Blogi

Kazimierz Piekarz
19 września 2017

Drugie życie Generacji X (część I)

Z serii, jak planować komunikację marketingową do różnych grup wiekowych. Dziś Generacja X. „Generation X” to tytuł powieści kanadyjskiego pisarza Douglasa Couplanda. Książka wydana w 1991 roku opowiada o życiu młodych ludzi, wiodących swobodne życie w skomercjalizowanym świecie. A taki opis tytułowej Generacji X znajdziemy w recenzji książki sprzed ćwierć wieku (treść po edycji): Młodzi bohaterowie (ludzie przed trzydziestką), niekonwencjonalni, bulwersujący, wręcz szokujący otoczenie zachowaniem, tak naprawdę […]

GoMobi.pl
18 września 2017

Reklama mobilna, czyli jak dotrzeć do użytkownika w erze mobile 

Współcześni konsumenci coraz więcej czasu spędzają na swoich urządzeniach mobilnych – korzystają z bankowości, zamawiają jedzenie online, wyszukują potrzebnych informacji. Zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe bycie w biegu, czasem smartfon staje naszym najlepszym przyjacielem. To znak dla przedsiębiorców, że warto szukać potencjalnych klientów poprzez kanał mobile. W dzisiejszym artykule przedstawiamy, co to jest reklama mobilna, jakie są jej rodzaje i jak najlepiej wykorzystać jej […]

Łukasz Kłosowski
14 września 2017

iPhone’owi X daleko do OK

Premiery kolejnych iPhone’ów coraz bardziej skłaniają mnie do stwierdzenia, że to urządzenie jest coraz mniej użyteczne w naszym kraju. W przeciwieństwie do smartfonów z Androidem o czym poniżej. Strategią Apple jest sięganie po najlepsze rozwiązania dostępne na rynku oraz udoskonalanie tych obecnie działających. W przypadku iPhone’a X tak również się zadziało. Dodano przedrostek Super do wyświetlacza Retina i wyszła Super Retina. Podrasowano procesor – teraz mamy A11 Bionic. Optyczny […]

Krzysztof Heyda
8 września 2017

Mikro momenty część 2. Mobilni konsumenci szybcy, impulsywni, oczekujący reakcji „tu i teraz”

Mikro momenty (o czym szerzej pisałem w części pierwszej) okazały się nową cechą wyróżniającą mobile (wcześniej m.in. była to lokalizacja i geolokalizacja po GPS). Doszliśmy do momentu, gdy nasze zachowania są nagłe, impulsywne i oczekujące natychmiastowych reakcji. W poszukiwaniu odpowiedzi na „tu i teraz” w pierwszej kolejności sięgamy po smartfon. Ostatnio Google przedstawił ciekawe statystyki dotyczące wyszukiwania oraz oczekiwań, jakie ludzie mają wyszukując konkretne frazy. Mimo, że dane te dotyczą bezpośrednio […]

Kazimierz Piekarz
4 września 2017

O tym, dlaczego viewability jest obecnie najgorętszym tematem w branży reklamowej

W zeszłym tygodniu globalny świat reklamy obiegła wiadomość, że GroupM – jedna z największych firm zajmujących się zakupem mediów – podwyższa standardy dotyczące widoczności (viewability) reklam graficznych i wideo w sieci. Krok ten jest odpowiedzią na żądania największych marketerów, domagających się zmiany standardów reklamy cyfrowej oraz przejrzystości pracy obsługujących ich agencji, o czym pisałem tutaj. Dla przypomnienia – Keith Weed, chief marketing and communications […]

Kazimierz Piekarz
1 września 2017

Tak będą wyglądać sklepy przyszłości?

