Instant Apps już dostępne w Google Play!
O Instant Apps usłyszeliśmy po raz pierwszy w maju 2016 r. na konferencji Google I/O. Funkcja stopniowo rozszerzana jest na coraz większą liczbę urządzeń, w sierpniu tego roku w jej zasięgu było już 500 milionów smartfonów na całym świecie. Ostatnio Google wykona kolejny krok w kierunku szerszej dostępności Instant Apps i zintegrował je z Google Play.
Co zmieniają Instant Apps?
Instant Apps są w uproszczeniu wersją lite „normalnej” aplikacji. Głowna różnica polega na tym, że nie wymagają one ściągnięcia i instalacji na urządzeniu, tylko są dostępne od ręki. Aplikacje stają się zatem po pierwsze możliwe do szybkiego przetestowania, a po drugie pozwalają na wygodne skorzystanie z konkretnej, potrzebnej tu i teraz funkcji aplikacji, bez konieczności jej instalacji. Często zdarza się, że daną aplikację potrzebujemy tylko w ograniczonym zakresie lub wręcz jednorazowo – do tego właśnie zostały stworzone Instant Apps.
Integracja z Google Play pozwoli na łatwiejsze znalezienie i skorzystanie z Instant Apps. Od teraz każda aplikacja wspierająca tę technologię będzie miała na swojej karcie w Google Play, obok możliwości instalacji, guzik Try Now. Da nam to możliwość sprawdzenia możliwości aplikacji i zadecydowania czy warto ją instalować.
Aplikacje tego typu działają z wybranymi urządzeniami obsługującymi Androida w wersji od 5.0 do 8.0. Z przykrością stwierdzam, że mój telefon (LG G6, Android 7.0) nie wspiera (jeszcze) tej technologii. Co istotne deweloperzy nie muszą pisać nowej aplikacji pod Instant Apps – wystarczy, że odpowiednio zaktualizują dotychczasową apke.
Tam gdzie Instant Apps działają, to… działają
Tak jak pisałem Instant Apps obsługuje już ok. 500 milionów urządzeń na całym świecie. Statystyki pokazują, że aplikacje w lekkiej wersji notują o wiele większe zaangażowanie, niż ich tradycyjne wersje. I tak w Vimeo w wersji lite średnie sesje są o 130% dłuższe. Z kolei konwersje w aplikacji zakupowej Jet wzrosły o 27%, a Realtor.com zajmujący się obrotem nieruchomościami, generuje 2x więcej leadów.
Takie statystyki pokazują, że wysiłek włożony we wdrożenie aplikacji w wersji Instant może się zwrócić w czystym zysku i to na pewno powinno zachęcić deweloperów do takiej inwestycji.
Trend Tu i teraz
Instant Apps przypomina mi inną opisywaną przez nas niedawno technologię Progressive Web Apps. Obywa rozwiązania mają na celu umożliwić jak najszybsze i bezproblemowe skorzystanie z funkcji, którą użytkownik potrzebuje tu i teraz. Obydwie technologie są zresztą promowane przez Google i wpisują się w opisany przez nich trend micro-moments.
P.S. Tak jak napisałem, mnie się nie udało przetestować Instant Apps na moim telefonie – dajcie znać czy u Was to działa!
Komentarze:
Comments