Blogi

Tomasz Zywer
20 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 według Tomka Zywer

To był świetny rok dla mobile w Polsce. Dobre informacje dotyczyły zarówno aspektu powszechności dostępu do sieci LTE, jak i wzrostu „używalności” oraz popularności rozwiązań mobilnych. Kanał internetowy zyskał nowego silnego sprzymierzeńca, który na nowo układa rynek pogłębiając go i rozwijając. Osobiście uważam, że mobile w PL wszedł w etap dynamicznego wzrostu, zamykając w kończącym się 2016 r. etap wprowadzenia. Subiektywnie oceniając szczególnie chcę docenić w 2016. działania […]

Andrzej Kędzierawski
16 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016 według Andrzeja Kędzierawskiego

Tradycyjnie pod koniec roku ruszamy z podsumowaniem najważniejszych wydarzeń. W najbliższych dniach nasi autorzy oraz przedstawiciele branży postarają się zaprezentować Wam autorskie zestawienia. Poniżej pierwsze z nich.   Na pewno można by tę listę poszerzyć i na pewno ta dziesiątka to wybór subiektywny. Nie wszystkie wymienione trendy ściśle dotyczą obszaru mobile, ale są dla niego co najmniej dość ważne. 1. Rozwój wideo mobilnego W raporcie GoMobi.pl […]

Bloger Mobilny
15 grudnia 2016

Polscy gamedeveloperzy dzięki ogromnemu dofinansowaniu coraz bardziej konkurencyjni na globalnym rynku

Polscy producenci gier rozwijają się w bardzo szybkim tempie, a co ciekawe chętnie sięgają po specjalizacje. To wydaje się głównym czynnikiem konsolidującym krajowy rynek gamedevów i sprawia, że jako branża mamy tytuły, które dumnie uznajemy za rodzime produkty eksportowe. Przyznane wczoraj dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na łączną kwotę 116 mln jest solidnym zastrzykiem gotówki dla producentów. Z naszego punktu widzenia kluczowe jest przede […]

Krzysztof Heyda
13 grudnia 2016

Telefon na zakupach

Telefon stał się stałym towarzyszem naszych zakupów. Ponad 75% z nas ma już smartfona – czyli ¾ Polaków ma dowolny sklep w swojej kieszeni. Niewątpliwą zaletą posiadania czegoś w kieszeni jest możliwość wzięcia tego ze sobą gdziekolwiek – i tak mimo, że ponad połowa z nas przegląda internet mobilnie w domu, to aż 1/3 robi to w podróży, a co czwarty Polak w punktach sprzedaży, restauracjach czy kinach. […]

Andrzej Kędzierawski
9 grudnia 2016

Co to FinTech? Polska ma szansę być liderem w Europie

W rejonie Europy Środkowo-Wschodniej już teraz plasujemy się w czołówce pod względem wartości tego rynku. Przed nami jednak jeszcze sporo wyzwań, a prócz młodych firm, ogromną rolę odegrają banki. 860 milinów euro przypada na Polskę Według zaprezentowanego właśnie raportu firmy Deloitte „CEE FinTech Report”, wartość branży FinTech w rejonie CEE to 2,2 miliarda euro. Na Polskę przypada tu aż 860 milionów. To największa kwota ze wszystkich […]

Andrzej Kędzierawski
6 grudnia 2016

Beacons are dead or not dead!? Przegląd świeżych zastosowań

Jak wygląda sprawa z użyciem beaconów w placówkach handlowych? Jedni chwalą się wygenerowaniem rekordowych przychodów, inni mówią „beacons are dead”. Prawda jest taka, że w temacie dzieje się sporo i tym, którzy postawili na tę technologię, pomysłów nie brakuje. A nowe trendy w wykorzystaniu inteligentnych sensorów zdaje się właśnie wyznaczać Amazon. Wideo, płatności i reklama inMarket, platforma wykorzystująca beacony do wysyłania powiadomień o ofertach w sklepach, pochwaliła się […]

Andrzej Kędzierawski
5 grudnia 2016

Czy wschodnie startupy przeniosą się do Warszawy?

