Blogi

Krzysztof Heyda
22 stycznia 2018

10 trendów na 2018 rok w technologii i mobile, które musisz znać

W 2017 roku wiele się wydarzyło w świecie tech i mobile. Telefony z ekranami na cały front na dobre zagościły w ofercie producentów. Upowszechniła się biometria w weryfikacji tożsamości użytkowników – już nie tylko przez odcisk palca, ale również rozpoznawanie twarzy czy głosu. Systemy VR stają się powoli standardowym wyposażeniem graczy czy fanów wirtualnej turystyki. A jakie czekają nas trendy w 2018 roku? DMI – międzynarodowa agencja zajmująca się kompleksowo

Kazimierz Piekarz
18 stycznia 2018

50 milionów dolarów na minusie

Tyle każdego dnia marketerzy spisują na straty wskutek nieprawidłowości występujących w reklamie online. Porażające i zmuszające do przeciwdziałania. 
Z oszustwem reklamowym (ad fraud) mamy do czynienia w każdym przypadku nienaturalnego korzystania z internetu przez użytkownika, gdy ruch na stronie internetowej jest generowany sztucznie. Taki nienaturalny ruch może być wytwarzany przez boty, czyli oprogramowanie komputerowe – wtedy mówimy o non-human traffic lub przez ludzi – mamy wtedy do czynienia z human

Kazimierz Piekarz
2 stycznia 2018

Nomofobia dopada każdego

Dokonuje spustoszenia w ludzkim organizmie. Wywołuje niepokój, uczucie samotności, bóle. Jedna z najgroźniejszych chorób współczesności. Dowiedz się jak z nią walczyć.
Smartfony są wszechobecne we współczesnym świecie. Średnia globalna wynosi 43% (Poushter, 2016). Z danych Newzoo za kwiecień 2017 roku wynika, że w Polsce smartfona posiada 63% mieszkańców, co plasuje nas na 22 pozycji na świecie. Jednak dla wielu osób korzystanie ze smartfona ma szkodliwe skutki:

Bloger Mobilny
21 grudnia 2017

Viewability w web-mobile wypada średnio, ale bardzo dobrze w aplikacjach

Temat widoczności reklam w Polsce nabiera coraz bardziej realnych kształtów. Po opublikowaniu w październiku br. standardów Viewability przez IAB, w listopadzie Grupa Wirtualna Polska zadeklarowała, że w 2018 roku będzie się rozliczać z widocznych reklam. Dla przypomnienia widoczność reklamy według IAB to sytuacja, w której reklama została załadowana na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej i była przez minimum sekundę widoczna na ekranie urządzenia (komórki, laptopa, monitora) w minimum 50% swojego rozmiaru,

Krzysztof Heyda
21 grudnia 2017

Chatboty i lepsza obsługa klienta już na Twitterze

Twitter jest dość specyficznym serwisem społecznościowym. Nie może pochwalić się tak szerokim zasięgiem jak Facebook, nie jest tak trendogenny jak Instagram, jednak jest z nami od wielu lat, ciągle mając wierne grono fanów. Nie wspomnę o fakcie, że ostatnio serwis jest najlepszym źródłem informacji z Gabinetu Owalnego 😉 Ostatni rok stał pod znakiem rewolucyjnej zmiany – serwis zwiększył ilość znaków możliwych do użycia w jednym poście aż dwukrotnie

GoMobi.pl
20 grudnia 2017

Czy social media marketing może wpływać na ranking strony?

Niezależnie od tego, czy jesteś zamiłowanym Instagrammerem, Facebookowiczem, Snapchaterem, czy nie – warto żebyś wiedział, do czego mogą Ci posłużyć media społecznościowe. Zajmując się marketingiem, a także prowadząc własny biznes, ciągle poszukujesz nowych klientów, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Jeżeli Twoje starania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, to może czas zainwestować w social media marketing.
Popraw swoją pozycję w Google dzięki mediom społecznościowym
Mimo że social media nie mają bezpośredniego

Kazimierz Piekarz
19 grudnia 2017

Smart contracts i ich zastosowanie

Tydzień temu pisałem o technologii, a właściwie o metodzie porządkowania baz danych blockchain, na punkcie której świat oszalał. Wcześniej omówiłem różnice dzielące bitcoin i blockchain. Teraz kilka słów o kolejnym modnym pojęciu z branży technologicznej – smart contracts (inteligentne kontrakty). Są one oznaką postępu, jaki dokonuje się w technologii blockchain, polegającego na przejściu od protokołu transakcji finansowych do uniwersalnego narzędzia, które potrafi w sposób zautomatyzowany wdrażać warunki umów,

Kazimierz Piekarz
13 grudnia 2017

Sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość są przereklamowane

Miały być najmodniejszymi słowami nadchodzących lat odmienianymi przez wszystkie przypadki. Świat jednak oszalał na punkcie zupełnie czegoś innego.
Kiedy dwa miesiące temu kurs przekroczył 4 tysiące dolarów chyba nikt nie przewidywał, że kiedykolwiek wycena najpopularniejszej kryptowaluty świata przeskoczy granicę 17 tysięcy dolarów (a taki jest mniej więcej kurs w chwili pisania tych słów)!

Krzysztof Heyda
11 grudnia 2017

Google Home Mini – pierwsze wrażenia

Asystenci głosowi i smart głośniki stają się coraz bardziej popularne w Stanach Zjednoczonych i w kilku innych krajach, gdzie skomunikujemy się z nimi w rodzimym języku. Użytkownicy wykorzystują je do odtwarzania muzyki, otrzymywania informacji o pogodzie, odpowiedzi na pytania ogólne czy zarządzania inteligentnym domem. Z dwóch głównych dostawców Google i Amazona rozwiązanie handlowego giganta – Amazon Echo – jest trochę bardziej popularne. Co więcej w zeszły piątek urządzenia

Krzysztof Heyda
10 grudnia 2017

Superaplikacje – czy jedna aplikacja do wszystkiego to przyszłość?

Z perspektywy Polski, szukając inspiracji i trendów technologicznych oraz mobilnych, zazwyczaj patrzymy na zachód. Tym razem jednak powinniśmy zwrócić twarz na… Daleki Wschód, gdzie przyszłość jest dzisiaj i gdzie powstają superaplikacje.
Chiny nie są typowym rynkiem. Ograniczenia w dostępie do światowej sieci narzucone przez tamtejszy rząd, uniemożliwiają przeciętnemu mieszkańcowi Państwa Środka dostęp do Google, Facebooka czy YouTube. Powstały za to tamtejsze odpowiedniki tych usług, które skalą działalności

Kazimierz Piekarz
7 grudnia 2017

Nowe sposoby pomiaru skuteczności reklam online

Przemysł reklamowy nadal ekscytuje się kwestią viewability a Google gruntowanie zmienia podejście do pomiaru skuteczności marketingu online  
Znamy wyniki konsultacji publicznych przeprowadzonych przez IAB Polska, dotyczących pomiaru widoczności reklam. Do dokumentu opracowanego w czerwcu br. IAB zebrało z rynku uwagi, które posłużyły do przygotowania wersji finalnej dokumentu.

Blogi

X