Nawet 27 mld dolarów strat z powodu adblocków

Piotr Prajsnar

12-05-2016
Nawet 27 mld dolarów strat z powodu adblocków

Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja internautów nachalnymi reklamami, która spowodowała, że sięgnęli po adblockery. Z drugiej strony – reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Interesy tych dwóch grup można jednak pogodzić.

Po pierwsze: wydawcy powinni sięgać po dyskretne, spersonalizowane, nieinwazyjne reklamy targetowane, oparte na analityce anonimowych danych (Big Data), dotyczących zachowań internautów w sieci, które pozostawiają oni po sobie w plikach cookies. Po drugie: sam format reklamowy powinien być przyjazny internaucie. Reklama nie może przesłaniać czytanych treści, ani irytować użytkownika uciekającymi iksami czy wyskakującymi oknami. Tylko dzięki tzw. reklamie behawioralnej reklamodawcy mogą osiągnąć wysoką skuteczność w działaniach marketingowych, która nie wzbudzi poirytowania internautów.

Blokowanie reklam internetowych to bardzo radykalny krok, który dla internautów w dłuższej perspektywie mógłby okazać się strzałem w kolano. Może on doprowadzić do sytuacji, w której za dostęp do treści internetowych trzeba będzie po prostu zapłacić.

Trudno dziwić się wydawcom, którzy już teraz proponują odpłatny dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy. Chcąc ratować się przed stratami – decydują się często na przejście na paywall, czyli pobieranie opłat lub abonamentu za dostęp do treści. My proponujemy inne wyjście z tej sytuacji, nowe podejście czy rozwiązanie systemowe: UnBlock. Pozwala ono – po pierwsze – odblokować zablokowaną wcześniej reklamę, a – po drugie – przetworzyć ją na odpowiedni format. Nasz UnBlock potrafi unieszkodliwić rozmaite adblockery i pozwala wydawcy wyświetlić wcześniej zablokowaną reklamę, przetwarzając ją na dowolny format reklamowy, wybrany przez wydawcę. Nasza technologia jest w stanie odblokować reklamę w praktycznie każdym formacie, ale zachęcamy wydawców do korzystania z możliwości targetowania i dzięki temu emitowania mniej natarczywych reklam. Działa zarówno na desktop i mobile.

UnBlock pozwoli reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam, które w tym roku mogą sięgnąć nawet 27 mld dolarów. Według naszych szacunków w Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. UnBlock sprawi, że wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy, ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci. Dzięki UnBlockowi reklama będzie lepiej targetowana i – co najważniejsze – zostanie przygotowana tak, aby nie spowalniać wczytywania i działania stron internetowych.

Autor:

Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, warszawskiej spółki, która stworzyła największą hurtownię danych w tej części Europy oraz opracowała autorski system UnBlock, który pozwala wydawcom na wyświetlanie reklam nawet tym internautom, którzy korzystają z wtyczek i rozszerzeń blokujących reklamę. Spółka czeka na otrzymanie patentu na UnBlocka w Polsce, a docelowo chce rozszerzyć ochronę tej technologii również za granicą.

Komentarze:

Comments

comments