Foursquare wchodzi do gry. Wyniki akcji „Check-in Poznań”

31 maja 2013

Duże wydarzenie bez wsparcia w kanale mobile raczej nie jest już takie „duże”, to już nie tylko moda ale realna potrzeba. Realizacja strony mobilnej czy nawet własnej aplikacji jest dobrym pomysłem. Trzeba jednak dobrze wykorzystać możliwości tych rozwiązań – brak pomysłu i budżetu może niestety obrócić się przeciwko organizatorom.

W sytuacji, gdy nasze środki są ograniczone, nie mamy czasu na papierkową robotę z regulaminami i zgodami a chcemy wykorzystać kanał mobilny warto pomyśleć o rozwiązaniach otwartych. Zyskamy szybkie dotarcie do docelowej społeczności, możliwość nawiązania trwałych relacji i szacunek podatników. Poniżej kilka interesujących przykładów – powinna to być odpowiednia dawka inspiracji dla Was.

Poznań za pół ceny

W tym roku kolejny już raz w Poznaniu została zorganizowana akcja „Poznań za pół ceny”, jednym z elementów akcji była zorganizowana gra miejska „Check-in Poznań”. Celem zabawy było „meldowanie się” w miejscach biorących udział w akcji za pomocą aplikacji mobilnej Foursquare.

Dołączenie do gry i dokonywanie meldunków premiowane było punktami. Do dyspozycji graczy został przygotowany specjalny serwis WWW, którego jednym z głównych elementów był ranking – dostępny również publicznie (foto powyżej). Osoby, które zdobędą najwięcej punktów otrzymają nagrody – czyli im więcej meldowań tym większe szanse wygranej.

Trochę liczb

W sumie w trakcie gry dokonano 1508 czekinów, otrzymując przy tym 114 bonusów w postaci dodatkowych zniżek. Najczęściej gracze meldowali się na Starym Rynku, w Starym Browarze i kręgielni MK Bowling – łącznie w akcji brało udział 180 lokalizacji. Wszyscy uczestnicy gry „Check-in Poznań” zdobyli blisko 30 tys. punktów.

Przez cały weekend do gry włączyło się 167 uczestników. Jej kulminacyjnym punktem był flashmob z udziałem 187 osób. Wszyscy, którzy w sobotę wieczorem, wspólnie z innymi uczestnikami akcji „Poznań za pół ceny”, zameldowali się na Starym Rynku otrzymali w nagrodę okolicznościowe koszulki.

OK, czemu to dobry pomysł?

Pomijając ważną otoczkę marketingową, organizator wykorzystał gotową bazę punktów ściągając z siebie obowiązek dbania o jej aktualizacje.  Teraz w interesie właścicieli lokalizacji jest dbanie o jej jakość – to sporo kosztuje. Dobre i popularne lokalizacje uzyskały możliwość dotarcia z informacją o „meldunku” do sporej społeczności, nie tylko 4SQ, ale przez sharowanie treści do użytkowników Facebooka czy Twittera. W ten sposób informacje o obecności w określonym miejscu dociera do wszystkich osób będących w sieci gracza. Pomijam temat dot. kosztu zrealizowania zbliżonej aplikacji do możliwości 4SQ.

Orange i Foursquare

Poznań przeciera szlak, osobiście jestem przekonany do pomysłu i trzymam kciuki za kolejne edycje. Z innych możliwości oferowanych przez platformę 4SQ korzysta marka Orange we Francji. Już w zeszłym roku została w ramach aplikacji udostępniona specjalna odznaka, która również i w tym roku właśnie została uruchomiona.

Odznaka jest dostępna dla wszystkich osób, które zameldują się w miejscach imprez sportowych, których sponsorem jest Orange między innymi: Tour de France czy Roland Garros.

Ale nowa odznaka to nie wszystko

Czekają na Was ekskluzywne prezenty, wejściówki VIP na sponsorowane imprezy sportowe czy sprzęt sportowy. Co trzeba zrobić, aby wygrać atrakcyjne nagrody? Po odblokowaniu w jednym ze zdefiniowanych miejsc użytkownik musi zarejestrować się. Można to zrobić na dedykowanej mobilnej stronie internetowej: OrangeChampion.com

Marka już od blisko roku obecna jest na Foursquare, wszystko zaczęło się od mocnego wejścia. Osoby które zostały burmistrzami otrzymały możliwość skorzystania z bardzo miłego prezentu – meldunki dotyczyły 14 punktów Orange we Francji.

Efektem podjętych działań jest między innymi to, że strona Orange jest jedną z najpopularniejszych we francuskim Foursquare, w tej chwili śledzi ją blisko 20 tys. osób.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//