Jak wykorzystać Instagram do celów marketingowych

11 kwietnia 2013

Instagram to najpopularniejsza aplikacja społecznościowa do fotografowania i publikowania obrazów. W Polsce nikt nie wykorzystuje tej platformy do wzmocnienia swojego wizerunku natomiast za granicą marketerzy potrafią dobrze rozegrać akcję skierowaną do smartfonowców.

Case study 1

Arlington Highlands, centrum handlowe w Arlington, w Teksasie w grudniu 2012 roku zaplanowało kampanię o nazwie „Give-a-Gram”  i stworzyło naklejki (maty) odporne na warunki atmosferyczne. Komunikacja odbywała się w aplikacji Instagram. Utworzono w tym celu hashtag # AHGive.

Za każde dodane zdjęcie przy użyciu powyższego tagu, centrum handlowe oddawało jednego dolara na fundację Toys for Tots (Zabawki dla Maluszków), która co rok gromadzi i dystrybuuje gadgety dla najmłodszych z biednych środowisk. Bardzo szlachetne nieprawdaż? Naklejki były widoczne na chodnikach, w parkach oraz w samym centrum.

Cel:

– Zaprojektowanie niesprawiającego trudności systemu do przekazywania świątecznych podarunków

– Aktywizacja smartfonowców

– Wprowadzenie centrum handlowego do Instagramu

Strategia:

– Zaprojektować łatwy do wykonania, trójetapowy proces, który zostanie wydrukowany na macie i będzie jasny nawet początkujących Instagramowiczom

– Utworzenie krótkiego hashtag, # AHgive, poprzez który użytkownicy musieli otagować swoje Instagramowe zdjęcia. W zamian centrum handlowe przekazywało darowiznę

– Umieszczenie w strategicznych miejscach sześciu mat z instrukcją o akcji Give-a-Gram

– Promocja Give-a-Gram we wszystkich społecznych programach telewizyjnych, poprzez mailing, blog oraz w samym centrum handlowym

Wyniki:

Response był zaskakująco dobry! Użytkownicy cieszyli się z możliwości pomocy potrzebującym poprzez popularną aplikację.

– Ilość zdjęć przesłanych do Instagram w dniach 1-19 grudnia 2012 – 307 szt.

– Hashtag # AHgive otrzymał ponad 6000 like’ów

– Na Twitterze # AHgive był wspominany 144 razy

Case study 2

McKay to firma rodzinna, która dała wspaniały przykład, jak małe firmy mogą być kreatywne wykorzystując social media i popularyzować markę poprzez smartfony. Spółka postanowiła być obecna na Pinterest oraz w Instagramie i tam promować swój konkurs. Dodatkowo wsparła akcją poprzez bloga. Okazało się, że dzięki nowym mediom nawet komunikacja marketingowa z pozoru nudnej firmy, za jaką może uchodzić producent podłóg, jest efektowna. Prowadzenie bloga dodatkowo budowało wiarygodność marki i jej wizerunek eksperta w branży.

Zerknijcie na ostatni post:

 Mechanizm akcji:

– Oferta: Losowanie nagrody, którą jest Amazon Voucher na 100 zł

– Co należało zrobić: zdjęcie podłogi telefonem iPhone lub iPadem i podzielić się nim na Facebooku lub Twitterze

– Nazwa kampanii: hashtag # mckayflooring i # mywoodfloor, który musi być dodany do posta

Statystyk z kampanii nie odnalazłam niemniej kampania wykorzystała mobile i social we właściwy sposób.

Mam nadzieję, że niebawem będę mogła opisać polską akcję, która pójdzie w powyższe ślady.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//