Jeśli miałbyś zacząć biznes od nowa, w którym mieście chciałbyś to zrobić? W Berlinie, Londynie, Amsterdamie, Barcelonie… Oto najpopularniejsze startupowe miasta w Europie według raportu Startup Heatmap Europe. Gdzie plasuje się w tym badaniu Warszawa? Na 15. miejscu. Ale to wcale nie koniec listy. A nasza stolica wciąż ma szansę być pierwszym wyborem dla niektórych przedsiębiorców. Warszawa popularniejsza niż się wydaje Blisko 30 proc. […]

Michał Wojciechowski
1 grudnia 2016

Mobilne zakupy Polaków

Trzech na czterech polskich internautów posiada urządzenie mobilne, a 49 proc. e-konsumentów wykorzystuje smartfony do robienia zakupów – wynika z drugiej edycji raportu Izby Gospodarki Elektronicznej M-commerce. Kupuję mobilnie 2016. Rosnącą popularnością cieszą się zakupy wielokanałowe. 3/4 konsumentów posiadających więcej niż jedno urządzenie z dostępem do internetu kupuje te same marki w wielu kanałach. Według autorów raportu smartfon stał się już pełnoprawnym urządzeniem do robienia zakupów. Dla […]

Andrzej Kędzierawski
29 listopada 2016

W Polsce wydano rekordowe 468 milionów złotych

Amerykański Black Friday przyniósł więcej obrotów niż zakładano. Dokładnych danych na temat polskiego Czarnego Piątku jeszcze nie ma, ale wzrost naszych wydatków w tym czasie jest rekordowy. Dodatkowo w Polsce zaczyna się już mówić nie tylko o Czarnym Piątku, ale o Cyber Tygodniu. 65 proc. Polaków interesuje się promocjami Black Friday i Cyber Monday Adobe Digital Insights zakładało, że w Czarny Piątek w USA przyniesie 3 […]

Kazimierz Piekarz
29 listopada 2016

Władcy reklamy mobilnej

Według wielu analityków, Google i Facebook odnotowują imponujące wzrosty przychodów reklamowych w USA, kosztem pozostałej części rynku. Interesujące, jaki jest udział tych firm we wzroście nakładów na reklamę w Polsce. Google i Facebook są potężnymi graczami na globalnym rynku reklamy online. Według eMarketera, całkowity przychód Google z reklam w przestrzeni cyfrowej sięgnie w 2016 roku 63,11 miliarda dolarów (wzrost o 19 proc. wobec 2015 roku), stanowiących 32,4 proc. globalnego […]

Andrzej Kędzierawski
28 listopada 2016

Daniel Lewczuk: wytrwałość i determinacja

Jesteś jednym z pierwszych inwestorów w GoldenLine. Jak będzie wyglądać przyszłość serwisów biznesowych za jakiś rok czy dwa po tym, jak do gry na dobre włączy się Facebook ze swoim Workplace? Workplace ma być platformą społecznościową mającą ułatwiać komunikację pomiędzy pracownikami tej samej firmy. Usługa jest kierowana wyłącznie na rynek korporacyjny i ma charakter płatny. Najwięcej może na niej stracić LinkedIn. Nieuchronne myślę, że nadchodzi. Ale LinkedIn rośnie coraz szybciej, […]

Andrzej Kędzierawski
24 listopada 2016

Bartłomiej Gola: dostarczamy inteligentny kapitał

Mówi się, że w Polsce mamy niską skłonność do ryzyka. Dlaczego tak jest? Bartłomiej Gola, SpeedUp Venture Capital Group: Myślę, że jesteśmy w takim momencie, że pokolenie bezpośrednio po zmianie komunistycznej było gotowe do ryzyka, bo miało niewiele do stracenia. Teraz, kiedy mamy pierwsze przejawy stabilności, ludzie boją się jej utraty. Nie mamy też takiej zamożności, abyśmy mogli ponosić ryzyko utraty jakiejś części posiadanego majątku. Myślę, […]

Blogi

X