Blogi

Kazimierz Piekarz
30 stycznia 2017

Chatbot – motor napędowy handlu oraz marketingu

Zanim świat zostanie opanowany przez sztuczną inteligencję (AI), a dzisiejszy Facebook odejdzie do lamusa, czeka nas rozwój takich narzędzi machine learning-u jak chatboty i wirtualni asystenci. Konsument i jego potrzeby oraz preferencje będące w centrum uwagi marketingu to moim zdaniem główny trend kilku najbliższych sezonów. Firmy, szczególnie mobile first, powinny dobrze rozumieć, że technologia ma służyć przede wszystkim konsumentom, a filozofii „mobile first” powinny coraz […]

Andrzej Kędzierawski
30 stycznia 2017

Formaty reklamowe w komunikatorach mobilnych

Wygląda na to, że reklamy na dobre zagoszczą w naszych komunikatorach. Niebawem zobaczymy je pewnie w dwóch najpopularniejszych programach tego typu – Messengerze i WhatsAppie. Pozostaje pytanie – jak bardzo będą wkurzać użytkowników? WhatsApp będzie następny? Facebook uruchomił testowo wyświetlanie reklam dla korzystających z Messengera w Australii i Tajlandii. Na razie przedstawiciele marki zdecydowali się na prezentację sponsorowanych komunikatów w widoku ogólnym aplikacji między sekcjami „Ulubione” i „Aktywni […]

Andrzej Kędzierawski
24 stycznia 2017

Co poza duopolem?

Jeśli cały swój budżet wydasz na reklamę w aplikacjach należących do Google i Facebooka, będziesz na dobrej drodze, by dotrzeć do każdego cyfrowego konsumenta – czytamy na blogu firmy Salesforce. To prawda, dane są imponujące. Ale czy naprawdę do każdego? Duopol na świecie i w Polsce Salesforce przypomina, że blisko 90 proc. czasu spędzonego w USA na korzystaniu z urządzeń mobilnych to korzystanie z aplikacji. A nawet 20 proc. całego czasu, to używanie Facebooka. Dalej podkreśla, że 8 […]

Andrzej Kędzierawski
23 stycznia 2017

Instant Apps rozrusza rynek aplikacji mobilnych

O kryzysie aplikacji mobilnych GoMobi.pl wspominało już w czerwcu. Podczas gdy Google wciąż przygotowuje użytkowników i deweloperów na formalny start Instant Apps, inne firmy technologiczne już wykorzystują i udostępniają ideę błyskawicznych miniprogramów. Rewolucyjne rozwiązanie wirtualnych Instant Apps Google zaprezentowało w maju ubiegłego roku. Od tamtej pory firma dodała wsparcie dla tych aplikacji w najnowszej serii Androida – Nugacie. Mające swoją premierę w lutym oprogramowanie dla smartwatchy […]

Andrzej Kędzierawski
17 stycznia 2017

Fake news musi zniknąć z Facebooka

Facebook uruchamia mechanizm, który poinformuje użytkownika, że informacja w jego news feedzie może być nieprawdziwa. Na razie takie powiadomienia dostaną tylko niemieccy użytkownicy, ale to prawdopodobnie początek większej walki serwisu z plagą zmyślonych wiadomości. 500 tys. euro kary za fake newsa Dlaczego najpierw w Niemczech? Bo za nieprawdziwe informacje wzięli się politycy. Zauważywszy rosnącą popularność kłamliwych wpisów odwołujących się do nowej fali imigrantów, postanowili rozważyć […]

Andrzej Kędzierawski
16 stycznia 2017

7 trendów w technologiach mobilnych po CES 2017

1. Wirtualna rzeczywistość na nowym poziomie Wirtualna rzeczywistość przestanie nam kojarzyć się tylko z goglami i obrazem 360. Firma HTC zaprezentowała Vive Tracker, czyli czujnik, który można umieścić na dowolnym przedmiocie. Po co? Po to, by jeszcze bardziej wzmocnić nasze wirtualne doznania. Teraz będzie można np. zagrać w tenisa przy użyciu miotły. Wystarczy, że przymocujemy do niej ten tracker. Gdy wejdziemy w wirtualne błoto, też będziemy to w stanie odczuć. Wystarczy, […]

