Kampania mobilna w RTB – analiza wyników

Dominik Karbowski

13-07-2015
Kampania mobilna w RTB – analiza wyników

W ostatnim wpisie pokazywaliśmy krok po kroku, jak stworzyć kampanię mobilną w RTB. Poniżej prezentujemy jakie informację otrzymuje po kampanii oraz jak je odczytywać.

Dla przypomnienia – ostatnio tworzyliśmy kampanię dla firmy doradczej EBDF S.A. z wykorzystaniem platformy Selectivv.com. Na jej przykładzie pokażemy, jak interpretować poszczególne informację i optymalizować kampanię.

Giełda RTB, a więc finanse

Już w kilka minut po uruchomieniu kampanii w systemie możemy zaobserwować pierwsze informację. Warto im się przyjrzeć i zweryfikować, gdyż już na tym etapie możemy wychwycić pierwsze nieprawidłowości i zoptymalizować kampanię, tak aby przyniosła jak najlepsze efekty.

Na powyższym ekranie widzimy przebieg tzw. aukcji zakupu wyświetleń (biddingów) w czasie rzeczywistym. Możemy dokładnie zaobserwować w ilu aukcjach bierzemy udział, ile wygraliśmy i jakie efekty w postaci kliknięć to przyniosło. Dodatkowo poniżej widzimy porównanie naszych cen transakcyjnych w stosunku do średniej ceny CPM (1000 wyświetleń) w danej geolokalizacji lub u grupy osób, które ustawiliśmy jako nasz target.

Performence, czyli jak, kto i skąd klika w nasze reklamy

Na poniższym przykładzie obserwować możemy wyniki dla poszczególnych dni kampanii. Wśród informacji widzimy ilość aukcji (bids), w których braliśmy udział, odsłony oraz kliknięcia w naszą reklamę, jak również wskaźnik eCPM – a więc ile efektywnie płaciliśmy średnio za 1000 wyświetleń. Widać także wskaźnik CTR, a więc konwersja wyświetleń oraz kliknięć oraz ile wydaliśmy w danym dniu.

Należy zwrócić uwagę, jak wskaźnik CTR rósł od 1,08 proc. w pierwszym dniu, aż do poziomu 6-7 proc. w dniach końcowych, uzyskując średni wynik w trakcie kampanii na poziomie 5,80 proc. Związane jest to z optymalizacją parametrów w trakcie kampanii.

Na poniższych przykładach widzimy, z jakich aplikacji było najwięcej kliknięć. Warto zaznaczyć, że możemy takie statystyki generować z podziałem na aplikacje, ale również kategorie aplikacji, płeć, lokalizacja i położenie odbiorców, urządzenia jakich używali, język w telefonie itp.

Jeżeli któraś z aplikacji nam nie odpowiada, możemy ją wykluczyć z dalszej kampanii. Jeżeli natomiast generuje “dobry ruch” z korzystnymi efektami, możemy indywidualnie zwiększyć jej wartość maksymalnego CPM jaki jesteśmy w stanie zapłacić lub dodać do listy preferowanych 10 podobnych aplikacji. Po to, aby docierać do naszych potencjalnych odbiorców.

Jeżeli promujemy np. gry lub oprogramowanie, ważną informacją może być targetowanie i możliwość analizy odbiorców pod względem odbiorców ich urządzeń, modeli telefonów oraz używanego oprogramowania.

Możliwości targetowania jest wiele i należy z nich umiejętnie, ale i kreatywnie korzystać. Wybierając określony język używany w telefonie, możemy ze sporą precyzją dotrzeć np. do niemieckojęzycznych turystów w Warszawie, a geotargetując np. na firmy IT, możemy dotrzeć z naszą reklamą np. do programistów lub innej grupy zawodowej pracującej w danym miejscu.

 

Komentarze:

Comments

comments