Blogi

Kazimierz Piekarz
1 września 2017

Tak będą wyglądać sklepy przyszłości?

Jest taki kraj, w którym jak grzyby po deszczu wyrastają samoobsługowe sklepy spożywcze najnowszej generacji? Znajdziemy w nich niezbędne do życia artykuły oraz oddane do dyspozycji klientów sprzęty takie jak lodówka, mikrofalówka czy ładowarki do smartfonów. Nie uświadczymy tylko jednego: sprzedawców.
Nad wszystkim czuwa jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Chinach, bo o tym kraju mówimy, komunikator WeChat. Sklep pozbawiony personelu (ang. staff-less store; high-tech automated convenience store; unmanned

Krzysztof Heyda
21 sierpnia 2017

Mobile stworzył nowy rodzaj klienta. Mirko momenty dużym wyzwaniem dla marketerów

Dwa lata temu Google zaproponował określenie mikro momenty (Micro-Moments) – rodzaj zachowania, który powszechnie przejawiają użytkownicy mobile. Będąc ciągle w ruchu i będąc online sięgają po swoje urządzenia by dostać wszystko „tu i teraz”. Google wyszczególnia cztery rodzaje mikro momentów:
Chcę wiedzieć – gdy użytkownik szuka informacji, ale nie jest koniecznie zainteresowany zakupem. 66% użytkowników smartfonów szuka w nich informacji o produkcie, którego reklamę widzieli w TV.

Kazimierz Piekarz
18 sierpnia 2017

Co oznaczają skróty VPAID i VAST oraz jaki jest ich wpływ na rozwój wideo w sieci?

Przed nami redefinicja pojęcia TV i złote lata dla mobilnego wideo, które pożera internet. W 2019 roku 72% internetowego wideo w skali globalnej będzie oglądane na urządzeniach mobilnych.
Obecnie występują dwa główne ustanowione przez Interactive Advertising Bureau (IAB) standardy związane z wyświetlaniem i pomiarem oglądalności reklam wideo w internecie: Video Player-Ad Interface Definition (VPAID) i Video Ad Serving Template (VAST). Coraz częściej uznawane za konkurencyjne, choć do niedawna

Krzysztof Heyda
10 sierpnia 2017

The Smart Audio Raport (część I). Sprawdźcie, jak ludzie korzystają z inteligentnych głośników

Asystenci głosowi zaczynają nam ułatwiać życie, a smart głośniki powoli stają się centrum zarządzania domowym ogniskiem kontrolując temperaturę, oświetlenie, zraszacze w ogródku czy inne funkcje smart house.
W Polsce smart głośniki na razie są bardzo mało popularne. Wina leży głównie po stronie producentów, którzy nie udostępniają w nich języka polskiego. Niemniej pojawienie się ich u nas jest kwestią czasu. Warto więc sprawdzić, jak przyjęły się na największym rynku

Kazimierz Piekarz
8 sierpnia 2017

O planowaniu kampanii w TV i mobile (część II)

Telewizja jest najpotężniejszym medium. Ma wiele zalet ale i kilka wad. Wespół z rosnącym jak na drożdżach mobile wideo tworzą idealny duet.
Mobile płynie na wysokiej fali. W przyszłym roku 64% internetowego wideo w skali globalnej będzie oglądane na urządzeniach mobilnych, w 2019 – aż 72%! W ubiegłym roku było to 61%. Czas oglądania wideo na smartfonach i tabletach wzrośnie w bieżącym roku o 35%, do 28,8 minut dziennie.

Bloger Mobilny
7 sierpnia 2017

Social couponing – nowy trend w gazetkach promocyjnych

Polscy konsumenci są bardzo czuli na promocje. Każda sieć handlowa bombarduje permanentną komunikacją o obniżkach cen. Mobile dostarcza narzędzia – na przykład aplikacje mobilne z gazetkami marketów, które ułatwiają surfowanie po ofertach na pieluchy, napoje czy kosmetyki.
Poniżej krótkie zestawienie z PBI/Megapanel, które jednoznacznie pokazuje, że ruch mobilny jest zdecydowanie większy niż desktop. Poniżej zestawienie aplikacji oraz serwisów z działki „Promocje i wyprzedaże”.

Kazimierz Piekarz
5 sierpnia 2017

O tym warto wiedzieć przy planowaniu kampanii w TV i mobile (część I)

Od dziesiątek lat Jej Królewska Mość Telewizja panuje wśród mediów, jej poświęcamy najwięcej czasu. Tymczasem u boku władczyni dorasta Kopciuszek, z małym ekranem-zwierciadłem zawsze w ręku – psotny, ulotny, niecierpliwy, a to Królową za koronę pociągnie, a to na rąbek sukni nastąpi, z ochotą królewskie szaty przymierzy (gdy Królowa nie widzi). Kocmołuszek coraz śmielej do tronu się sposobi i choć fanafary zdają się grać coraz głośniej, dostojna władczyni

Krzysztof Heyda
4 sierpnia 2017

OOH + mobile = 264-procentowy wzrost wizyt na siłowni

O rewolucji cyfrowej mówi się, że wypiera starsze formy komunikacji. Że cyfrowy dostęp wyprze prenumeraty drukowanych magazynów, czytniki zakończą produkcje książek, a AdWordsy wykończą reklamę prasową. Okazuje się jednak, że narzędzia digitalowe są dobrym uzupełnieniem, a nie końcem znanych formatów reklamowych.
Reklama OOH (out-of-home), jedna z najstarszych form reklamy, znana już w czasach starożytnych, kiedy to malowano komunikaty na szyldach czy ścianach, może dużo zyskać

Krzysztof Heyda
31 lipca 2017

Wakacje ze smartfonem, czyli jak zachowują się podróżujący (informacje dla marketerów)

Jesteśmy właśnie w połowie sezonu wakacyjnego. Sam, pisząc te słowa, jestem otoczony przez skąpane w słońcu beskidzkie wzgórza. Mimo że jestem na urlopie, to ciągle korzystam z dobrodziejstw mobile XXI wieku – przykładowo, aby sprawdzić trasę w nieznanym terenie, poszukać dobrej restauracji czy udostępnić zdjęcia na socialach. I tak się zastanawiam, jak bardzo wykorzystujemy smartfony podczas wakacji?
Statystyki nie pozostawiają wątpliwości – bardzo. Przełom nastąpił już w grudniu

Bloger Mobilny
11 lipca 2017

1,5-2.5 mld euro – szacuje się, że tyle wart jest rynek FinTech w Europie Środkowo-Wschodniej

Przy czym firmy pochodzące z Polski odpowiadają za prawie połowę tej wartości. Jest ich już kilkaset, choć skalę udało się zbudować tylko kilkunastu. Jak wygląda aktualna sytuacja sektora w kraju i czy Polska może zostać „FinTech Hub”?
Podobnie jak na innych rynkach, dotychczas w największym stopniu udało się rozwinąć FinTechs, które skoncentrowały się na rynku płatności – w szczególności firmom PayU (która swoje początki miała w roli

Blogi

X