Czy social media marketing może wpływać na ranking strony?

20 grudnia 2017

Niezależnie od tego, czy jesteś zamiłowanym Instagrammerem, Facebookowiczem, Snapchaterem, czy nie – warto żebyś wiedział, do czego mogą Ci posłużyć media społecznościowe. Zajmując się marketingiem, a także prowadząc własny biznes, ciągle poszukujesz nowych klientów, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Jeżeli Twoje starania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, to może czas zainwestować w social media marketing.

Popraw swoją pozycję w Google dzięki mediom społecznościowym

Mimo że social media nie mają bezpośredniego wpływu na ranking Twojej strony w wyszukiwarce, to dobry marketing na portalach społecznościowych sprawi, że pozycja Twojej strony się polepszy. Pozycjonowanie stron to nie tylko frazy kluczowe, ale również pozyskiwanie linków i budowanie wokół danej strony ruchu, który możesz zyskać właśnie przez użytkowników mediów społecznościowych.

W marketingu internetowym liczy się prędkość

Social media mają to do siebie, że działają bardzo szybko na zasadzie “akcja-reakcja”. Efekty dobrego marketingu widoczne są od razu, lecz tylko dzięki systematycznej pracy całego zespołu można utrzymać je na dłużej. Umiejętnie stworzony post może wygenerować dużo ruchu, a przede wszystkim interakcji z użytkownikami. Zastanawiasz się jak to możliwe? Odpowiedź jest prosta. Profile w mediach społecznościowych same w sobie nie wpływają na pozycjonowanie strony, ale przyczynią się do zwiększenia popularności marki, jej rozpoznawalności, a zatem i budowania zaufania w stosunku do danej firmy.

Budowanie społeczności

To, co różni social media od robotów Google i SEO to aspekt społecznościowy. Poza „kupowaniem lajków”, którego oczywiście nie popieramy, ciężko jest wymusić w ludziach określone reakcje, sfałszować komentarze lub ich oceny. Dlatego tak wielu użytkowników polega na “gwiazdkach” przyznawanych choćby lokalom gastronomicznym na Facebooku. Jeżeli większość osób twierdzi, że w danej pizzerii serwują najlepszą pizzę w Krakowie, to znaczy, że trzeba ją spróbować.

Facebook

Portale social media służą również do szybkiego kontaktu z potencjalnymi lub rzeczywistymi klientami. Strony takie jak Facebook często zastępują wyszukiwarkę i same się nią stają. Właśnie przez to każda firma powinna mieć swój profil, aby dać się znaleźć. Na platformach takich jak Facebook, czy Google+ użytkownicy mogą umieszczać opinie, które zachęcą lub zniechęcą do korzystania z usług danej firmy. Żeby jednak profil założony na Facebooku wyświetlał się w wynikach wyszukiwania Google, musi być ustawiony na “publiczny”. W przypadku Fan Page ustawienia takie są automatyczne, lecz należy o tym pamiętać, zakładając firmowe grupy dyskusyjne, czy profile użytkowników.

Google+

Choć ciężko być w pełni pewnym, co ma wpływ na ranking stron internetowych w Google (istnieje bowiem opinia, że wiedzą to tylko same algorytmy i nikt więcej), nie można zignorować platformy społecznościowej stworzonej przez samo Google: Google+. Fachowcy twierdzą, że profil na tym kanale, choć niezbyt popularnym, ma znacznie większy wpływ na ranking i SEO niż profil na Facebooku.

Twitter

Czy wiesz, że już od 2005 roku Google ma zawartą umowę z Twitterem dotyczącą pozyskiwania informacji? Gigantowi Google zależy na posiadaniu rzetelnych i sprawdzonych aktualności, dlatego pobiera informacje z Twittera, żeby być zawsze na bieżąco ze swoimi newsami. Twitter na całym świecie pełni różne funkcje – w Polsce sprawdza się jako źródło informacji dotyczących polityki kraju. W zależności od tego, kto stanowi Twoją grupę docelową, możesz zainwestować w mocne konto firmy na Twitterze. Posiadając dużą ilość followersów, Twój profil wyświetli się w czołówce wyników wyszukiwania w Google.

Social media a pozyskiwanie linków

Kanały społecznościowe mają to do siebie, że łatwo w różnych postach umieścić linki i dzielić się wszelkimi newsami ze swoimi klientami i obserwatorami. Budowanie linków ma wpływ na wiarygodność i pozycję Twojej strony internetowej w Google. Wykorzystanie do tego profili social media nie działa bezpośrednio korzystnie, ale może przynieść pozytywne skutki. Posty na Facebooku posiadają linki nofollow. Jednak Facebook ma większy zasięg użytkowników, można zatem liczyć na to, że Twój post wraz z linkiem dotrze do innych, większych stron, użytkowników lub specjalistów z branży, którzy zechcą się nim podzielić ze swoją grupą odbiorców. W tak prosty sposób Twój post wraz z linkiem może dotrzeć nawet na portal zewnętrzny lub forum internetowe. Wygeneruje to duży ruch na Twojej stronie i podniesie współczynnik konwersji.

Nie poddawaj się!

Marketing internetowy w social media to praca dla wytrwałych. Budowanie zaufanego grona odbiorców może zająć trochę czasu. Zadbaj o pozyskiwanie coraz nowszych obserwatorów – udzielaj się, wchodź w reakcje z użytkownikami, nie zapominaj też o komentowaniu z profilu filmowego, zwłaszcza na tych większych i bardziej popularnych stronach branżowych. Jeżeli Twój przekaz będzie merytoryczny, nienachalny i użyteczny, to praktycznie zerowym nakładem kosztów zyskasz ‚share’y, czyli udostępnianie Twoich linków i postów przez innych.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X