Inspirujące wdrożenia beaconowe z ostatnich miesięcy – case studies (cz.1)

Monika Oliwiak

31-05-2016
Inspirujące wdrożenia beaconowe z ostatnich miesięcy – case studies (cz.1)

Elle i beacony przyciągają 500,000 wizyt do sklepów stacjonarnych, USA

 

Wielu wydawców dodaje linki do produktów na swoich portalach internetowych próbując skłonić czytelników do zakupów online. Znany niemal każdemu magazyn Elle, poza tymi działania podjął się również inicjatywie przyciągania klientów do sklepów stacjonarnych. Elle przygotowało dla swoich czytelników program “Shop Now”, oferując dostęp do produktów określonych marek na aplikacjach mobilnych ShopAdvisor oraz RetailMeNot o łącznym zasięgu 25 milionów użytkowników. Aplikacja ShopAdvisor oferuje różnego rodzaju rabaty, natomiast RetailMeNot skupia w jednym miejscu kupony promocyjne.

Rozwiązanie

Osoby, które pobrały wyżej wymienione aplikacje i zgodziły się na otrzymywanie wiadomości push będąc w zasięgu m.in. takich sklepów jak Levi’s, Vince, Barnes & Noble czy Guess, uzyskiwały informacje o produktach rekomendowanych przez wydawcę Elle. W sytuacji, gdy klient odczytał dostarczoną wiadomość, wysyłany był do niego kod rabatowy do wykorzystania.

Scott Cooper, założyciel i CEO w firmie ShopAdvisor mówi: “Promocyjne wiadomości push czy reklamy mobilne już istnieją lecz połączenie opinii wpływowego wydawnictwa modowego Elle z kodem promocyjnym podczas zakupów to źródło zupełnie nowego doświadczania, które przyniosło zaskakujące efekty.”

Keira-Knightley-ELLE-Magazine-September-2015-Issue-Tom-Lorenzo-Site-TLO-1-320x448

Wyniki

Wyniki z kampanii trwającej pięć tygodni były tak dobre, że Elle zdecydowało kontynuować ten projekt w 2016 roku. Wiadomości push było otwierane średnio 15 razy częściej niż reklamy mobile, a średnia z wizyt była 100 razy wyższa, według Swirl (beacon marketing provider). W efekcie końcowym, odnotowano 500 000 wizyt wywołanych kontaktem z beaconami oraz wzrost stopnia zaangażowania o 12% wśród marek uczestniczących w projekcie na terenie całych Stanów Zjednoczonych. W kampanii wzięło udział łącznie 700 fizycznych sklepów.

Link źródłowy


 

System śledzenia bagażu od Samsonite – beacony w walizkach

 

Zaginiony bagaż to dla każdego z nas najgorszy scenariusz i źródło zbędnego stresu. W 2014 roku, 24.1 mln walizek lub innych akcesoriów podróżniczych trafiło do niewłaściwej osoby, z czego 85% zostało odesłanych pod prawidłowy adres w ciągu 48 godzin, lecz 5,5% nigdy nie wróciło do swojego właściciela. Firma Samsonite, chce jednak zmienić tę sytuację i zamierza wdrożyć system śledzenia walizek z wykorzystaniem technologii zbliżeniowej i beaconów do końca tego roku!

Będzie to pierwsze komercyjne wdrożenie z wykorzystaniem formatu beaconów od Google Eddystone, które zainstaluje firma Accent Systems.

Link źródłowy


 

Heineken napędza zyski z Jamesem Bondem i beaconami

 

Holenderski dostawca piwa – firma Heineken – przeprowadził mobilną kampanię marketingową przed premierą James Bond Spectre w 2015 roku. Kampania ta, ostatecznie okazała się dużym sukcesem zwiększając stopień zaangażowania wśród konsumentów, jak również sprzedaż samego piwa. Szacowany dochód z kampanii to około 320 tys. dolarów, natomiast liczba interakcji z marką w sklepach przekroczyła 200 tys. razy. Takie rezultaty zdecydowanie nie byłyby możliwe bez udziału mobilnych liderów – Ibotta oraz Fandango, a ponadto Heineken wykorzystał również beacony we współpracy z firmą InMarket.

Strategia Heineken

Założenia kampanii dotyczyły kilku aspektów: zaproszenie konsumentów do świata i sposobu życia słynnego Bonda oraz wykorzystanie kanałów mobilnych do zwiększenia sprzedaży produktów Heineken. Pierwszym krokiem ku temu, był spot reklamowy marki z udziałem samego Daniela Craiga i kolejno kolaboracja z zakupową aplikacją Ibotta, która dołożyła wszelkich starań, aby mobilna reklama Heineken trafiła na ekrany smartfonów konsumentów i przyciągnęła ich do sklepów – tak zwane “pre-shop experience”. Ta współpraca zaowocowała 14 milionami odsłon reklamy, w tym 34 tys. osób weszło w interakcję z komunikatem oraz 14 tys. produktów zostało sprzedanych dzięki tej inicjatywie.

Współpraca z InMarket

Dodatkowo, Heineken nawiązał współpracę z dostawcą technologii zbliżeniowych – firmą InMarket – wykorzystując sieć beaconów oraz zasięg aplikacji zakupowych. Heineken osiągnął w ten sposób około milion odsłon222 tys. interakcji konsumentów z produktami marki przy półce sklepowej zainicjowanych sygnałem z beaconów.


 

Beacony ulepszają warunki życia w apartamentach – Chicago, USA

 

Twórca aplikacji mobilnych z Chicago – Mobile Doorman specjalizuje się w tworzeniu aplikacji dla biurowców. W ostatnim czasie, firma ta zdecydowała się również na wdrożenie technologii zbliżeniowej – beaconów – mając w planach dostarczenie bardziej inteligentnych rozwiązań i tym samym ułatwienie życia najemców i właścicieli nieruchomości.

Dzięki integracji tych rozwiązań, mieszkańcy mogą zarządzać dostawą różnego typu usług, zapłacić za rachunki czy sprawdzić jakie zatłoczenie panuje w siłowni lub pralni w czasie rzeczywistym. Z kolei zarządcy budynków zbierając dane, mogą w przyszłości dokonać koniecznych zmian i ulepszeń.

Link źródłowy

Komentarze:

Comments

comments