Ferrero Polska pioniersko wykorzystuje format Masthead Expandable

21 lutego 2014

Ferrero Polska wprowadzając na rynek nowe Tic Tac’i o smaku truskawkowym wykorzystał nowatorski format reklamy mobilnej, dzięki której nasz smartfon stawał się kontrolerem gry desktopowej.

Marketer:

Ferrero Polska

Agencja:

dom mediowy Vizeum Polska, agencja komunikacji reklamowej Isobar Poland

Czas trwania kampanii:

czerwiec 2013

Wykorzystane media:

Masthead Expandable z wykorzystaniem technologii Channel Connect na stronie głównej YouTube, kanał mobilny.

Cel:

Celem kampanii było wprowadzenie nowych truskawkowych drażetek Tic Tac. Odbiorcami produktu są osoby młode, aktywnie korzystające z internetu oraz urządzeń mobilnych, otwarte na nowości i szukające rozrywki.

Opis:

Stworzyliśmy interaktywny rich mediowy Masthead na YouTube, który pozwolił podkreślić atrybuty marki w formie angażującej zabawy, dopasowanej do grupy celowej. Po raz pierwszy w Polsce stworzyliśmy grę wykorzystującą technologię Channel Connect, umożliwiającą użytkownikom interakcję z kreacją za pomocą smartfonów. Po zeskanowaniu unikalnego QR kodu z kreacji, smartfon stawał się kontrolerem gry. Użytkownik przechylając smartfon wyposażony w żyroskop, sterował statkiem kosmicznym i zbierał punkty w postaci truskawek. Każdy gracz mógł podzielić się swoim wynikiem na Facebooku, a najlepsze wyniki były prezentowane w rankingu.

Kampania nawiązuje do pionierskiej akcji promującej ostatni film z Jamesem Bondem – „Skyfall”. Z case’em możecie zapoznać się na tej stronie.

Wyniki: 

Gra była dostępna na stronie głównej YouTube jedynie przez 24 godziny. W tym czasie udało nam się zaangażować użytkowników ponad milion razy. Całkowity czas interakcji to 2 265 godzin, prawie połowa użytkowników wybrała smartfon do kontrolowania gry, a wskaźnik interakcji był 3 razy wyższy niż średnia w kategorii.

Nagrody:

Kampania jest laureatem jesiennej edycji konkursu IAB Creative Showcase. Celem IAB Creative Showcase jest promowanie kreatywności i innowacyjności w reklamie internetowej oraz zaprezentowanie najlepszych polskich kreacji reklamy online. Konkurs odbywa się cyklicznie.

Autorzy kampanii:

Vizeum Polska: Izabela Sochacka (group account director), Paweł Kuczma (digital & innovations manager), Małgorzata Niska (senior communications planner).

Isobar Poland: Anna Poszepczyńska (account manager), Piotr Polit (flash developer), Piotr Krzysztofik (graphic designer), Piotr Goździejewski (flash animator).

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//