Przewodnik dla branży mobile – geolokalizacja od A do Z
Usługi geolokalizacyjne są jednym z kluczowych elementów marketingu mobilnego. Dzięki informacji o pozycji użytkownika (lokalizacji) marketerzy zyskami niespotykane narzędzia umożliwiające połączenie z konsumentami w odpowiednim miejscu i czasie.
Wszyscy słyszymy i czytamy o wzroście znaczenia “geolokalizacji” czy kolejnych wzrostach wartości rynku reklam opartych o lokalizację. Osobiście jednak mam wrażenie, że temat ten nie jest taki prosty i oczywisty. Wiele usług opartych o “geo” nadal na naszym rynku nie jest znanych, cały czas niezwykle ważna jest edukacja i promowanie dobrych praktyk.
Tymczasem w skali globalnej rozwiązania geolokalizacyjne w mobile rozwijają się bardzo szybko i wielokierunkowo, często w swoich wąskich dziedzinach. Przykładem mogą być usługi i narzędzia dostępne w takich dziedzin jak np.: Indoor positioning systems, Location Based Mobile Marketing czy Location Based Advertising (LBA). Wspólnym łącznikiem dla tych i wielu innych rozwiązań jest informacja o lokalizacji klienta.
Jest w tej chwili świetna okazja, aby pogłębić i usystematyzować swoją wiedzę na ten temat ponieważ Mobile Marketing Association (MMA) opublikowało darmowy przewodnik pod tytułem “Location Terminology Guide. The language of location“. Przewodnik liczy w sumie 24 strony i jest do pobrania z tego adresu: www.mmaglobal.com/location-terminology-guide.
Dokument został opracowany przy udziale przedstawicieli największych mobilnych graczy m.in.: Nielsen, Google, Facebook, ExactTarget czy Urban Airship. Zasadniczo dokument składa się z czterech głównych części. Część pierwsza dotyczy technologii – jest to podstawa dzięki której można zlokalizować klienta. Autorzy rozwiązania technologiczne przedstawili w kontekście tak ważnych dla marketerów parametrów jak: zasięgu vs. trafności technologii lokalizacji. Jak dla mnie, poniższa info grafika jest po prostu genialna.
W drugiej części zostały przedstawione i opisane strategie lokalizowania klientów, dodatkowo zostały ujęte plusy i minusy każdej z przedstawionej strategii. Trzecia część zawiera zestawienia wskaźników i parametrów związanych z lokalizacją i realizowaniem działań opartych o geolokalizację np. kampanie reklamowe. Ostatnim równie cennych elementem jest słowniczek terminów – wszyscy powinni stosować te same terminy, dzięki czemu łatwiej będzie można promować usługi geolokalizacyjne.
Zainteresowani mogą również skorzystać z darmowego webinarium, które odbędzie się w najbliższym wtorek (15.10.2013) o godzinie 19:30 (naszego czasu). Więcej na ten temat i rejestracja pod tym linkiem.
Podsumowując, dokument został bardzo pozytywnie przyjęty, nie jest idealny, jednak warto go mieć i znać. Zwłaszcza, jeśli geolokalizacja ma znaczenie dla Was i Waszych obecnych lub przyszłych klientów.
Komentarze:
Comments