Podsumowanie roku 2016 – Krzysztof Marzec

23 grudnia 2016

W 2016 roku zaskoczyło mnie wiele: Ingress w nowej oprawie podbił na krótko cały świat jako Pokemon Go. Fakt, że firmie Niantic nie udało się ulepszyć Ingress od długiego czasu był dla mnie pewnikiem, że w nowej grze coś zawalą. Jednak gra w pewnym momencie była porównywalnym trendem co Donald Trump.

Drugie zaskoczenie to VR, który trafił pod strzechy i mimo, że używając Gear VR przegrzewam telefon to jestem pozytywnie nastawiony do jakości technologii. Kierowanie dronem czy pojazdem RC za pomocą takiego interfejsu to coś na co czekałem od lat.

W branży telefonów przed dużym wyzwaniem stoi Samsung, który musi pokazać coś alternatywnego dla iPhone 7, ale nie aż tak wybuchowego jak Note. Mało docierało do mnie plotek o modelach S5, S6 czy S7, natomiast plotki o tym, co będzie miał, a czego nie S8 płyną gorącym strumieniem. Jednak gdyby Google Pixel miał mój ulubiony główny przycisk zamiast własnej Nexusowej nawigacji, to nie zastanawiałbym się ani chwili – tak miło zaskoczyło nas Google w tym roku.

To był dobry rok pod kątem nowości technologicznych – w Polsce na dobre zagościł Netflix, którego 3 seriale były najpopularniejszym trendem w 2016 roku, walcząc z Westworld i Game of Thrones od HBO. Uber mocno zadomowił się na naszym rynku, a już pojawiają się ciekawe alternatywy w postaci Traficar. Czego jeszcze nie mogę się doczekać? Nintendo Switch oraz nowej serii smartwatch od Samsunga, które może wreszcie mnie przekonają do tej technologii?

Na koniec w naszej branży SEM mamy kolejny rok mobile 😉 Dobrze, żartuję, jest już pozamiatane. Google oficjalnie potwierdza, że więcej zapytań ma w mobile, w wielu branżach ilość zapytań tylko z desktopów i laptopów pokazuje spore spadki. Wszystkiego szukamy ze smartfonów, e-commerce widzi duży potencjał w sprzedaży dla użytkowników korzystających z tabletów (średnia konwersja w wielu branżach jest tam większa, niż w segmencie desktop). Google szybko reaguje na zmiany – reklamy elastyczne podbijają Google Display Network, nowe rozszerzenie reklam pozwala wysłać do firmy wiadomość SMS, a w beta-testach znajduje się funkcja remarketingu między urządzeniami (cross-device remarketing).

W SEO co roku rośnie ważność dostosowania strony do urzadzeń mobilnych, a także szybkość ładowania się stron. Kto nie dostosuje się do tej rewolucji odczuje spadki ruchu z najpopularniejszej wyszukiwarki.

Autor

Krzysztof Marzec, dyrektor zarządzający Deva Group. Certyfikowany Trener Google AdWords

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//