Aplikacja czy strona mobilna? Czym się kierować zadając to pytanie? Cz. 1 (infografika)

Piotr Palma

08-11-2012
Aplikacja czy strona mobilna? Czym się kierować zadając to pytanie? Cz. 1 (infografika)

Jak często spotykasz ludzi, którzy już dawno wybrali, że chcą aplikację, albo że chcą stronę? “Bo konkurencja ma takie, to my też”. A skąd wiesz czy konkurencja dobrze wybrała? Czym się kierowała?

Zadanie sobie pytania czym się kierować wybierając pomiędzy aplikacją, a stroną mobilną może zaważyć na sukcesie przedsięwzięcia. Warto zacząć od wyboru z głową. Późniejsze koszty zmiany rosną znacząco.

To czym się kierować? Niektóre czynniki, którym warto się przyjrzeć, ilustruje zgodnie z prostą zasadą, że większe jest ważniejsze, następująca infografika:

 

Nie jest to lista definitywna, a raczej zbiór czynników, jakie do tej pory zaważyły nad wyborem technologii w naszych projektach.

W pierwszej kolejności, to co jak na razie nie daje większego wyboru – czy aplikacja będzie potrzebowała funkcji natywnych, takich jak robienie zdjęć, czy przetwarzanie obrazu? Albo Augmented Reality?

A może ze strategii zwyczajnie wynika, że jest po prostu bezwarunkowo wymagana obecność w App Store, co się czasem zdarza… – Te czynniki określają jasno – Aplikacja. A co z tymi mniej oczywistymi czynnikami?

Ile razy, lub jak często odbiorca ma wchodzić w interakcję przez mobile? Patrząc na przeznaczenie kanału mobile przez pryzmat “poziomów abstrakcji przekazu”, jeśli tworzysz rozwiązanie typowo narzędziowe, które i tak wymaga od użytkowników posiadania konta (do którego będą często wracać i wykonywać na nim operacje) to aplikacja pewnie będzie dla nich wygodna. Co innego, jeśli celem użytkownika będzie okazjonalne zasięganie informacji. Dobrym przykładem jest hotelarstwo: Jeżeli reprezentatywny na tle grupy docelowej użytkownik, odwiedza hotele danej sieci ledwie parę razy w roku, to nie koniecznie będzie chciał mieć aplikację do przeglądania oferty sezonowych zniżek, czy zdjęć wnętrza spa. Co innego jeśli mówimy o użytkowniku mającym kartę stałego klienta, który dużo podróżuje i często nocuje w sprawdzonych miejscach.

W drugiej części postu postaram się przybliżyć bardziej techniczne czynniki warte wzięcia pod uwagę zastanawiając się – czy strona, czy jednak aplikacja.

Do wkrótce.

Komentarze:

Comments

comments