Dlaczego warto inwestować w wiedzę digital, mobile marketing?

Dariusz Adamczyk

17-10-2016
Dlaczego warto inwestować w wiedzę digital, mobile marketing?

Czy nam się podoba czy nie, świat się digitalizuje (albo cyfryzuje, jeżeli ktoś woli). Powiem więcej – zamożność i łatwość prowadzenia nowoczesnego biznesu jest wprost proporcjonalna do poziomu wiedzy i efektywności w kanałach cyfrowych. Dlatego tak ważnym aspektem jest zdobywanie wiedzy, szkolenia, warsztaty.

Jak digital zmienia świat?

Digital to wykorzystanie narzędzi online, nowych technologii, systemów IT, wirtualnych form wymiany danych i informacji w życiu codziennym, biznesie, rozrywce, administracji państwowej. Digital opanowuje po kolei wszystkie obszary życia codziennego i biznesu. Zmienia się sposób komunikacji międzyludzkiej na płaszczyźnie prywatnej. Dominują social media i Messengery. W biznesie nastąpiły totalne zmiany w obszarze dotarcia do klienta, budowania z nim trwałych relacji. Firmy wykonują sporo bieżących aktywności w celu budowania zasięgu marki, dystrybucji produktów i usług online oraz monetyzacji w kanałach interaktywnych. Dodajmy, zmienił się diametralnie model konsumpcji. Dominującym kanałem jest mobile, a tendencja jest wzrostowa. Według badań Statista około 54 proc. użytkowników w sektorze e-commerce szuka merchanta za pośrednictwem smartfona, a 49 proc. porównuje na ekranie urządzenie mobilnego ceny. Ponad 75 proc. nowoczesnych konsumentów poszukuje okazji cenowych, kodów rabatowych i finalnie dokonuje za pośrednictwem smartfona zakupów.

Korzyści jakie daje nowoczesna wiedza

To duże wyzwanie dla nas wszystkich. Zostawiam na razie sferę prywatną. Pragnę się skoncentrować na wyzwaniach biznesowych. Obszar digital w tym sektorze wnosi szereg korzyści, ale i barier. Bariery są do pokonania. Potrzebne jest doświadczenie, zdobyte najlepiej na bazie konkretnych realizacji. Spora cześć firm podchodzi do działań w kanałach mobile z dużą rezerwą. Myślę, że niepotrzebnie. Nie mamy już wyboru. Digital, mobile to tendencje, które będą ewoluować. Technologia zmienia reguły gry biznesowej i tylko od nas zależy, czy przekujemy to na swoją korzyść. Niezwykle pomocna jest w tym temacie wiedza i edukacja. Dlatego tak przydatne są dedykowane szkolenia, warsztaty.

Jakie korzyści przynosi konkretna wiedza w obszarach mobile marketing i szeroko rozumianym digitalu? Jest ich sporo, poniżej kilka najważniejszych:

– wpływa efektywnie na znajomość i wizerunek marki

– pomaga w efektywnym dotarciu i pozyskaniu nowego klienta

– wspiera generowanie leadów sprzedażowych

wpływa na wzrost liczby kont, subskrypcji (w modelu SaaS)

– pomaga w realizacji zdefiniowanych celów strategicznych.

Polska, wbrew pozorom, jest jedną z najszybciej cyfryzujących się gospodarek. Zajmujemy czwarte miejsce według Wskaźnika Cyfryzacji Gospodarki, w zakresie aktywnego korzystania ze smartfonów czy wskaźników Customer Relations Management. Zajmujemy szóste miejsce w Europie w zakresie poprawiania czy zdobywania kompetencji cyfrowych. Na te właśnie dane zwracam szczególną uwagę. Poziom wiedzy w obszarach mobile marketing, online marketing, czy digital sales przekłada się w prostej linii na efektywne działanie naszej firmy i jej sieciowy wizerunek. Nie zapominajmy, firmy cyfryzują się w szybszym tempie niż konsumenci.

Jak powinna wyglądać priorytetyzacja działań w obszarach digital w firmie, w jakich segmentach powinniśmy pogłębiać swoją wiedzę? Główne trendy to smartfonizacja, omnichannel, automation, Big Data. Popularność tabletów oraz smartfonów wpłynęła na wzrost intensywności zachowań konsumpcyjnych w odniesieniu do internetu, ale na kilku urządzeniach jednocześnie. Wymienione trendy to nowe szanse i wyzwania dla brand managerów, marketerów, sales managerów.

Z pojęciem e-business wiąże się wiele innych obszarów, takich jak:

– e-commerce: handel online

– e-enterprise: przedsiębiorstwo online

– e-economy: elektroniczna gospodarka

– e-society: elektroniczne społeczeństwo

– e-government: elektroniczny rząd

– e-banking: bankowość elektroniczna

– e-learning: nauka online

Cyfrowa rewolucja (Digital Disruption) zmienia totalnie formę komunikacji, zbieranie i przetwarzanie danych, łańcuch dostaw. Zaciera granice pomiędzy poszczególnymi branżami. Dlatego tak ważna i niezbędna jest inwestycja w wiedzę, szkolenia, rozwój kompetencji w obszarach mobile, online, digital.

 

Foto: Udemy

Komentarze:

Comments

comments