Na początku był SMS

Andrzej Ogonowski

15-03-2013
Na początku był SMS

Sphinx to marka obecna na rynku już od 15 lat. Przez ten czas rozwinęła w Polsce i za granicą sieć blisko 100 restauracji, w których oferuje uwielbianą przez klientów, jedyną w swoim rodzaju oryginalną Shoarmę, szeroki wybór steków, świeże ryby, wyborne sałaty, pyszne makarony i słodkie desery. Sphinx to po prostu restauracja na każdą okazję.

Cel:

Chcąc podjąć działania związane z direct marketingiem firma postanowiła przeprowadzić m.in. akcję promocyjną, której efektem było pozyskanie bazy rekordów. Akcja polegała na wysyłaniu drogą elektroniczną (e-mail) oraz umieszczeniu na swojej stronie internetowej informacji o możliwości pobrania kodu rabatowego na swój telefon komórkowy (w formie SMS-a). W ten sposób Sphinx uzyskał własną bazę numerów o wielkości ok. 670 tys. rekordów. Baza ta wykorzystywana jest do dalszych działań marketingowych.

Innym udanym przykładem pozyskania listy subskrypcyjnej SMS może być również nagrodzona kampania Reserved lub akcja firmy Fotojoker, która uruchomiła aplikację na Facebooka „Rabaty SMS”. Aplikacja pozwalała na odbieranie kodów rabatowych w formie wiadomości SMS na odbitki. Akcja okazała się tak dużym sukcesem, że została powtórzona.

Własna baza odbiorców, daje ogromne możliwości przeprowadzania skutecznych kampanii. Według badań Nielsen’a blisko połowa badanych dokonała decyzji zakupowej pod wpływem reklamy SMS. Oczywiście są to dane z USA, gdzie SMS marketing cieszy się większą popularnością wśród konsumentów niż w Polsce. Na „naszym podwórku” wyniki te są jednak dość podobne. Według doświadczenia klientów SMSAPI skuteczność działań SMS-owych może osiągnąć nawet 30 proc. skuteczność. W stosunku do innych działań marketingowych wynik ten jest bardzo wysoki. Jednak podstawowym aspektem udanej kampanii jest własna baza numerów odbiorców.

Komentarze:

Comments

comments