Open’er 2013 za nami. Proces pracy nad aplikacją i statystyki pobrań

11 lipca 2013

Letnie festiwale muzyczne to nie tylko rozrywka dla tysięcy uczestników, ale coraz częściej także spore wyzwanie dla… deweloperów aplikacji mobilnych. Pierwsze tego typu narzędzie zostało stworzone w 2010 r. na potrzeby Heineken Open’er Festival. Jego kolejna wersja pokazuje, jak szybkim przemianom podlega polski rynek mobile i jak zmieniają się potrzeby odbiorców – pisze Bartosz Brażewicz-Dosiółko, IT director w MoveApp, należącym do grupy Me & My Friends.

Dziesiątki artystów, kilka scen i tysiące uczestników. Aby zapanować nad tak złożonym przedsięwzięciem potrzeba nowoczesnych i skutecznych rozwiązań. Odpowiedź na to przynoszą aplikacje mobilne. Wiedzą o tym organizatorzy jednego z największych festiwali muzycznych w Europie – Heineken Open’er Festival. Niedawno udostępniona została najnowsza wersja dedykowanego wydarzeniu narzędzia. Aplikacja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem uczestników festiwalu. Do tej pory została pobrana przez 40 tys. osób. Każdego dnia festiwalu (3-6.07) ściągało ją średnio 2 tys. osób.

Funkcjonalny minimalizm

Głównym założeniem przy tworzeniu Open’er 2.0 było przygotowanie narzędzia o uniwersalnym mechanizmie. W tym celu MoveApp zdecydowało się nadać projektowi skalowalny charakter. Dzięki temu aplikacja może być dostosowywana do aktualnych i przyszłych potrzeb nie tylko odbiorców, ale i organizatorów wydarzenia. Open’er 2.0 ma budowę modułową, dzięki czemu użytkownicy mogą dotrzeć do treści z poziomu jednego panelu. Dotarcie do informacji jest możliwe za pomocą minimalnej ilości gestów. Sprawia to, że projekt ma dynamiczną budowę i diametralnie różni się od swoich poprzednich wersji. MoveApp postawiło na całkowitą przebudowę interface, który obecnie jest bardziej czytelny i intuicyjny.

Budowanie społeczności

Aplikacja Open’er 2.0 została wyposażona w szereg funkcji, które dostarczają użytkownikom niezbędnych treści na temat samego festiwalu. Z poziomu smartfona możliwy jest dostęp m.in. do szczegółowych informacji o artystach, newsów czy mapy imprezy. Bazowe funkcjonalności, stanowiące kompendium wiedzy na temat wydarzenia, zostały wzbogacone o niestandardowe elementy. Wśród nich warto wyliczyć np. możliwość określenia dokładnej lokalizacji swoich znajomych. Cel ten został osiągnięty, dzięki kompatybilności narzędzia z kontem użytkownika na portalu Facebook. Każdy, kto skorzysta z opcji zameldowania się w danym miejscu, udostępni najbliższym znajomym informacje o swoim położeniu. Aplikacja została wyposażona również w aparat festiwalowy. Mechanizm pozwala na wykonywanie zdjęć opatrzonych elementami graficznymi kojarzonymi z Heineken Open’er Festival.

Specyfika pracy

Dużym wyzwaniem przy realizacji projektu była ograniczona ilość czasu. Specyfika tego rodzaju wydarzeń powoduje, że narzędzia na ich potrzeby muszą być często budowane w ostatniej chwili. 20 dni na przygotowanie aplikacji, zarówno od strony front-endu, jak i back-endu, było dużym wyzwaniem. Znaczącym wsparciem był tu jednak fakt wieloletniej współpracy MoveApp z organizatorami festiwalu, m. in. nad poprzednimi wersjami aplikacji. Deweloperzy i graficy bazowali więc na doświadczeniu, pomysłach i wizji, które kształtowały się na przestrzeni ostatnich trzech lat. Layout został oparty na minimalistycznej czystej typografii, prostych piktogramach i kontrastowych barwach charakterystycznych dla flat design. Technika ta doskonale odzwierciedla nowoczesny charakter imprezy przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości.

Jednym z podstawowych założeń, towarzyszących realizacji, było wyjście poza sferę muzyki, z którą bezsprzecznie kojarzony jest Opene’er. Podobnie jak sam festiwal, jego oficjalna aplikacja uwzględnia takie obszary, jak: design, teatr czy szeroko pojęta sztuka. Dzięki temu Open’er 2.0 stał się rozwiązaniem, które jest użyteczne nie tylko w trakcie festiwalu, ale także po jego zakończeniu – np. dzięki fotorelacjom oraz – jako istotne narzędzie informacyjne – przez cały rok.


Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X