Android Wear 2.0: Co trzeba mieć już, a co trzeba mieć będzie w najbliższej przyszłości?

Jan Konecki

22-09-2017
Android Wear 2.0: Co trzeba mieć już, a co trzeba mieć będzie w najbliższej przyszłości?

Niektórzy uważają, że rynek inteligentnych zegarków jest mało perspektywistyczny, a nawet, że umiera. Nic bardziej mylnego. Przed wydaniem Android Wear 2.0 mówiło się o wzroście użytkowników o 72%, a obecnie wybór zegarków jest ponad dwa razy większy niż przed premierą tego systemu. Dlatego warto poznać niezbędne aplikacje na smartwatche, a także wiedzieć, co będzie zyskiwać na popularności zarówno wśród użytkowników, jak i twórców oprogramowania. Poniżej znaleźć można 9 must have aplikacji oraz 2 trendy na rynku, które z każdym dniem zyskują na popularności.

Najbardziej przydatne aplikacje na Android Wear 2.0

Smartwatch to produkt, którego największym ograniczeniem jest wielkość ekranu. Z tego powodu wiele aplikacji ma problem z przystosowaniem – niektóre z nich nigdy nie będą miały racji bytu na rynku inteligentnych zegarków z powodu swojej złożoności. Dodatkowo mały wyświetlacz powoduje, że nie można grać na nim w bardzo skomplikowane gry, ale od tego mamy inne urządzenia. Pomimo tych ograniczeń, wynikających z założeń systemu, nie można narzekać na brak aplikacji w sklepie Play. Nie tylko ogromne, posiadające miliony użytkowników aplikacje mają swoje wersje na zegarkach, ale także mniej znane marki próbują wbić się na, całkiem pokaźny rynek zegarków. Przed Wami 9 aplikacji, które warto znać:

Hangouts

Jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Wersja na zegarki pozwala na rozmowy głosowe, dyktowanie wiadomości, a nawet pisanie wiadomości! Dla osób, którzy korzystają z Google Hangouts to na pewno must have.

Spotify

Najpopularniejsza w płatnym streamingu muzyki i coraz ważniejsza na rynku muzycznym szwedzka firma Spotify oczywiście jest dostępna na Android Wear. Wybieranie, jakiej muzyki chcemy teraz słuchać jest banalnie proste. Na ekranie naszego zegarka wystarczy przesunąć, żeby zmienić słuchaną piosenkę. Możemy dodawać piosenki do playlist, przeszukiwać biblioteki. Dzięki swojej prostej obsłudze jest bardzo przydatna w trakcie uprawiania sportu.

Google Maps

Tytan z Mountain View, jako deweloper systemu Android Wear ma wiele do powiedzenia w kwestii tego, jak powinna działać aplikacja na zegarki. Google Maps pokazuje jak powinien funkcjonować tak program – jest szybki, ładny i do tego użyteczny. Aplikacja poprowadzi nas dokąd tylko chcemy, dokładnie tak, jak w wersji smartfonowej. Wygodne dla tych, którzy używają innego środka transportu niż samochód.

ChronoSpin

Grać też można, choć nie jest to priorytetem w tym urządzeniu. Ale gdy mamy chwilę, warto włączyć ChronoSpin. To prosta gra, która polega na unikaniu kółek poprzez dotykanie zegarka. Wciągające, przyjemne, w sam raz na parę minut rozgrywki.

Listonic

Zakupy to nieodłączna i ważna część naszego życia. Listonic to polska aplikacja, która stara się nam je ułatwić i uporządkować. Dzięki niedawnej aktualizacji na Android Wear 2.0, listy zakupowe mamy na swoim zegarku. Jest to niezwykle przydatne, gdy potrzebujemy rąk do prowadzenia wózka, opieki nad pociechą i licznych, mniejszych zadań – wtedy brak potrzeby wyciągania telefonu bardzo pomaga.

Wear Store for Wear Apps

Wiele osób narzeka na działanie Google Play na zegarkach. Przy szukaniu alternatywy, najczęściej polecany jest Wear Store. Posiada on bardziej przejrzysty układ, pozwala zarządzać aplikacjami przez telefon i wygląda zdecydowanie lepiej.

Stocard

Gratka dla fanów zbierania kart lojalnościowych. Po zainstalowaniu aplikacji, zdejmuje ona z nas obowiązek noszenia rozmaitych plastikowych kart. Zapisuje kody kreskowe kart lojalnościowych, dzięki czemu w sklepie, wystarczy pokazać ekspedientce swój zegarek, uprzednio wybierając odpowiednią kartę z naszej bazy.

Medisafe Meds & Pill Reminder

Jak sama nazwa wskazuje, aplikacja ta przypomina nam, kiedy nadchodzi pora na wzięcie leków. Ale stosować mogą ją również osoby, które regularnie przyjmują substancje, na przykład odżywki na siłownię. Prosta i przyjazna dla użytkownika, dodatkowo pokazuje trend rozwoju kategorii medycznej, która na pewno będzie miała coraz większy udział procentowy na cały rynku smartwatchy.

IF by IFTTT

Jedna z najciekawszych pozycji w tym zestawieniu. Aplikacja, która pozwala nam konfigurować zależności, dla przykładu: gdy nasz telefon osiągnie 10% baterii, na zegarku pojawi się notyfikacja. Możliwości jest ogrom: upload zdjęć na dropboxa automatycznie po zrobieniu, ostrzeżenie przed deszczem, wyniki meczów. Jest w czym przebierać.

Trendy w Android Wear 2.0

Rynek się zmienia. Wraz z rozwojem technologii, w tej branży możemy sobie pozwolić na więcej. Tak samo jest w przypadku inteligentnych zegarków. Standalone apps – termin ten odnosi się do aplikacji, które nie potrzebują telefonu, żeby działać w pełni. Pierwsza czwórka w zestawieniu to właśnie takie aplikacje. Dodatkowo, Listonic zapowiada niedługo wprowadzenie tej opcji do swojej oferty. Google promuje tę funkcję jako ważną dla ogólnej oceny i promocji. I w pełni to popieram – ułatwia życie. Nie jesteśmy zależni od ciągłego noszenia telefonu i mamy większy spokój. W przyszłości spodziewa się, że ponad 90% aplikacji będzie całkowicie niezależne od noszenia telefonu. Jest to przydatne również, gdy chce się korzystać z urządzeń dostępnych na różnych platformach. Na przykład osoby, które posiadają produkty marki Apple, będą mogły bez żadnych ograniczeń korzystać z zegarka na Androidzie, dzięki czemu mogą stać się one jeszcze popularniejsze.

Premium marki wkraczają na rynek

Każdy z nas kojarzy niektóre z tych marek: Tag Heuer, Michael Kors czy Louis Vuitton. Te firmy w ostatnim roku również zdecydowały się na ekspansję na rynek smartwatchy. Na rynku możemy znaleźć coraz to nowsze zegarki sygnowane logami klasy premium. I nie zapowiada się, żeby miało być inaczej. Moda na noszenie zegarka nigdy nie przeminęła – wręcz przeciwnie – od kilku lat noszenie go jest powszechną normą dla każdej osoby dbającej o swój wygląd. Czy trend ten przeniesie się na mniej ekskluzywne firmy, tzw. sieciówki odzieżowe – dowiemy się w najbliższym czasie.

Autor

Jan Konecki, dział marketingu Listonic

 

Komentarze:

Comments

comments