Młodzież chce spersonalizowanych reklam

Rafał Krzyżański

09-05-2013
Młodzież chce spersonalizowanych reklam

Personalizacja przekazów marketingowych jest nieodłączonym trendem związanym z rozwojem technologii mobilnych. Telefon staje się coraz popularniejszym nośnikiem reklam, dlatego, że jest bardzo osobisty, dla niektórych wręcz intymny. Nowe pokolenie jest skłonne wymienić informacje o sobie, swoich zainteresowaniach czy kompletnie zrezygnować z prywatności w zamian za zniżki, promocje i reklamy.

Przyszłością marketingu będą reklamy indywidualne, oferty dopasowane oddzielnie do każdego człowieka. Młodzi są na otwarci. Ankieta przeprowadzona w kwietniu na próbie 989 osób przez organizację badawczą USC Annenberg Center for the Digital Future and Bovitz Inc. pokazuje, że prywatność online nie istnieje. Większość (56 proc.) ankietowanych w wieku 18-34 lata zgodziłaby się podać swoją lokalizację w zamian za kupony i specjalne oferty (już to robią – Facebook Deals, Foursquare). Prawie co piąty badany (19 proc.) wymieni dokładne informacje o sobie w zamian za lepiej dopasowaną reklamę. Ponad połowa (51 proc.) młodych biorących udział w badaniu przekażą swoje personalne informacje reklamodawcom w zamian za coś ekstra.

Jak można to wykorzystać? Wchodzi młody człowiek do baru. Oczywiście w telefonie jest zalogowany w social media. Melduje się i informuje, że właśnie przyszedł na piwo. Podchodzi do baru i dostaje 10 proc. zniżki, jeśli ma średnią krajową ok. 160 znajomych. Jeśli ma np. 400 znajomych może dostać 15 proc. zniżki, a jeśli ma 600 znajomych i melduje się za pomocą Foursquare, gdzie też jest połączony z kolejnymi osobami dostaje 20 proc. zniżki.

Możliwość wykorzystania innych rozwiązań, takich jak dedykowane oferty z aplikacji połączonych z social media i wykorzystujących geolokalizację przypomina słynny film Stevena Spielberga “Minority Report”. Oczywiście z dodatkiem wykorzystania smartfona.

Ale czy ludzie tego chcą? Badania pokazują, że tak. A przesycenie reklamami, które w ogóle nas nie interesują pogłębia te odczucia. Jeżeli już musimy być atakowani reklamami, niech one będą do nas dopasowane!

Komentarze:

Comments

comments