Popularność smartwatch’y na rynkach światowych, a Apple Watch
Apple Watch, na którego premierę trzeba było chwilę poczekać, został zaprezentowany w poniedziałek na konferencji Apple. Przyjrzyjmy się bliżej jak wygląda światowy rynek smartwatch’y i kim są ich użytkownicy.
Zarówno ludzie bardzo młodzi w przedziale wiekowym pomiędzy 16-24 lata oraz ich trochę starsi koledzy, w wieku 25-34 lata są w równym stopniu zainteresowani używaniem technologii wearable. Jednakże swego rodzaju zaporę jaką napotka zwłaszcza najmłodsza część użytkowników to cena tego typu urządzeń. Ich używanie niejednokrotnie wiąże się także z posiadaniem smartfonów wyższej klasy, co także stanowi przeszkodę.
Wrażliwość wśród konsumentów na wysokość ceny, spowodowała także różnicę w ilości posiadanych urządzeń z puli technologii wearable (włączając w to inteligentne opaski), jeżeli weźmiemy pod uwagę zamożność użytkowników. Jak pokazują statystyki w grupie najbardziej zamożnych osób 20 proc. posiada smartwatch’e, natomiast spośród najmniej zamożnych tego typu urządzeniem cieszy się jedynie 8 proc. konsumentów.
Wpływ na popularność technologii wearable ma także łatwość w dostępie do internetu. Biorąc pod uwagę wszystkie dane można dojść do wniosku, że użytkownik smartwatch’a jest osobą młodą, mieszkającą tam gdzie sieci Wi-Fi są dobrze rozwinięte, co za tym idzie na obszarze dużych miast.
Dlatego właśnie Ameryka Północna oraz Europa są takimi dwoma obszarami, gdzie produkty Apple świetnie się sprzedają i z powodzeniem wysuwają się na czoło spośród z swoich konkurentów.
A jak kształtuje się cennik Apple?
Najtańszy model z kolekcji Apple Watch Sport z aluminiową obudową i gumowym paskiem kosztuje 349 dolarów, natomiast ceny zegarków z kolekcji Apple Watch Edition zaczynają się od 10 tys. dolarów! I tak: Apple Watch Sport: wersja 38 mm: 349 dolarów, wersja 42 mm: 399 dolarów; Apple Watch: wersja 38 mm: 549 – 1049 dolarów, wersja 42 mm: 599 – 1099 dolarów; Apple Watch Edition: 10-17 tys. dolarów.
Jak wyglądała sprzedaż technologii wearable na rynkach światowych w 2014r.? Przyjrzyjmy się głównym konkurentom, jacy stają w szranki z Apple. Dane Smartwatch Group.
-
Samsung – posiada 23 proc. rynku światowego w sprzedaży technologi wearable i odnotowuje 25 proc. rokroczny przyrost.
-
Lenovo/Motorola – opanował 10 proc. rynku światowego i jest nowym graczem.
-
LG – posiada 7 proc. rynku światowego i jest nowym graczem.
-
Pebble – posiada 7 proc. rynku światowego i odnotowuje 102 proc. przyrostu względem poprzedniego okresu.
-
Garmin – posiada 7 proc. rynku światowego i odnotował 47 proc. przyrostu względem poprzedniego okresu.
-
Sony – posiada 6 proc. rynku światowego i odnotował 66 proc. przyrostu względem poprzedniego okresu.
-
Fitbit – posiada 6 proc. rynku światowego i odnotował 22 proc. przyrostu względem poprzedniego okresu.
-
Withings – posiada 4 proc. rynku światowego i jest nowym graczem.
-
Polar – posiada 2 proc. rynku światowego i odnotował 400 proc. przyrostu względem poprzedniego okresu.
-
Asus – posiada 2 proc. rynku światowego i jest nowym graczem.
Według Strategy Analytics, do rozwoju rynku w głównej mierze przyczyni się Apple, które w 2015 roku sprzeda 15,4 miliona zegarków Apple Watch i zdobędzie 55 proc. udziału w rynku.
Czy tak się rzeczywiście stanie – pokaże czas.
Komentarze:
Comments