Jest taki kraj, w którym jak grzyby po deszczu wyrastają samoobsługowe sklepy spożywcze najnowszej generacji? Znajdziemy w nich niezbędne do życia artykuły oraz oddane do dyspozycji klientów sprzęty takie jak lodówka, mikrofalówka czy ładowarki do smartfonów. Nie uświadczymy tylko jednego: sprzedawców. Nad wszystkim czuwa jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Chinach, bo o tym kraju mówimy, komunikator WeChat. Sklep pozbawiony personelu (ang. staff-less store; high-tech automated convenience store; unmanned […]

Krzysztof Heyda
31 sierpnia 2017

Nowe zastosowania botów. Najciekawsze pomysły

Na początku wakacji przedstawiłem Wam moją subiektywną listę top 5 botów na Facebooku. Wakacje minęły szybko i równie szybko pojawiły się nowe pomysły na wykorzystanie botów w coraz to nowszych branżach. Bot w banku Credit Agricole uruchomił specjalnego chatbota, który pomoże w zbieraniu wniosków kredytowych. Wspólnie z 18 Havas Warsaw oraz z firmą Wandlee bank stworzył bota o wdzięcznej nazwie KrEdytka. Klienci banku będą mogli porozmawiać z wirtualnym doradcą […]

Krzysztof Heyda
21 sierpnia 2017

Mobile stworzył nowy rodzaj klienta. Mirko momenty dużym wyzwaniem dla marketerów

Dwa lata temu Google zaproponował określenie mikro momenty (Micro-Moments) – rodzaj zachowania, który powszechnie przejawiają użytkownicy mobile. Będąc ciągle w ruchu i będąc online sięgają po swoje urządzenia by dostać wszystko „tu i teraz”. Google wyszczególnia cztery rodzaje mikro momentów: Chcę wiedzieć – gdy użytkownik szuka informacji, ale nie jest koniecznie zainteresowany zakupem. 66% użytkowników smartfonów szuka w nich informacji o produkcie, którego reklamę widzieli w TV. Chcę pójść – […]

Kazimierz Piekarz
18 sierpnia 2017

Co oznaczają skróty VPAID i VAST oraz jaki jest ich wpływ na rozwój wideo w sieci?

Przed nami redefinicja pojęcia TV i złote lata dla mobilnego wideo, które pożera internet. W 2019 roku 72% internetowego wideo w skali globalnej będzie oglądane na urządzeniach mobilnych. Obecnie występują dwa główne ustanowione przez Interactive Advertising Bureau (IAB) standardy związane z wyświetlaniem i pomiarem oglądalności reklam wideo w internecie: Video Player-Ad Interface Definition (VPAID) i Video Ad Serving Template (VAST). Coraz częściej uznawane za konkurencyjne, choć do niedawna […]

Krzysztof Heyda
10 sierpnia 2017

The Smart Audio Raport. Sprawdźcie, jak ludzie korzystają z inteligentnych głośników

Asystenci głosowi zaczynają nam ułatwiać życie, a smart głośniki powoli stają się centrum zarządzania domowym ogniskiem kontrolując temperaturę, oświetlenie, zraszacze w ogródku czy inne funkcje smart house. W Polsce smart głośniki na razie są bardzo mało popularne. Wina leży głównie po stronie producentów, którzy nie udostępniają w nich języka polskiego. Niemniej pojawienie się ich u nas jest kwestią czasu. Warto więc sprawdzić, jak przyjęły się na największym rynku […]

Kazimierz Piekarz
8 sierpnia 2017

O planowaniu kampanii w TV i mobile (część II)

Telewizja jest najpotężniejszym medium. Ma wiele zalet ale i kilka wad. Wespół z rosnącym jak na drożdżach mobile wideo tworzą idealny duet. Mobile płynie na wysokiej fali. W przyszłym roku 64% internetowego wideo w skali globalnej będzie oglądane na urządzeniach mobilnych, w 2019 – aż 72%! W ubiegłym roku było to 61%. Czas oglądania wideo na smartfonach i tabletach wzrośnie w bieżącym roku o 35%, do 28,8 minut dziennie. Polacy spędzą […]

Bloger Mobilny
7 sierpnia 2017

Social couponing – nowy trend w gazetkach promocyjnych

Polscy konsumenci są bardzo czuli na promocje. Każda sieć handlowa bombarduje permanentną komunikacją o obniżkach cen. Mobile dostarcza narzędzia – na przykład aplikacje mobilne z gazetkami marketów, które ułatwiają surfowanie po ofertach na pieluchy, napoje czy kosmetyki. Poniżej krótkie zestawienie z PBI/Megapanel, które jednoznacznie pokazuje, że ruch mobilny jest zdecydowanie większy niż desktop. Poniżej zestawienie aplikacji oraz serwisów z działki „Promocje i wyprzedaże”. Należy podejrzewać, że powodem jest […]

Blogi

X