SMS-owe podsumowanie roku 2013

Andrzej Ogonowski

14-01-2014
SMS-owe podsumowanie roku 2013

Właśnie dotarła do mnie informacja o drastycznym spadku liczby wysłanych wiadomości SMS w 2013 roku w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, rok 2013 to kolejny rekordowy rok w wysyłkach SMS-ów marketingowych (najwyższa średnia wysyłek jednego klienta SMSAPI w roku w porównaniu z innymi latami).

Właśnie ten rok definiuje przyszłość rynku SMS-owego na świecie – wysyłki krótkich wiadomości tekstowych P2P (people-to-people) będą zastępowane coraz bardziej popularnymi aplikacjami komunikacyjnymi, natomiast wysyłki SMS-ów B2C i B2B, czyli marketing SMS pozostanie jeszcze przez kilka lat niezastąpionym narzędziem szybkiego, prostego i taniego komunikowania się z klientami i partnerami.

W minionym roku spośród wielu udanych kampanii SMS-owych (np. pracuj.pl czy Żubr) najbardziej zaskoczyła mnie kampania małego biura kredytowego w Śremiu. Akcja była znakomita nie ze względu na jej rozmach czy nawet wielokanałowość, ale – na bardzo wysoką skuteczność – aż 80 proc. Więcej szczegółów o tej kampanii w raporcie „Case studies mobile marketing 2013”.

Zmniejszona ilość kar w 2013 za nieuczciwe konkursy SMS potwierdzają nie tylko siłę marketingowych SMS-ów, ale również coraz mądrzejsze korzystanie z tego narzędzia. Pojęcie permission marketingu (z angielskiego marketing za przyzwoleniem) nie jest już niewiadomą dla marketerów.

Warto tutaj wspomnieć również o SMS-ujących urzędach i instytucjach. Ludzie chcą otrzymywać informacje (aż 76 proc. ankietowanych) i wszelkiego rodzaju powiadomienia o utrudnieniach, czy wydarzeniach kulturalnych np. w swoim mieście. Potwierdzają to przeprowadzone badania. Urzędy natomiast wychodzą coraz częściej naprzeciw tym oczekiwaniom.

Wszystko wskazuje na to, że zeszły rok był udany dla SMS-ów marketingowych. Co przyniesie rok 2014? Na pewno komunikacja SMS-owa P2P zmaleje, jednak przy wszystkich zaletach krótkiej wiadomości w komunikacji B2C oraz B2B ilość wysyłek na pewno się nie zmniejszy.

Zobacz także:

Podsumowanie roku mobile 2013: Arek Urban, We like CAPS! (grupa Kalicińscy.com)

Podsumowanie roku mobile 2013: Sebastian Muliński, Founder & COO w firmie IAI

Podsumowanie roku mobile 2013: Norbert Piotrowski, GoldenSubmarine

Komentarze:

Comments

comments