Jak wykorzystać Instagram do celów marketingowych
Instagram to najpopularniejsza aplikacja społecznościowa do fotografowania i publikowania obrazów. W Polsce nikt nie wykorzystuje tej platformy do wzmocnienia swojego wizerunku natomiast za granicą marketerzy potrafią dobrze rozegrać akcję skierowaną do smartfonowców.
Case study 1
Arlington Highlands, centrum handlowe w Arlington, w Teksasie w grudniu 2012 roku zaplanowało kampanię o nazwie “Give-a-Gram” i stworzyło naklejki (maty) odporne na warunki atmosferyczne. Komunikacja odbywała się w aplikacji Instagram. Utworzono w tym celu hashtag # AHGive.
Za każde dodane zdjęcie przy użyciu powyższego tagu, centrum handlowe oddawało jednego dolara na fundację Toys for Tots (Zabawki dla Maluszków), która co rok gromadzi i dystrybuuje gadgety dla najmłodszych z biednych środowisk. Bardzo szlachetne nieprawdaż? Naklejki były widoczne na chodnikach, w parkach oraz w samym centrum.
Cel:
– Zaprojektowanie niesprawiającego trudności systemu do przekazywania świątecznych podarunków
– Aktywizacja smartfonowców
– Wprowadzenie centrum handlowego do Instagramu
Strategia:
– Zaprojektować łatwy do wykonania, trójetapowy proces, który zostanie wydrukowany na macie i będzie jasny nawet początkujących Instagramowiczom
– Utworzenie krótkiego hashtag, # AHgive, poprzez który użytkownicy musieli otagować swoje Instagramowe zdjęcia. W zamian centrum handlowe przekazywało darowiznę
– Umieszczenie w strategicznych miejscach sześciu mat z instrukcją o akcji Give-a-Gram
– Promocja Give-a-Gram we wszystkich społecznych programach telewizyjnych, poprzez mailing, blog oraz w samym centrum handlowym
Wyniki:
Response był zaskakująco dobry! Użytkownicy cieszyli się z możliwości pomocy potrzebującym poprzez popularną aplikację.
– Ilość zdjęć przesłanych do Instagram w dniach 1-19 grudnia 2012 – 307 szt.
– Hashtag # AHgive otrzymał ponad 6000 like’ów
– Na Twitterze # AHgive był wspominany 144 razy
Case study 2
McKay to firma rodzinna, która dała wspaniały przykład, jak małe firmy mogą być kreatywne wykorzystując social media i popularyzować markę poprzez smartfony. Spółka postanowiła być obecna na Pinterest oraz w Instagramie i tam promować swój konkurs. Dodatkowo wsparła akcją poprzez bloga. Okazało się, że dzięki nowym mediom nawet komunikacja marketingowa z pozoru nudnej firmy, za jaką może uchodzić producent podłóg, jest efektowna. Prowadzenie bloga dodatkowo budowało wiarygodność marki i jej wizerunek eksperta w branży.
Zerknijcie na ostatni post:
Mechanizm akcji:
– Oferta: Losowanie nagrody, którą jest Amazon Voucher na 100 zł
– Co należało zrobić: zdjęcie podłogi telefonem iPhone lub iPadem i podzielić się nim na Facebooku lub Twitterze
– Nazwa kampanii: hashtag # mckayflooring i # mywoodfloor, który musi być dodany do posta
Statystyk z kampanii nie odnalazłam niemniej kampania wykorzystała mobile i social we właściwy sposób.
Komentarze:
Comments