Już 745 mln mobilnych użytkowników FB. Nowe pomysły na zarabianie

4 lutego 2015

Facebook przedstawił wyniki za 2014, które można podsumować jednym zdaniem – firma i fani jej aplikacji w 2014 r. wykonali mocny zwrot ku mobilności. W całym szeregu liczb podsumowujących wyniki za 2014 najważniejsza jest ta liczba: 745 mln. osób, które codziennie (DAU Daily Active Users) na całym świecie korzystają z Facebooka.

Zgodnie z udostępnionymi danymi codziennie z Facebooka w grudniu 2014 korzystało łącznie na wszystkich urządzeniach 890 mln osób. Jak widać mobilni stanowią już ok. 85 proc. wszystkich osób korzystających z FB. Firma poinformowała, że liczba mobilnych użytkowników powiększyła się o 34 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Jak widać mobilni użytkownicy stali się najliczniejszą grupą korzystającą z Facebooka. Dodatkowo statystyki pokazują, że obecnie FB zyskuje znacznie więcej mobilnych użytkowników niż „stacjonarnych”. Całkowita liczba aktywnych użytkowników na koniec grudnia 2014 osiągnęła liczbę 1 miliarda 390 mln (przyrost o 13 proc.), w tym liczba aktywnych mobilnych użytkowników to 1 miliard 190 mln (przyrost o 26 proc).

Rośnie popularność i rosną mobilne przychody

Nie mogą w tym kontekście dziwić wyniki przedstawione w raporcie firmy comScore zgodnie z którym na rynku USA FB to najpopularniejsza aplikacja mobilna na platformie iOS i Android. Popularność aplikacji mobilnej napędza przychody firmy. Przychody z reklam mobilnych stanowią już około 69 proc. ogółu przychodów reklamowych w czwartym kwartale 2014 roku. W zeszłym roku w tym samym czasie ten udział wynosił „tylko” około 53 proc.

Opublikowane wyniki potwierdzają, że przyjęta przez firmę strategia sprawdza się. Facebook udostępnia milionom skuteczne narzędzia do komunikacji i wymiany treści.

Czy sukces Facebooka jest jednocześnie porażką Google’a?

Zgodnie z prognozami eMarketer.com dla rynku amerykańskiego, przychody Google i FB nadal będą opierać się właśnie o sektor mobile, a obie firmy przyrosną w tym roku o 40 proc. W ciągu najbliższych lat obie globalne marki zdecydowanie będą realizować swoje strategie zakładające utrzymanie dominującej pozycji na tym rynku – co wyraża się czerpaniem przychodów z sektora mobilnego.

Pytanie czy mobile stanie się polem zdecydowanej walki dla obu firm?

Odpowiedź na to pytanie jest złożona, uzależniona od wielu czynników. W tej chwili na rynku USA smartfony angażują ok. 25 proc. czasu konsumentów spędzanego w szeroko rozumianych mediach, ale jedynie 10 proc. budżetów jest przeznaczanych na tą cześć tortu reklamowego.

Obie firmy poszukują skutecznych źródeł przychodów stawiając na nowe rozwiązania dla reklamodawców. Przykładów można podać wiele jak np: wideo, geolokalizacja czy beacons. Obie marki skupiają się na przekonaniu marketerów o sile i skuteczności działań na ich stronach i aplikacjach.

Cały czas media informują o nowych możliwościach jak np. w przypadku FB geolokalizowaniu reklam.

Prowadzone są również przez firmę testy dotyczące wykorzystania nadajników beacons podczas emisji reklam.

Poszukiwanie nowych możliwości i narzędzi owocuje bardzo ciekawymi rozwiązaniami oferowanymi przez obie firmy. Dla Facebooka głównym orężem staje się platforma reklamowa Atlas, która ma umożliwić śledzenie zachowań użytkowników przepływających między różnymi urządzeniami. Wyzwaniem dla obu firm jest przedstawienie możliwości realizowania działań online i przyciągnięcia klientów do offline. W tym kontekście zdecydowane starcie obu firm w przyszłości wydaje się nieuniknione.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//