Blogi

Bloger Mobilny
6 marca 2017

Mobile World Congress 2017: 5G fundament przyszłości

Targi Mobile World Congress w Barcelonie 2017 były jak co roku teatrem wielu ciekawych premier sprzętu komercyjnego jak smarfony, tablety, czy personalne urządzenia VR. Jednak to tylko niewielka cząstka tego, co się tam dzieje ważnego, i co w bardzo niedalekiej przyszłości będzie dotyczyć nas osobiście. W hali numer cztery odbywa się trwająca przez cztery dni konferencja z udziałem największych sław rynku, […]

Bloger Mobilny
28 lutego 2017

BDaaS rośnie 31 proc. rocznie. W Polsce tylko 5,9 proc. firm wykorzystuje Big Data

Przedsiębiorcy w coraz większym stopniu dostrzegają potencjał analityki danych, ale niekoniecznie chcą inwestować we wdrożenia własnych narzędzi Big Data – to główny wniosek, jaki nasuwa się po lekturze raportu MarketsandMarkets. Dobrze ilustruje to poziom inwestycji w rozwiązania chmurowe – rynek usług Big Data as a Service ma rosnąć do 2020 r. aż o 31 proc. rocznie. W analizie danych kluczowe są dwie kwestie: znalezienie odpowiednich powiązań pomiędzy informacjami […]

Bloger Mobilny
28 lutego 2017

Mobile World Congress 2017 – premiery gigantów, Nokia 3310 i pierwsze wrażenia

Barcelona, miejsce gdzie wszyscy przechodzą na czerwonym świetle, w połowie dnia robią sobie sjestę, obiad jedzą o dwudziestej i każdy jest niespieszny i wyluzowany. A jednak jest to miasto, gdzie odbywa się co roku jedna z największych i najlepiej zorganizowanych imprez na ziemi. Już od weekendu z samolotów i pociągów wylewa się nieprzerwany tłum garniturów ciągnący się kilometrami. Wszystko jest dobrze oznakowane i opisane, nawet gdyby ktoś bardzo chciał się […]

Łukasz Kłosowski
24 lutego 2017

Najnowsze trendy w reklamie mobilnej

Podstawowe formaty reklamy mobilnej zostały przestawione w poprzednim artykule. W tym przyjrzyjmy się najnowszym. Przypatrując się najciekawszym formatom reklamy mobilnej, można zauważyć i wyróżnić kilka podstawowych i powtarzających się trendów. Są nimi geolokalizacja, kampanie z wykorzystaniem Big Data, wideo mobile, w tym wideo 360° z użyciem mobile, najnowsze formaty Google’a (nowe rodzaje display oraz rich media), native mobile, influencer marketing oraz reklama w komunikatorach mobilnych, w tym chatboty. Popularne […]

Bloger Mobilny
23 lutego 2017

Po co komu PMP czy Private Deale?

Technologia programmatic jest wspaniałym narzędziem, które szturmem bierze rynek mediów, bo już dawno wyszła poza internet. Sztandarowym produktem tej rewolucji są oczywiście transakcje RTB dokonywane w ułamkach sekund zakupy pojedynczych jednostek (bo nie wszędzie są to odsłony) reklamy. Do tego dochodzi jeszcze Big Data, na podstawie którego można niezwykle precyzyjnie określić zarówno do kogo kierujemy reklamę, jak i zmierzyć jego działania po jej wyświetleniu. […]

Andrzej Kędzierawski
15 lutego 2017

PIN w dowodzie i dowód w telefonie

5 milionów Polaków będzie musiało w tym roku wymienić swój dowód osobisty. Ale już za dwa lata mogą dostać kolejny. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziało bowiem edycję nowoczesnych dowodów z warstwą elektroniczną. A to nie koniec nowinek. W maju uruchomiona ma zostać pilotażowo usługa mDokumentów. Na e-Dowód poczekamy nawet 11 lat Blisko co czwarty Polak będzie musiał wymienić w tym roku swój dowód osobisty […]

Łukasz Kłosowski
15 lutego 2017

Skuteczna kampania ma jasny cel oraz angażuje użytkownika tak, aby poczuł się z marką szczęśliwy

