Podsumowanie roku 2015 według Szymona Niemczury

Szymon Niemczura

12-01-2016
Podsumowanie roku 2015 według Szymona Niemczury

Z perspektywy rynku beaconów 2015 rok przyniósł co najmniej 3 ważne zmiany…

Z jednej strony po raz pierwszy wydatki na marketing proximity i urządzenia BLE zostały uwzględnione w rocznych strategii mobilnych i budżetach firm na całym świecie. Po miesiącach testów i inwestycji w POC, beacony z ciekawego gadżetu dla geeków stały się integralną częścią wielu kampanii omnichannel.

I tu kolejna zmiana – w odniesieniu do technologii kontekstowych nie mówimy już tylko o branży retail. Widzimy, że coraz więcej wdrożeń pojawia się też w transporcie (informacja na lotniskach, aktualizacja rozkładów jazdy pociągów), sektorze medycznym (nawigacja po szpitalach, lokalizacja sprzętu w domach opieki), czy w szeroko pojętej logistyce (monitorowanie przepływu towarów, zarządzanie dostępami w biurach).

Trzeci hit ostatnich miesięcy to jak dla mnie pojawienie się w branży największych światowych marek – Google, Facebook, McDonald’s, Volkswagen, Target.

Co nas czeka? Internet Rzeczy to dziś prawie 5 miliardów połączonych w jedną sieć urządzeń. Według wyliczeń ABI Research do 2020 będzie ich 4 razy więcej. To dlatego według mnie najważniejszym tematem zbliżających się miesięcy będą kwestie związane z bezpieczeństwem IoT. Firmy korzystające z marketingu proximity obok wydajności baterii, zaczną wreszcie zwracać uwagę także na to czy oferowany sprzęt będzie w stanie zabezpieczyć ich biznes przed atakami ze strony hackerów i konkurencji.

Autor

Szymon Niemczura, CEO Kontakt.io

Zobacz także:

Podsumowanie roku 2015: Grzegorz Chyliński

Podsumowanie roku 2015: Tomasz Szulkowski

Komentarze:

Comments

comments