M-commerce rośnie na świecie i w Polsce

M-commerce rośnie na świecie i w Polsce

W roku 2018 globalna sprzedaż mobilna osiągnie wartość 626 miliardów dolarów, zrównując się tym samym z wynikami całego e-commerce’u z 2013 roku – podaje Vouchercloud.

Liczba aktywnych urządzeń mobilnych w 2018 roku ma wynieść 8,2 miliarda, a przeciętny miesięczny transfer danych – 2,7 gigabajtów, czyli 5 razy więcej niż w roku 2013 (529 MB) – stwierdza Vouchercloud. 90 proc. ruchu z urządzeń mobilnych będzie pochodziło z aplikacji umieszczonych w chmurze, w porównaniu z 82 proc. w 2013 roku.

Rozwój m-commerce’u będzie miał coraz większy wpływ na sposób robienia zakupów. Już teraz 90 proc. konsumentów korzysta z smartfonów do takich zadań, jak sprawdzenie lokalizacji czy godzin otwarcia sklepu.

Smartfony i tablety wpływają też na zwyczaje zakupowe polskich konsumentów. Według najnowszych badań firmy Ipsos ponad 50 proc. Polaków posiada urządzenia mobilne, a w grupie wiekowej 19-24 lat wskaźnik ten przekracza 70 proc. Rynek m-commerce rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały e-commerce i w roku 2016 obroty w tym sektorze mają wynieść ok. 3,5 miliardów złotych.

Jak wynika z raportu mGenerator co drugi sklep deklaruje, że zakupy mobilne stanowią 10 proc. jego transakcji. Z kolei według raportu mShopper konsumenci mobilni, czyli tacy, który dokonali zakupu przy użyciu smartfona lub tabletu w ciągu ostatniego pół roku, stanowią 24 proc. polskich internautów. W przypadku internautów korzystających z urządzeń mobilnych wynik wzrasta do 33 proc. Wskaźnik ma podwoić się do końca roku 2015.

Wśród konsumentów wielokanałowych najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 25-44 lata. Najczęściej na zakupy mobilne przeznaczają oni kwoty od 50 zł do 150 zł. 54 proc. z nich najchętniej korzysta z płatności szybkim przelewem, a płatność przez aplikację mobilną stanowi 19 proc.

Komentarze:

Comments

comments