Jak przeprowadzić successful mobile marketing campaign? Czy jest na to złoty środek? Krzysztof Zwierzyński, prezes zarządu w agencji marketingu mobilnego AppNetMedia: Temat skomplikowany, jak i prosty zarazem. Abstrahując zupełnie od formatów i wchodzenia w szczegóły planowania można właściwie jednoznacznie stwierdzić, że skuteczna kampania mobile to taka, która zaangażuje odbiorcę i spowoduje zarazem, że odbierze on reklamę danego brandu pozytywnie. Wskaźniki są tutaj kwestią drugorzędną aczkolwiek w dużym […]

Kazimierz Piekarz
14 lutego 2017

Stosujesz spersonalizowane strategie omnichannel? Natychmiast przestań czytać ten tekst

Felieton dla tych, którzy dopiero przymierzają się do wykorzystania omnichannel i mobile na poważnie. Jak wiemy, głównymi trendami w kilku najbliższych sezonach będą: integracja offline z onlinem oraz konsument w centrum marketingu. Tak się jednak składa, że mimo dużego przyspieszenia technologicznego nadal żyjemy zarówno w świecie realnym (offline), jak i w świecie wirtualnym (online). Pora jednak, by oswoić się z myślą o zupełnie nowej erze w reklamie cyfrowej, erze mobilnej. Wiele […]

Andrzej Kędzierawski
9 lutego 2017

5 etapów promocji aplikacji mobilnej

Przymierzając się do tworzenia aplikacji, należy dobrze zaplanować jej promocję. Ważne, by działania marketingowe towarzyszyły twórcom już w początkowej fazie. Poniżej przedstawiamy najważniejsze etapy całej strategii. 1. Etap wyboru systemu operacyjnego Kiedy określimy już przeznaczenie i model biznesowy naszej aplikacji oraz stworzymy profil osoby, która mogłaby być nią zainteresowana, trzeba zastanowić się nad wyborem systemu operacyjnego. Zarówno w Polsce, jak i na świecie możemy mówić […]

Krzysztof Heyda
7 lutego 2017

Scan&Shop w Tesco – czyli Amazon Go po polsku

Dzisiaj zadebiutowała nowa usługa w sklepach Tesco – Scan&Shop. Jest to kolejne rozwiązanie, po głośnej premierze Amazon Go i zeszłorocznym wdrożeniu w polskim Piotrze i Pawle, ułatwiające zakupy w sieciach spożywczych. Scan&Shop pozwala zeskanować kody z produktów w trakcie zakupów i pakować je bezpośrednio do własnych siatek, bez konieczności ponownego ich wypakowywania i skanowania przy kasie. Rozwiązanie to funkcjonuje już w 14 sklepach w Europie Środkowej, a w pierwszym pilotażowym etapie w Polsce, […]

Krzysztof Heyda
6 lutego 2017

Jak promować się podczas eventu za pomocą mobile na przykładzie Super Bowl 2017

Wczoraj wieczorem setki milionów widzów na całym świecie skierowało swe oczy na stadion NRG w Huston, w oczekiwaniu na sportowe emocje 51 mistrzostw footballu amerykańskiego. Super Bowl to jednak nie tylko święto sportu, ale też wspaniały pokaz marketingowego kunsztu prezentowanego w przerwie reklamowej. Największe firmy płacą nawet 5 milionów dolarów za emisję 30 sekundowego spotu. Tak wielkie wydarzenie, jak amerykański Big Game to idealne miejsce […]

Andrzej Kędzierawski
3 lutego 2017

Przegląd sceny start-upowej. Ciągle szukamy jednorożca

Fuzje, exity do dużych przedsiębiorstw, triumfy branży FinTech i nowe perspektywy na akceleracje. Sprawdzamy, co dzieje się na polskiej scenie start-upowej. Czy mamy już w Polsce jednorożca, czyli start-up wart ponad miliard dolarów. Nowy rok przyniósł sporo istotnych zmian dla niektórych młodych firm. Picodi postanowiło nie ograniczać się tylko do kodów promocyjnych i uruchomiło stronę z obniżkami w sklepach internetowych. Agencja marketingowa Imagine the […]

Blogi

X