Instant Apps rozrusza rynek aplikacji mobilnych

Instant Apps rozrusza rynek aplikacji mobilnych

O kryzysie aplikacji mobilnych GoMobi.pl wspominało już w czerwcu. Podczas gdy Google wciąż przygotowuje użytkowników i deweloperów na formalny start Instant Apps, inne firmy technologiczne już wykorzystują i udostępniają ideę błyskawicznych miniprogramów.

Rewolucyjne rozwiązanie wirtualnych Instant Apps Google zaprezentowało w maju ubiegłego roku. Od tamtej pory firma dodała wsparcie dla tych aplikacji w najnowszej serii Androida – Nugacie. Mające swoją premierę w lutym oprogramowanie dla smartwatchy – Android Wear 2.0 – także ma być kompatybilne z tym nowym rozwiązaniem. I choć najnowsze wersje systemów operacyjnych na razie dostępne będą raczej na niewielkiej liczbie urządzeń, o błyskawicznych aplikacjach mówi się jako o jednym z najważniejszych trendów tego roku.

Przypomnijmy, Instant Apps na Androida będą dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Wystarczy wpisać adres, lub otworzyć link i miniprogram uruchomi się sam. A przy tym nie zainstaluje niczego na naszym telefonie, nie zużyje dużej ilości transferu danych komórkowych, da nam dostęp do tylko interesujących nas funkcji i prawdopodobnie nie zabierze nam czasu na potwierdzenia, akceptacje itd. Mówi się, że te programy mają być szybsze niż dotknięcie palcem ekranu.

Obszerny artykuł na temat Instant Apps pisał Michał Kowalski, z Ready4S.

Chińczycy są już instant apps

Ale podczas gdy wszyscy czekają na Instant Apps od Google’a, Chińczycy już korzystają z superszybkich programów. Co prawda nie chodzi tutaj o dostęp z poziomu przeglądarki, ale z poziomu komunikatora WeChat. W Chinach korzysta z niego prawie 800 milionów ludzi, a połowa z nich spędza tam aż 1,5 godziny dziennie. Co umożliwiają błyskawiczne moduły WeChata? Użytkownik może np. przed wysłaniem zdjęcia do znajomych zmienić je w grafikę a la Prisma. Może także przeglądać połączenia lotnicze, sprawdzić przepisy na obiad czy… zapłacić za obiad w restauracji. W Chinach, gdzie dostęp do aplikacji w Google i App Store jest bardzo ograniczony, nowe rozwiązania od WeChat na pewno będą cieszyć się sukcesem.

Kalifornijski Famous także udostępnia już technologię szybkich aplikacji. Dzięki jej rozwiązaniom pod adresem stron internetowych będą czekać na nas impresje kojarzone z aplikacjami. Tego typu programy są w stanie wyświetlić wideo sferyczne czy animacje przedstawiające demo produktu. Aplikacje od Famous nie boją się też żadnych wyświetlaczy. Nie ma znaczenia, czy użytkownik korzysta akurat ze smartfona, czy ogromnego smart tv. Z rozwiązań kalifornijskiej firmy korzystają już amerykańskie marki, m.in. z branży modowej, turystyki i sportu. Famous jest przekonany, że wykorzystanie błyskawicznych aplikacji połączonych z linkami do stron internetowych wpłynie znacząco na obniżenie wskaźnika odrzuceń na stronach internetowych.

Choć aplikacji typu instant wciąż nie znamy z własnego doświadczenia i choć zapewne budzą niepokój wielu deweloperów, wygląda na to, że staną się wkrótce chlebem powszednim mobilnych użytkowników.

Nowy model dystrybucji będzie bez wątpienia powiewem świeżości na rynku aplikacji mobilnych. Jest w stanie sprawić, że użytkownicy zaczną pobierać i korzystać z równie dużej liczby aplikacji, jak miało to miejsce na początku. Pozwoli także łatwiej zaistnieć deweloperom i właścicielom stron internetowych.

Komentarze:

Comments

comments