprogramowaniu. Zobaczymy więc, co nowego mamy w najpopularniejszych systemach mobile. […]

Bloger Mobilny
25 maja 2017

Smart Lights – czy lampy uliczne mogą być innowacyjne?

Lampy uliczne, a mówiąc bardziej technicznym językiem – oprawy świetlne, wykorzystujące technologię LED nie są już dzisiaj rozwiązaniem nowatorskim. Można zgubić się wręcz w gąszczu dostawców i ich ofert. Stąd pytanie o przestrzeń do innowacji na tym polu. Odpowiedź leży w następujących aspektach – energii biernej, sposobie zarządzania i sterowania lampami, daleko idącej automatyzacji i „inteligencji” zastosowanych rozwiązań czy wreszcie łatwości utrzymania i zapewnienia bezpieczeństwa […]

Kazimierz Piekarz
19 maja 2017

Reklama online umiera na naszych oczach

Niemal z dnia na dzień rośnie napięcie w reklamie online. Tylko dwaj najwięksi beneficjenci rynku zachowują spokój.  Coraz więcej użytkowników internetu aktywnie unika reklam (w USA 50% internautów ignoruje reklamy na stronach WWW i 47% w aplikacjach mobilnych) lub stosuje software blokujący reklamy, o czym była mowa w tym felietonie. Najwięksi marketerzy, tacy jak Procter & Gamble i Unilever, zawiedzeni rezultatami aktywności reklamowych w sieci, wezwali […]

Krzysztof Heyda
19 maja 2017

Cała branża nad morzem, czyli relacja z infoShare 2017

Duża część branży spędziła ten tydzień w Gdańsku. To właśnie tutaj odbywa się „największa konferencja technologiczna Centralnej i Wschodniej Europy” infoShare. Ponad 5000 uczestników słuchało 120 prelegentów na pięciu tematycznych scenach Amber Expo. Dodatkowo w części Expo prezentowały się zarówno startupy, z różnych branż, jak i międzynarodowe koncerny i software house’y szukające specjalistów IT. Prezentacje zostały podzielone na 5 głównych grup tematycznych, była więc […]

Blogi

X