Chatboty i lepsza obsługa klienta już na Twitterze

21 grudnia 2017

Twitter jest dość specyficznym serwisem społecznościowym. Nie może pochwalić się tak szerokim zasięgiem jak Facebook, nie jest tak trendogenny jak Instagram, jednak jest z nami od wielu lat, ciągle mając wierne grono fanów. Nie wspomnę o fakcie, że ostatnio serwis jest najlepszym źródłem informacji z Gabinetu Owalnego 😉 Ostatni rok stał pod znakiem rewolucyjnej zmiany – serwis zwiększył ilość znaków możliwych do użycia w jednym poście aż dwukrotnie – ze 140 na 280. Teraz pokazuje kolejne nowości – zgodnie z trendem chatboty i automatyzacja.

Pokazane wczoraj przez Twittera API dla biznesu daje dostęp na żywo do tweetowania, retweetowania, polubienia czy śledzenia. API pozwoli deweloperom na budowanie aplikacji napędzających obsługę klienta, chatboty i zaangażowanie marki na Twitterze. Dodatkowo, 15 stycznia, API zostanie zintegrowane z Direct Message tak, by deweloperzy mogli budować bardziej naturalne doświadczenie (by rozmowa bardziej przypominała rozmowę z człowiekiem, niż z botem).

Twitter wypuścił również narzędzia deweloperskie dla bezpośrednich wiadomości z wersji beta. Można tam znaleźć takie funkcje, jak szybka odpowiedz, wiadomość powitalna, guziki w wiadomościach, formularze opinii użytkownika. Zostały już one przetestowane i wdrożone m.in. przez Samsunga, MTV czy Tesco. Na przykład Samsung pozwala swoim użytkownikom na dobranie idealnego telewizora za pomocą kilku pytań wysłanych w bezpośredniej wiadomości (zdęcie powyżej). Tesco natomiast zbiera za pomocą bota informacje dotyczące obsługi klienta.

Przy okazji wyjścia z bety Twitter usunął kilka testowanych funkcji, jak automatyczne odpowiedzi na podstawie lokalizacji, informację o godzinach, w których dany profil odpowiada czy bardzo duży guzik wiadomości bezpośredniej.

Wszystkie wprowadzone zmiany i nowości są pewnie odpowiedzią ćwierkającego serwisu na poczynania Facebooka. Portal Marka Zuckerberga od pewnego czasu staje się platformą dedykowaną pod obsługę klienta, co wyraźnie widać np. w ostatnio zaprezentowanym rozwiązaniu pozwalającym na wykorzystanie Messengera jako live chat bezpośrednio na stronie firmy.

Zarówno nowe API, jak i narzędzia deweloperskie dla wiadomości bezpośrednich są już dostępne. Korzystajcie, wdrażajcie i chwalcie się efektami!

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X