Chatboty i lepsza obsługa klienta już na Twitterze

Krzysztof Heyda

21-12-2017
Chatboty i lepsza obsługa klienta już na Twitterze

Twitter jest dość specyficznym serwisem społecznościowym. Nie może pochwalić się tak szerokim zasięgiem jak Facebook, nie jest tak trendogenny jak Instagram, jednak jest z nami od wielu lat, ciągle mając wierne grono fanów. Nie wspomnę o fakcie, że ostatnio serwis jest najlepszym źródłem informacji z Gabinetu Owalnego 😉 Ostatni rok stał pod znakiem rewolucyjnej zmiany – serwis zwiększył ilość znaków możliwych do użycia w jednym poście aż dwukrotnie – ze 140 na 280. Teraz pokazuje kolejne nowości – zgodnie z trendem chatboty i automatyzacja.

Pokazane wczoraj przez Twittera API dla biznesu daje dostęp na żywo do tweetowania, retweetowania, polubienia czy śledzenia. API pozwoli deweloperom na budowanie aplikacji napędzających obsługę klienta, chatboty i zaangażowanie marki na Twitterze. Dodatkowo, 15 stycznia, API zostanie zintegrowane z Direct Message tak, by deweloperzy mogli budować bardziej naturalne doświadczenie (by rozmowa bardziej przypominała rozmowę z człowiekiem, niż z botem).

Twitter wypuścił również narzędzia deweloperskie dla bezpośrednich wiadomości z wersji beta. Można tam znaleźć takie funkcje, jak szybka odpowiedz, wiadomość powitalna, guziki w wiadomościach, formularze opinii użytkownika. Zostały już one przetestowane i wdrożone m.in. przez Samsunga, MTV czy Tesco. Na przykład Samsung pozwala swoim użytkownikom na dobranie idealnego telewizora za pomocą kilku pytań wysłanych w bezpośredniej wiadomości (zdęcie powyżej). Tesco natomiast zbiera za pomocą bota informacje dotyczące obsługi klienta.

Przy okazji wyjścia z bety Twitter usunął kilka testowanych funkcji, jak automatyczne odpowiedzi na podstawie lokalizacji, informację o godzinach, w których dany profil odpowiada czy bardzo duży guzik wiadomości bezpośredniej.

Wszystkie wprowadzone zmiany i nowości są pewnie odpowiedzią ćwierkającego serwisu na poczynania Facebooka. Portal Marka Zuckerberga od pewnego czasu staje się platformą dedykowaną pod obsługę klienta, co wyraźnie widać np. w ostatnio zaprezentowanym rozwiązaniu pozwalającym na wykorzystanie Messengera jako live chat bezpośrednio na stronie firmy.

Zarówno nowe API, jak i narzędzia deweloperskie dla wiadomości bezpośrednich są już dostępne. Korzystajcie, wdrażajcie i chwalcie się efektami!

 

Komentarze:

Comments

comments