Deweloperzy gier biegiem po pieniądze na GPW

Łukasz Kłosowski

28-09-2016
Deweloperzy gier biegiem po pieniądze na GPW

Zatrzęsienie debiutów na Giełdzie Papierów Wartościowych i NewConnect. Tylko w najbliższych dniach emisję zapowiedziało Artifex Mundi, QubicGames i Vivid Games.

Przed chwilą Artifex Mundi poinformował, że jest na intensywnym etapie przygotowań do debiutu na GPW, a prospekt emisyjny został już złożony do Komisji Nadzoru Finansowego. To deweloper, który na swoim koncie ma 40 tytułów (PC, Mac, iPhone, iPad, Android, Windows, Xbox One oraz PlayStation), wydając średnio co 3 tygodnie kolejny tytuł. Na rynku ukazała się właśnie najnowsza iPadowa produkcja Nightmares from the Deep: A Hidden Object Adventure, pierwsza ich gra typu free-to-play.

Dzisiejsza informacja zbiega się w innymi doniesieniami z rynku. QubicGames – m.in. Geki Yaba Runner (iOS/Android) – debiut na NewConnect zapowiadał już w maju. Najpierw miał wystartować do końca drugiego kwartału tego roku. Ostatecznie debiut przypada jutro.

Z kolei największy i najbardziej rozpoznawalny polski deweloper gier początkowo mobilnych, ale później także na inne platformy, firma Vivid Games (Real Boxing, Godfire, Ski Jumping), który w czerwcu 2012 roku zadebiutował na rynku NewConnect, poinformował, że przeniesie notowania na rynek główny warszawskiej giełdy. Pierwsze notowanie spółki również jutro.

Vivid Games dołącza tym samym do CD Projekt, CI Games i 11 Bit Studios.

Ile wyciągną z emisji?

Firmy z branży gier odeszły od produkcji typowo konsolowo-pecetowych na model multiplatform. Podobnie te typowo mobilne starają się patrzeć 360 stopni. QubicGames do 2012 roku specjalizował się głównie w grach na Nintendo, a od 2014 roku realizuje produkcje na platformy iOS i Android, a także na Sony PS4 i PS Vita. QubicGames z NewConnect chce uzyskać 6 mln zł. Z kolei z uchwały zarządu giełdy wynika, że Vivid Games do zaoferowania ma obecnie 16 500 000 akcji serii A; 8 800 000 akcji serii B, 296 465 akcji serii C, 2 000 000 akcji serii D oraz 349 000 akcji serii E o wartości nominalnej 0,10 zł każda.

Boom na mobile gaming trwa nieprzerwanie od kilku lat. Ostatnie analizy firmy konsultingowej Statista wskazują, że przychody z samych gier mobile w 2016 roku wyniosą 12,1 miliardów euro.

Rynek jest ogromny, ale konkurencja, aby “zgarnąć” tę kasę, także, dlatego firmy gwałtownie szukają wsparcia na rynkach kapitałowych. W przyszłości liderów może być kilku, a gdy okres prosperity minie, większość wypadnie z branży całkowicie.

 

Komentarze:

Comments

comments