Blogi

Kazimierz Piekarz
24 kwietnia 2017

Sekretna wojna ad tech-ów

Do niedawna DoubleClick niepodzielnie rządził wśród ad tech-ów. Jednak cicha wojna, wypowiedziana mu ostatnio przez rywali, może ożywić konkurencję i wkrótce położyć kres temu panowaniu.  Od nabycia DoubleClicka w 2007 roku za ponad 3 miliardy dolarów, Google był niekwestionowanym liderem wśród producentów oprogramowania dla branży reklamowej – ad tech-ów. Status ten wynikał z dużej innowacyjności […]

Krzysztof Heyda
24 kwietnia 2017

Marketing automation koniecznością w marketingu, również mobilnym

Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, funkcjonuje w branży już od pewnego czasu. Dzięki dedykowanym platformom, po uprzedniej integracji, marketerzy, ale także analitycy i handlowcy, mogą dokładnie poznać zachowania swoich klientów/potencjalnych klientów na stronach i w sklepach internetowych. Marketing automation odgrywa znaczącą rolę w pracy dzisiejszych marketerów. Pozwala przełożyć wiedzę o tym ile klient spędza czasu […]

Krzysztof Heyda
21 kwietnia 2017

Czy powinniśmy obawiać się o przyszłość mobilnego Windowsa?

W ostatnim moim tekście pisałem o device agnostic – ciekawej tendencji do tworzenia urządzeń/systemów/aplikacji all-in-one. Jako jeden z najlepszych przykładów, bo najbardziej kompleksowy, podałem Windows 10 i jego wspaniałą skalowalność między wszystkie urządzenia i przekątne. Niestety, powoli przestaje to być prawdą. Dla posiadaczy desktopów z Windows 10 Microsoft udostępnił w zeszłym tygodniu najnowszą aktualizację – […]

Bloger Mobilny
13 kwietnia 2017

Jak komunikować offline – mobile, aby zwiększyć sprzedaż?

Rośnie liczba konsumentów, którzy podczas zakupów w sklepie korzystają ze smartfona. Świadomi tego zjawiska marketerzy, coraz częściej przeznaczają budżety na reklamy kierowane na urządzenia mobilne. Według badania przeprowadzonego przez IPSOS, 70 proc. sklepów stacjonarnych planuje zwiększyć wydatki na komunikację mobilną.  Strategia omnichannel a remarketing offline Coraz rzadziej obserwujemy lojalne postawy konsumenckie – obecnie nabywcy kupują tam, […]

Kazimierz Piekarz
3 kwietnia 2017

Reklama w internecie na zakręcie

Google i Facebook idą na rozliczenie reklam oparte na zewnętrznych systemach trackingowych.  W poszukiwaniu świętego Graala We współczesnym świecie użytkownicy korzystają z internetu w sposób coraz bardziej zróżnicowany i indywidualny, co stwarza poważne problemy z prawidłowym mierzeniem ich zachowań w kontakcie z przekazem reklamowym. Pomiar jest tym trudniejszy, im szybciej rozwija się internet. Na przykład, […]

Krzysztof Heyda
30 marca 2017

Device agnostic, czyli wszystko w jednym

Device agnostic to mało pojawiający się u nas termin, acz coraz częściej korzystamy z urządzeń czy oprogramowania, które wykorzystują możliwości tego rozwiązania – pisaliśmy już zresztą o nim przewidując trendy na najbliższe lata. Najprościej mówiąc pozwala nam ono na korzystanie z softu/harware’u na różnych systemach i platformach bez potrzeby dodatkowej adaptacji. W wypadku aplikacji, device […]

Michał Wojciechowski
27 marca 2017

Showrooming, ROTOPO i ROPO. Taka będzie rola sklepów

40% polskich konsumentów zapytanych o to, w jaki sposób będą robić zakupy za 10 lat, wskazało, że zamierza w tym celu wykorzystywać urządzenia i aplikacje mobilne – wynika z badania „Zakupy w 2025 roku” zrealizowanego przez firmę SW Research na zlecenie Leroy Merlin. Jedynie 30% ankietowanych wskazało, że w 2025 roku będą odwiedzać sklepy stacjonarne […]

Kazimierz Piekarz
21 marca 2017

Dlaczego John Wanamaker był szczęściarzem

Od ponad 100 lat borykamy się z problemem efektywności reklamy. Wydawałoby się, że w dobie rewolucji technologicznej i coraz większej liczby doskonalszych narzędzi poradzimy sobie z nim o niebo lepiej.  Z kwestią skuteczności reklamy stykamy się od początków ery nowoczesnego marketingu, którą zapoczątkował już w drugiej połowie XIX. wieku amerykański kupiec John Wanamaker. Pionier nowoczesnej […]

Łukasz Kłosowski
15 marca 2017

Klienci wolą płacić telefonem, niż kartą

Ile osób korzysta z Android Pay? Byliście jednym z pierwszych banków, który go wdrożył. Tomasz Motyl, chief innovation officer w Alior Banku i dyrektor Innovation Lab: W marcu br. ponad 14 tysięcy klientów skorzystało z usługi płatności mobilnych Android Pay. Warto przy tym wspomnieć, że robią oni średnio 3 tysiące transakcji dziennie. Dodatkowo, średni wzrost […]

Krzysztof Heyda
12 marca 2017

W przyszłość zmierzamy z 5G

5G to buzzword niedawno zakończonego Mobile World Congress. Rewolucja, o której pisałem ostatnio, a która musi się wydarzyć byśmy mogli szybko przetwarzać i przesyłać dane, by następnie  wykorzystywać je w codziennym życiu, będzie możliwa właśnie dzięki następcy LTE. Wszystko będzie mobile Jednym z liderów badań nad 5G jest Intel. Na swojej stronie twierdzi on, że […]

Kazimierz Piekarz
8 marca 2017

Skuteczna kampania w social mediach niemająca znamion reklamy

Jak skutecznie wykorzystać dobry klimat wokół pożytecznej inicjatywy do stworzenia kampanii, która porwie tłumy.  Od kilku lat wiele firm, wśród nich takie korporacje jak Unilever i Mastercard, redefiniują swój marketing, m. in. w odpowiedzi na zmieniających się konsumentów, ich postawy, opinie i preferencje. Na znaczeniu zyskuje społeczny wymiar marketingu, korzyści jakie firmy wnoszą do społeczeństwa […]

Blogi

X