Kilka przyczyn, dlaczego mobile nie jest wykorzystywany w kampaniach

Rafał Borkowski

17-11-2017
Kilka przyczyn, dlaczego mobile nie jest wykorzystywany w kampaniach

Kolejny z serii wpisów, gdzie przedstawiciele branży komentują i wyjaśniają największy problem, jaki dotyka dzisiaj mobile. Co wpływa na to, że mobile jest ciągle nieproporcjonalnie uwzględniany w wydatkach reklamowych w internecie. Poniżej opinia marketera, jednego z największych banków w Polsce, mBanku.

To prawda – udział reklam w kanale mobile wciąż jest stosunkowo niski. Dlaczego? Przyczyn jest kilka, a wśród nich najważniejsze jest budowanie zasięgu kampanii. Wciąż łatwiej i pewniej to zrobić w „klasycznych” mediach, jak telewizja, radio i internet. Większość media miksów koncentruje się więc na mediach wysokozasięgowych.

Poza samym zasięgiem reklamowanie się w mobile’u niesie ze sobą wyzwania związane z odpowiednim przygotowaniem kreacji. Musimy wciąż radzić sobie z pewnymi ograniczeniami. Mniejszy rozmiar ekranu wpływa znacząco na to, jaki przekaz można zaprezentować – i jest to przekaz pozbawiony wielu szczegółów. Liczba form dostępnych w kanale mobile jest także znacząco mniejsza, niż tych w internecie, mówiąc wprost: te formaty są w większości nieatrakcyjne, inwazyjne i po prostu często irytujące dla użytkownika. Z tego z kolei płynie prosty wniosek dotyczący prowadzenia kampanii stricte sprzedażowych. Jak zrobić taką kampanię do użytkownika, który właśnie jest w drodze, w biegu i nie ma czasu na wypełnianie formularzy i wniosków?

Do tego wszystkiego w naszej, wysoko regulowanej branży finansowej, dochodzi konieczność prezentowania klientowi dodatkowych informacji wymaganych prawem (tzw. „legali”) – to długie formuły napisane językiem prawniczym, trudne do pokazania nawet w internecie.

Podsumowując, można powiedzieć, że wydatki na reklamę w mobile zaczną rosnąć, gdy będzie można w mobile’ u zbudować większy zasięg a także gdy zostaną urozmaicone formaty reklamowe dostępne w tym kanale, tym bardziej, że mobile daje duże możliwości interakcji.

Autor

Rafał Borkowski, kieruje wydziałem marketingu dla klientów zamożnych i programów lojalnościowych w mBanku.

 

Do tej pory w cyklu „Mobile zasługuje na więcej” pojawiły się następujące opinie:

http://gomobi.pl/blogi/dopiero-uczymy-sie-tego-medium/
http://gomobi.pl/blogi/wplywa-ze-mobile-ciagle-nieproporcjonalnie-uwzgledniany-wydatkach/
http://gomobi.pl/blogi/mobile-dzieckiem-internetu-podaza-droga/
http://gomobi.pl/blogi/mobile-zasluguje-wiecej/
http://gomobi.pl/blogi/najlepsze-jeszcze-nami/
http://gomobi.pl/blogi/mobile-iab-polskapwc-adex/
http://gomobi.pl/blogi/mobile-pivot/
http://gomobi.pl/bez-kategorii/dane-mobile-kluczem-wzrostu-jakosci-wartosci-reklamy/

 

Komentarze:

Comments

comments