Geolokalizacja w kampanii reklamowej – jak to robią w Australii

Tomasz Zywer

14-03-2014
Geolokalizacja w kampanii reklamowej – jak to robią w Australii

Z jednoczesnym wykorzystaniem mobile i informacji o położeniu użytkownika (geolokalizacja) wiąże się wiele ciekawych kampanii marketingowych. Nadal świeżym i inspirującym przykładem jest ten z dalekiej Australii. Sieć komórkowa Virgin Mobile zrealizowała tam kampanię po nazwą „Game of Phones”.

Na dobry początek reklama TV – film wprowadzający – promujący całą akcję (blisko 200 tys. wyświetleń na YT):

Akcja rozpoczęła się w listopadzie 2013 i trwała “tylko” przez 3 kolejne tygodnie. Zyskała duże wsparcie w mediach w postaci szerokiej kampanii wykorzystującej outdoor, digital, mobile, Facebook i druk. Oczywiście sami klienci zainteresowali się całą akcją dzięki czemu zyskała ona sporo naturalnego szumu w sieci.

Ogólnie celem graczy było nie tylko zdobycie fajnych nagród, ale również ochrona przed innymi graczami przez dotarcie do „bezpiecznego punktu”, czyli sklepu Virgin Mobile.

Poniżej przykład jednej z kreacji promujących Grę.

Efektem było zaangażowanie prawie 40 000 aktywnych graczy i łącznie 14 500 klientów, którzy odwiedzili salony sprzedaży Virgin Mobile.

Kluczowym elementem kampanii była aplikacja mobilna (iOS, Android) umożliwiająca między innymi śledzenie swojej pozycji i pozycji nagród. Wszystko oczywiście dzięki wykorzystaniu geolokalizacji (GPS). Ważnym punktem informacyjnym dla graczy była dedykowana strona na Facebooku, która stanowi kluczowe miejsce na temat zasad Gry.


Co ciekawe, w największym stopniu gra zaangażowała mieszkańców dużych miast: Sydney (44 proc.) i Melbourne (24 proc.). Łącznie wszyscy gracze posiadający nagrody przemierzyli 239 400 km!

Komentarze:

Comments

comments