Reklama mobilna? Najlepiej w aplikacjach

Mariusz Pawełczyk

23-05-2016
Reklama mobilna? Najlepiej w aplikacjach

„Smartfonizacja” postępuje nieubłaganie – do 2020 roku liczba smartfonów na świecie osiągnie 6,1 mld. Już blisko 60 proc. Polaków posiada smartfona, a aż trzech na czterech z nich korzysta z aplikacji mobilnych. Nic dziwnego, że marketerzy przestają traktować kanał mobilny jak „dodatek” do innych kanałów dotarcia do potencjalnego klienta i skupiają na nim coraz większą uwagę.

Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, 76 proc. użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych – 73 proc. z nich stanowią gry, 59 proc. – social media, a 24 proc. aplikacje zakupowe. Jednocześnie okazuje się, że reklamy w aplikacjach dostarczają o 70 proc. wyższy współczynnik konwersji i 50 proc. większą sprzedaż w porównaniu do mobilnych stron internetowych. Wynik ten może być efektem kilku czynników. Po pierwsze, wielu marketerów ze względu na sposób użytkowania tego kanału uznaje środowisko reklamowe w aplikacjach za bardziej sprzyjające niż na stronach mobilnych czy na desktopie. Konsumenci korzystają z aplikacji w innych celach, niż w przypadku przeglądania mobilnych stron internetowych – w pierwszym przypadku głównym powodem jest rozrywka, w drugim zaś poszukiwanie informacji. Ponadto w aplikacjach nie znajdziemy jeszcze tylu reklam co na stronach internetowych, dlatego tzw. „ślepota bannerowa” nie musi obniżać drastycznie wyników prowadzonych w aplikacjach kampanii reklamowych.

Stosując przekazy reklamowe w aplikacjach mobilnych, najlepiej sięgać po te spersonalizowane, dostosowane do potrzeb i upodobań konsumenta, które trafią do niego we właściwym momencie. Użytkownik, który zobaczy przekaz w formie banneru w sprzyjających okolicznościach (ma więcej czasu, jest w odpowiednim nastroju) i w odpowiednim kontekście (reklama będzie dotyczyć np. nowej konsoli do gier w przypadku użytkownika korzystającego z aplikacji do gier), z dużym prawdopodobieństwem chętniej kliknie w reklamę. Taki przekaz może osiągnąć dwukrotnie lepsze efekty.

Natomiast wysoka sprzedaż dzięki aplikacjom to w dużej mierze skutek znajomości przez kupujących środowiska danej aplikacji, zaufanie do określonej marki lub sklepu oraz wynik ułatwienia metod płatności. W prowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej zwiększającej sprzedaż poprzez aplikację szczególnie pomocna jest integracja samej aplikacji z technologią podmiotu, który prowadzi kampanie reklamowe danego sklepu. Dzięki takiemu rozwiązaniu marketerzy mogą zbierać, przetwarzać i wykorzystywać pochodzące z niej dane np. do aktywizacji aktualnych użytkowników aplikacji, sprowadzania ruchu ze strony mobilnej do aplikacji lub pozyskania nowych użytkowników.

Aplikacje mobilne jako kanał dotarcia do klienta powoli stają się dla reklamodawców strategiczne. Im szybciej marketerzy zaczną poświęcać swój czas na działania służące rozwijaniu strategii reklamowej w mobile’u oraz przeznaczać środki na dedykowane rozwiązania usprawniające i podnoszące wyniki kampanii reklamowych, tym więcej mogą zyskać.

Autor

Mariusz Pawełczyk, commercial director CEE w Sociomantic Labs. Karierę zawodową rozpoczął ponad 12 lat temu w branży turystycznej. Od ponad 9 lat zajmuje się marketingiem i sprzedażą w internecie. Trzy lata spędził w TradeDoubler Polska, gdzie był odpowiedzialny za pozyskiwanie oraz obsługę kluczowych klientów firmy. Przed dołączeniem Sociomantic Labs, jako dyrektor marketingu w PKP Intercity SA był odpowiedzialny za strategię marketingową spółki należącej do największej firmy kolejowej w Polsce. Od października 2011 roku pracował jako sales director CEE w Sociomantic Labs, gdzie odpowiadał za współpracę i pozyskiwanie klientów w Europie Środkowej i Wschodniej. Od października 2015 roku zajmuje stanowisko commercial director CEE w Sociomantic Labs.

Komentarze:

Comments

comments