Blogi

Bloger Mobilny
22 września 2017

Android Wear 2.0: Co trzeba mieć już, a co trzeba mieć będzie w najbliższej przyszłości?

Niektórzy uważają, że rynek inteligentnych zegarków jest mało perspektywistyczny, a nawet, że umiera. Nic bardziej mylnego. Przed wydaniem Android Wear 2.0 mówiło się o wzroście użytkowników o 72%, a obecnie wybór zegarków jest ponad dwa razy większy niż przed premierą tego systemu. Dlatego warto poznać niezbędne aplikacje na smartwatche, a także wiedzieć, co będzie zyskiwać na popularności zarówno wśród użytkowników, jak i twórców oprogramowania. Poniżej znaleźć można

Krzysztof Heyda
22 września 2017

Beacony umierają, czy jeszcze żyją. Mi się wydaje, że raczej dojrzewają

Beacony umierają. Tak przynajmniej można ostatnio wyczytać w mediach. Do takiego wniosku można też dojść patrząc na znacznie wolniejszy wysyp wdrożeń. A mi się wydaje, że beacony się nie kończą, tylko dojrzewają. Technologia, po pierwszym huraoptymizmie została zweryfikowana przez rynek i jest teraz wykorzystywana trochę mniej spektakularnie i bezkrytycznie, za to bardziej z sensem – i dalej ma ciekawe wdrożenia, jak te przygotowane przez Target.
Target to amerykańska sieć handlowa działająca w branży

GoMobi.pl
22 września 2017

Global Banking Apps Report 2017 już dostępny – 45 aplikacji porównanych w międzynarodowym badaniu UXalliance

Międzynarodowe stowarzyszenie UXalliance przeprowadziło kolejną odsłonę badania porównującego mobilne aplikacje bankowe. Prawie 50 ekspertów User Experience przeanalizowało aplikacje bankowe w 45 bankach na całym świecie. Efektem jest raport prezentujący najlepsze praktyki, najnowsze trendy i innowacyjne funkcje w obszarach przed i po zalogowaniu do aplikacji. Polskim przedstawicielem w badaniu była Agencja UX Symetria.

Kazimierz Piekarz
19 września 2017

Drugie życie Generacji X (część I)

Z serii, jak planować komunikację marketingową do różnych grup wiekowych. Dziś Generacja X.
„Generation X” to tytuł powieści kanadyjskiego pisarza Douglasa Couplanda. Książka wydana w 1991 roku opowiada o życiu młodych ludzi, wiodących swobodne życie w skomercjalizowanym świecie.
A taki opis tytułowej Generacji X znajdziemy w recenzji książki sprzed ćwierć wieku (treść po edycji):
Młodzi bohaterowie (ludzie przed trzydziestką), niekonwencjonalni, bulwersujący, wręcz szokujący otoczenie zachowaniem, tak naprawdę

GoMobi.pl
18 września 2017

Reklama mobilna, czyli jak dotrzeć do użytkownika w erze mobile 

Współcześni konsumenci coraz więcej czasu spędzają na swoich urządzeniach mobilnych – korzystają z bankowości, zamawiają jedzenie online, wyszukują potrzebnych informacji. Zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe bycie w biegu, czasem smartfon staje naszym najlepszym przyjacielem. To znak dla przedsiębiorców, że warto szukać potencjalnych klientów poprzez kanał mobile. W dzisiejszym artykule przedstawiamy, co to jest reklama mobilna, jakie są jej rodzaje i jak najlepiej wykorzystać jej

Krzysztof Heyda
8 września 2017

Mikro momenty część 2. Mobilni konsumenci szybcy, impulsywni, oczekujący reakcji „tu i teraz”

