Proximity Marketing w połączeniu z Marketing Automation w sklepach Riccardo

Proximity Marketing w połączeniu z Marketing Automation w sklepach Riccardo

Bierzemy garść beaconów, przyklejamy przy półkach w sklepie. Podłączamy aplikację na smartfone. Uruchamiamy iPresso, aby to wszystko połączyć, zasilić treścią i wiedzą. Efekt potrafi bardzo zaskoczyć!

Zacznę od cytatu Grzegorza Trzeciaka z sieci Riccardo:

– Platforma oparta o Beacony daje naszym punktom sprzedaży bezpośrednią możliwość łączenia się z naszymi klientami w sposób ekscytujący i angażujący. Ten nowy zestaw możliwości pozwoli nam na interakcję z naszymi użytkownikami w czasie rzeczywistym. Będziemy mogli przekazać istotne treści oferty w sposób spersonalizowany w 3 kanałach: offline, online i kanale mobilnym – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo.pl

Co to tak naprawdę oznacza dla klientów i dla sklepu?

Klient

Buszuje po sklepie internetowym, przegląda buty. Pobiera aplikację na telefon po czym o niej zapomina (jak to zwykle bywa 😉 ). Będąc w okolicy sklepu, w centrum handlowym aplikacja budzi się do życia i dyskretnie zachęca wibracją i komunikatem do wejścia do sklepu Riccardo, bo właśnie jest dla niego coś interesującego. Klient daje się namówić (co mu szkodzi, to w końcu kilka kroków) i wchodzi do sklepu. Wkraczając aplikacja wita go i proponuje zajrzeć w okolice trampek, które wcześniej oglądał w sklepie internetowym. Są, dokładnie takie! Podchodząc do półki aplikacja wysyła kupon z indywidualnym rabatem, który nie jest taki sam dla wszystkich klientów. 2 minuty i seria korzyści – oszczędność czasu i oszczędność na cenie.

Marka przypomina o sobie dokładnie wtedy kiedy trzeba, dyskretnie i z konkretem, który faktycznie może klienta zainteresować.

Sklep

Sklep dzięki połączeniu aplikacji i beaconów z polskim Marketing Automation iPresso wie jak adresować promocje, gdzie trzeba wzmocnić ruch w salonie sprzedaży i jak budować lojalność. Mając dane demograficzne i behawioralne z historii klienta ze sklepu internetowego może bardzo dokładnie wpasować się z ofertą w off-linie w fizycznym salonie sprzedaży. Bardzo oszczędza również na komunikacji – promocję serwuje prawie bezkosztowo bezpośrednio na telefony klientów. Automat sam dopasowuje oferty i wyzwala komunikaty indywidualnie co do czasu, treści i formy. Co więcej dzięki integracji z RTB (tutaj zastosowano również polskie rozwiązanie – RTB Tracker) komunikacja podąża także poza sklepem internetowym i pojawia się również np. w postaci spersonalizowanych banerów na portalach internetowych i aplikacjach mobilnych.

Trzeba przyznać, że połączenie wymienionych technologii to multichannel „pełną gębą”. Co więcej, dostępny w sposób bardzo namacalny. Do tej pory wciąż brakowało tak kompleksowo zrealizowanych strategii multichannel w praktyce. Wiele wskazuje na to, że to dopiero początek i wkrótce będzie można przekonać się na własnej skórze z korzyści proximity marketingu z beaconami w wielu innych sklepach.

Czego użyto w opisanym przykładzie? Samych rodzimych, coraz lepiej radzących sobie w świecie technologii 🙂

Beacony (Kontakt.io, PL)

Marketing Automation 360 (iPresso, PL)

RTB (RTB Tracker, PL)

Komentarze:

Comments

comments