Łukasz Kłosowski
11 stycznia 2017

Mobile i mobile marketing 2016/2017

Witajcie po długiej przerwie świąteczno-noworocznej. Mam nadzieję, że wypoczęliście i jesteście gotowi do pracy w nowym sezonie i nowym roku. Podsumowanie najważniejszych wydarzeń minionego roku zostało szeroko zinterpretowane przez autorów GoMobi.pl oraz ekspertów z branży. Znajdziecie je zawsze i wszędzie pod tagiem Podsumowanie roku 2016. Poniżej przygotowałem zestawienie najważniejszych trendów oraz wydarzeń przełomu 2016/2017. Mobile wygrało z desktopem Stało się. W październiku 2016 roku dostęp do sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych przewyższył […]

Kazimierz Piekarz
29 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 – Kazimierz Piekarz, CEO Upgrade Marketing

Głównymi trendami, widocznymi w dobiegającym końca 2016 roku, których kontynuacji należy spodziewać się w przyszłych latach, są integracja offline z onlinem oraz konsument w centrum uwagi marketingu.  Wykorzystanie mobilnego internetu rośnie i już 21% ruchu w polskiej sieci, a więc ponad 2 razy więcej niż 2 lata temu, pochodzi z urządzeń przenośnych takich jak telefony komórkowe i tablety (nie uwzględniono korzystania z aplikacji mobilnych). Zebrane przez Gemiusa […]

Bloger Mobilny
23 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 – Krzysztof Marzec

W 2016 roku zaskoczyło mnie wiele: Ingress w nowej oprawie podbił na krótko cały świat jako Pokemon Go. Fakt, że firmie Niantic nie udało się ulepszyć Ingress od długiego czasu był dla mnie pewnikiem, że w nowej grze coś zawalą. Jednak gra w pewnym momencie była porównywalnym trendem co Donald Trump. Drugie zaskoczenie to VR, który trafił pod strzechy i mimo, że używając Gear VR przegrzewam telefon to jestem […]

Bloger Mobilny
21 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 – Patryk Bukowiecki, country manager w AddApptr

Ach, 2016. Dla wielu rok nieudany, smutny, czy wręcz tragiczny. Gdyby miał być częścią ciała – byłby pachą. Gdyby miał być piosenką, byłby tą z reklamy Media Expert. Mocno dał się we znaki ludziom dookoła świata – do tego stopnia, że w grudniu siecią zawładnęły porównania – ja na początku 2016 i ja na końcu 2016. Ale marudzenie to takie ludzkie, a nas przecież interesuje technologia! Ta miała […]

Krzysztof Heyda
20 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 według Krzysztofa Heydy

Rok 2016 nie ma dobrej prasy. Jednak w nowych technologiach wydarzyło się dużo przełomów. Po pierwsze przyłączyliśmy się do świata zachodniego – przynajmniej w kwestii dostępu do usług cyfrowych. Na początku roku zostaliśmy zaskoczeni wejściem Netflixa – giganta VOD i firmy produkującej własne produkcje – do Polski (i wielu innych krajów świata). Na początku faktycznie szału nie było – za abonament równy temu na zachodzie otrzymaliśmy angielskojęzyczną […]

Tomasz Zywer
20 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 według Tomka Zywer

To był świetny rok dla mobile w Polsce. Dobre informacje dotyczyły zarówno aspektu powszechności dostępu do sieci LTE, jak i wzrostu „używalności” oraz popularności rozwiązań mobilnych. Kanał internetowy zyskał nowego silnego sprzymierzeńca, który na nowo układa rynek pogłębiając go i rozwijając. Osobiście uważam, że mobile w PL wszedł w etap dynamicznego wzrostu, zamykając w kończącym się 2016 r. etap wprowadzenia. Subiektywnie oceniając szczególnie chcę docenić w 2016. działania […]

Blogi

X