Social media marketing – rośnie rola materiałów wideo

12 lipca 2016

Już 60 proc. marketerów wykorzystuje w swoich działaniach materiały wideo, a 73 proc. planuje zwiększyć ich zastosowanie w swojej strategii marketingowej – wynika z 2016 Social Media Marketing Industry Report opracowanego przez Social Media Examiner.

Rosnącym trendem w social media marketingu jest publikacja materiałów wideo „na żywo”, co umożliwiają takie serwisy jak Facebook czy Periscope. Z możliwość tej zamierza skorzystać co drugi ankietowany marketer.

Do dominujących w działaniach marketingowych serwisów społecznościowych należą Facebook i YouTube. Według raportu, co najmniej 63 proc. marketerów planuje zwiększyć zakres działań w ramach tych dwóch kanałów.

Rosnącą popularnością cieszy się też Snapchat, z którego usług korzysta na razie jedynie 5 proc. marketerów. 16 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć podjęcia działań w tym serwisie, a 28 proc. chce dowiedzieć się więcej na temat jego możliwości.

Pomimo dużego nacisku, jaki marketerzy kładą na obecność na Facebooku, tylko 46 proc. z nich uważa, że ich działania w tym serwisie przynoszą efekty. Pozostali albo uważają, że takich efektów nie ma, albo nie wiedzą czy je osiągają.

58 proc. firm zamierza zwiększyć nakłady na wideo w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 1/3 z nich planuje, że wzrost ten przekroczy 50 proc. – wynika z sondażu przeprowadzonego przez Content Marketing Association.

Ponad połowa marketerów ankietowanych w ramach badania Video Content for Engagement uważa kanał mobilny za główne narzędzie dystrybucji materiałów wideo. 29 proc. respondentów wymieniło tu media społecznościowe.

Więcej danych znajdziecie w raporcie 2016 Social Media Marketing Industry Report.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X