10 wskazówek, jak uchwycić naszą grupę celową dzięki mobile’owi

Łukasz Kłosowski

29-04-2016
10 wskazówek, jak uchwycić naszą grupę celową dzięki mobile’owi

Mobile marketing w działaniach marketingowych zawsze powinien godzić interesy dwóch stron – klientów i marki. Zachowanie równowagi pomiędzy nimi jest kluczowe. Poniżej 10 dobrych praktyk dla mobile marketerów przygotowanych przez amerykańską agencję 3Cinteractive.

Jakie wartości w marketing miksie niesie mobile dla klientów? Udostępnianie informacji o użytkownikach, wiąże się z adekwatnym wynagrodzeniem ich po stronie marki. Upewnij się, że jest to odpowiedni moment na prowadzenie z nimi komunikacji. Upewnij się, że dzięki kontaktowi z marką otrzymują oni spersonalizowane oraz zgodne z ich oczekiwaniami doświadczenia.

Jakie korzyści otrzymuje marka? Najkrócej rzecz ujmując – od wzrostu lojalności i zaangażowania, poprzez poprawę wyników sprzedażowych, a co za tym idzie przychodów.

1. Bądź sobą. Miej klienta w centrum uwagi wszystkich mobilnych strategii marketingowych. Buduj programy wokół własnych preferencji i zachowań.

2. Niech Twoje działania będą stosowne. Upewnij się, że mobile marketing jest kontekstowo w zgodzie z etapem podróży klienta.

3. Myśl wielokanałowo. Zintegruj mobile w szerszej strategii zaangażowania klienta i marketingu marki. W trakcie tego procesu poszukuj możliwości, gdzie mobile może poprawić jakość obsługi klienta.

4. Koordynacja mobile z ogólną strategią marki. Twórz wytyczne i zasady, nie dopuszczaj do przesycenia i nadmiernego przenikania komunikatów w różnych kanałach, co prowadzi do gorszych doświadczeń z marką w tym tak zwanego procesu opt-out (co należy rozumieć ogólnie jako wypisywanie się).

5. Twórz spójne doświadczenia we wszystkich punktach kontaktu. Pamiętaj – mobile jest najbardziej intymnym kanałem komunikacji.

6. Graj w celu wzmocnienia siły mobile. Mobile jest mocny. Zawsze należy pamiętać, jak ważne jest budowanie strategii mobilnej wokół jego unikalnej zdolności do dostarczania kontentu, który wykorzystuje osiągnięcia użytkowników, powszechność działań oraz bezpośredni kontakt z nimi.

7. Mierz swoją wydajność. Spajaj poszczególne rodzaje zaangażowania w jedną całość przekazując wyżej kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Wyznaczaj cele wydajności dla każdego programu mobile. Upewnij się, że wszystkie programy są dostosowane do “dowożenia” jak najlepszych wyników.

8. Zapewnij możliwość oraz narzędzia do zarządzania relacjami użytkowników z marką na każdym etapie podróży klienta.

9. Integruj mobile z systemami, jakie posiada klient.

10. Dobry timing w mobile marketingu to podstawa. Wykorzystuj przewagę mobile, jaką jest lokalizowanie użytkowników.

Poniżej agencja 3Cinteractive podaje, jakie wyniki udało się uzyskać u jednego z ich klientów. To wyniki kampanii mobile marketing, która dzięki wykorzystaniu kilku kanałów mobile budowała wielopoziomowe zaangażowanie, wzrost wartości marki, w tym znaczne powiększyła bazę (opt-in) – aż o 365 tysięcy. Dzięki kampanii nastąpił wzrost użytkowników na Twitterze i Instagramie. Użytkownicy dzięki kampanii pobrali prawie pół miliona aplikacji marketera.

Takich wyników życzę i Wam.

multi-channel results

 

Komentarze:

Comments

comments