Mikro momenty (o czym szerzej pisałem w części pierwszej) okazały się nową cechą wyróżniającą mobile (wcześniej m.in. była to lokalizacja i geolokalizacja po GPS). Doszliśmy do momentu, gdy nasze zachowania są nagłe, impulsywne i oczekujące natychmiastowych reakcji. W poszukiwaniu odpowiedzi na „tu i teraz” w pierwszej kolejności sięgamy po smartfon.
Ostatnio Google przedstawił ciekawe statystyki dotyczące wyszukiwania oraz oczekiwań, jakie ludzie mają wyszukując konkretne frazy. Mimo, że dane te dotyczą bezpośrednio

Kazimierz Piekarz
4 września 2017

O tym, dlaczego viewability jest obecnie najgorętszym tematem w branży reklamowej

W zeszłym tygodniu globalny świat reklamy obiegła wiadomość, że GroupM – jedna z największych firm zajmujących się zakupem mediów – podwyższa standardy dotyczące widoczności (viewability) reklam graficznych i wideo w sieci. Krok ten jest odpowiedzią na żądania największych marketerów, domagających się zmiany standardów reklamy cyfrowej oraz przejrzystości pracy obsługujących ich agencji, o czym pisałem tutaj.
Dla przypomnienia – Keith Weed, chief marketing and communications

Kazimierz Piekarz
1 września 2017

Tak będą wyglądać sklepy przyszłości?

Jest taki kraj, w którym jak grzyby po deszczu wyrastają samoobsługowe sklepy spożywcze najnowszej generacji? Znajdziemy w nich niezbędne do życia artykuły oraz oddane do dyspozycji klientów sprzęty takie jak lodówka, mikrofalówka czy ładowarki do smartfonów. Nie uświadczymy tylko jednego: sprzedawców.
Nad wszystkim czuwa jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Chinach, bo o tym kraju mówimy, komunikator WeChat. Sklep pozbawiony personelu (ang. staff-less store; high-tech automated convenience store; unmanned

Krzysztof Heyda
31 sierpnia 2017

Nowe zastosowania botów. Najciekawsze pomysły

Na początku wakacji przedstawiłem Wam moją subiektywną listę top 5 botów na Facebooku. Wakacje minęły szybko i równie szybko pojawiły się nowe pomysły na wykorzystanie botów w coraz to nowszych branżach.
Bot w banku
Credit Agricole uruchomił specjalnego chatbota, który pomoże w zbieraniu wniosków kredytowych. Wspólnie z 18 Havas Warsaw oraz z firmą Wandlee bank stworzył bota o wdzięcznej nazwie KrEdytka. Klienci banku będą mogli porozmawiać z wirtualnym doradcą

Krzysztof Heyda
21 sierpnia 2017

Mobile stworzył nowy rodzaj klienta. Mirko momenty dużym wyzwaniem dla marketerów

Dwa lata temu Google zaproponował określenie mikro momenty (Micro-Moments) – rodzaj zachowania, który powszechnie przejawiają użytkownicy mobile. Będąc ciągle w ruchu i będąc online sięgają po swoje urządzenia by dostać wszystko „tu i teraz”. Google wyszczególnia cztery rodzaje mikro momentów:
Chcę wiedzieć – gdy użytkownik szuka informacji, ale nie jest koniecznie zainteresowany zakupem. 66% użytkowników smartfonów szuka w nich informacji o produkcie, którego reklamę widzieli w TV.

Kazimierz Piekarz
18 sierpnia 2017

Co oznaczają skróty VPAID i VAST oraz jaki jest ich wpływ na rozwój wideo w sieci?

Przed nami redefinicja pojęcia TV i złote lata dla mobilnego wideo, które pożera internet. W 2019 roku 72% internetowego wideo w skali globalnej będzie oglądane na urządzeniach mobilnych.
Obecnie występują dwa główne ustanowione przez Interactive Advertising Bureau (IAB) standardy związane z wyświetlaniem i pomiarem oglądalności reklam wideo w internecie: Video Player-Ad Interface Definition (VPAID) i Video Ad Serving Template (VAST). Coraz częściej uznawane za konkurencyjne, choć do niedawna

Blogi

X