Marko wyróżnij się – innowacyjne kampanie w nowych mediach

Karolina Kobiela

31-03-2015
Marko wyróżnij się – innowacyjne kampanie w nowych mediach

Zgodnie z filozofią nowych mediów – gdzie mój konsument tam i moja marka – coraz więcej widzimy przykładów niestandardowych kampanii wykorzystujących kontekst użycia danych aplikacji społecznościowych. Marcowy miesięcznik “Press” w jednym z artykułów tych przykładów przytacza kilkanaście. Ja chciałam wskazać jeszcze kilka, które nie znalazły się w zestawieniu, a moim zdaniem zasługują na nie mniejszą uwagę.

Listen for Syria

W Syrii od 4 lat trwa wojna domowa. Zmusiła ona ponad 8 milionów ludzi do ucieczki. Tereny, po których się przemieszczają okazują się równie niebezpieczne. Ludziom grozi głód, a ponad połowa z nich to dzieci.

Świat nie pamięta o Syrii. Od 2014 roku Polska Akcja Humanitarna wspiera lokalne piekarnie w Syrii by wspomagać uchodźców przemieszczających się po syryjskich terenach.

Na Spotify jest 4 miliony playlist, o których istnieniu nie mamy świadomości – tak jak większość z nas nie ma świadomości sytuacji panującej w Syrii. Wpłacając dowolna kwotę na rzecz PAH możesz pomóc wesprzeć zakup mąki dla uchodźców i tym samym odblokować dowolną – zapomnianą – playlistę na Spotify.

Akcja została uruchomiona 2 tygodnie temu i od razu zdobyła ogromne zainteresowanie mediów. Dyskusja trwa nadal, a pomóc można wchodząc na tę stronę.

Kalendarz Adwentowy Starbucks – Instagram

Codziennie od 1 do 24 grudnia na profilu Strabucks Polska w aplikacji Instagram umieszczane były mini konkursy z grafikami świątecznymi, które ostatniego dnia trwania akcji – w Wigilię – utworzyły obrazek jednej wielkiej choinki.

Łącznie pojawiły się 24 konkursy. W każdym z nich zadanie konkursowe polegało na odgadnięciu jaki produkt Starbucks kryje się pod odpowiednim numerkiem na obrazku – podobnie jak w tradycyjnych kalendarzach adwentowych, gdzie pod obrazkami z datami ukryte są czekoladki.

Uczestnicy konkursu mogli wygrać: zestaw świąteczny (kubek ceramiczny + kawa + czekoladowa moneta), kubek ceramiczny, kawę ziarnistą, french press lub tumbler.

Jakie były wyniki? Każdy post zdobywał średnio 500 polubień i 50 komentarzy z odpowiedziami konkursowymi. Łącznie 1334 uczestników konkursu – bez jakiegokolwiek wsparcia reklamowego.

H&M rozdaje bilety na Boiler Room – Snapchat

Nie najnowszą, ale na pewno inspirującą akcją była współpraca H&M z Boiler Room, przy której H&M rozdał 20 wejściówek na wydarzenie. Bilety zostały ukryte w sklepach H&M w Krakowie i Warszawie, a użytkownicy Snapchata, którzy dołączyli do profilu HMxBR na Snapchacie, dwa dni przed wydarzeniem dostawali snapy ze wskazówkami obrazkowymi, gdzie zostały one ukryte.

W grze uczestniczyło około 200 osób, a sam profil na Snapchacie zebrał przed startem akcji około 1000 obserwujących. Pełne case study możecie przeczytać w publikacji “Case studies mobile marketing 2014” do pobrania tutaj.

Nasycenie rynku urządzeniami mobilnymi i coraz to nowymi aplikacjami zrzeszającymi ogromne społeczności, sprawia, że marketerzy chętnie korzystają z kreatywnych propozycji pokazania swojej marki w niekonwencjonalny sposób.

Akcji tego typu nie można nazwać zasięgowymi, natomiast wzbudzają one pozytywne uczucia wobec marki oraz inspirują buzz wokół niej, wzbudzając także zainteresowanie mediów.

Z innych kampanii w mediach społecznościowych warto wymienić niedawną akcję Polkomtela dla marki Plush czy też działania KFC Polska na Tinderze. Czekam na więcej.

 

 

Komentarze:

Comments

comments