Spadek sprzedaży tabletów. Wzrost smartfonów. Xiaomi – nowa nadzieja

Spadek sprzedaży tabletów. Wzrost smartfonów. Xiaomi – nowa nadzieja

Jak podało IDC w swoim raporcie, pierwszy raz w historii odnotowano spadek sprzedaży tabletów w ostatnim kwartale minionego roku (-3,2 proc.). Mimo to w całym 2014. sprzedaż tych urządzeń wzrosła względem poprzednich okresów i wyniosła 229,6 miliona sztuk. Liderami w tej kwestii wciąż pozostają głównie dwaj gracze: Apple oraz Samsung. Przekrój przez rynek tabletów.

Apple

Niekwestionowane pierwsze miejsce nadal zajmuje iPad, jednakże mimo wielu zabiegów rynkowych nie udało się firmie Apple wzbudzić takich emocji względem tych urządzeń, jakie zwykle towarzyszą wejściu do sprzedaży nowego iPhone’a.

Samsung

Drugi gigant w kolejności, Samsung, oferujący tablety z systemem Android ze średniej i wyższej półki osiągnął swój cel sprzedażowy – 40 milionów sztuk w 2014 roku. Jednakże na tle konkurencji w 2015 roku czeka go dość ostra walka o konsumentów.

Lenovo

Wydaje się że portfel oferty Lenovo jest idealnie skonstruowany, dzięki większemu rozmiarowi ekranów i korzyściom z tego płynącym dla użytkownika. Firma zaprezentowała także na targach CES technologię AnyPen, która z pewnością będzie wyznaczać drogę rozwoju produktów Lenovo.

Należy wspomnieć także o firmie Asus, która również została uwzględniona w rankingu dzięki popularności modelu Asus T100. Natomiast najmniej korzystnie w rankingu wypadł Amazon, odnotowując znaczny roczny spadek pośród tych pięciu konkurujących ze sobą topowych producentów tabletów.

Co nowego u smartfonów?

Przyglądając się natomiast innemu raportowi IDC, który dotyczy zmian jakie nastąpiły na rynku smartfonów, należy przyjrzeć się chińskiemu producentowi urządzeń mobilnych Xiaomi. Mimo, iż zanotował on spadek w rankingu z miejsca trzeciego na piąte, to nie można nie zauważyć, że poprzez duże zapotrzebowanie na urządzenia mobilne głównie w Chinach, Xiaomi rok za rokiem pnie się w górę.

Uwagę, zwraca zwłaszcza oferowany przez tego producenta phablet Mi Note, mający być odpowiedzią między innymi na iPhone 6 Plus. Właśnie tak zwane phablety, czyli telefony wyposażone w ekran większy niż 5,5 cala zaczynają podbijać sukcesywnie rynek i zyskują rosnącą popularność, co uwzględniliśmy także na infografice dot. najważniejszych trendów 2014/2015.

Jak wygląda Mi Note? Ekran tego urządzenia to 5,7 cala, jest też cieńszy niż urządzenie Apple, a także o wiele tańszy. Filozofia konkurencyjności Xiaomi opiera się na dostarczaniu użytkownikowi urządzeń mobilnych będących odpowiedzią na te, które już są obecne na rynku. Stąd Mi Note jest konkurencyjne nie tylko względem iPhone’a 6 Plus, ale także dla Galaxy Note Samsung 4. Kluczowym wyznacznikiem atrakcyjności jest też na pewno konkurencyjne cena, która w Chinach jest ułamkiem ceny urządzenia oferowanego przez Apple. Xiaomi na samym rynku azjatyckim ma jednak poważnych przeciwników w postaci nie tylko Samsunga, ale także HTC.

Xiaomi zanotowało 5,3 proc. udziału w światowym rynku smartfonów w trzecim kwartale 2014 roku (IDC). Firma swoim produktem zwróciła podobno także uwagę Facebooka, jednakże nie doszło dotychczas do żadnych kluczowych decyzji w tej kwestii (wg raportu Reutera).

Xiaomi jest uniwersalny – oprócz smartfonów dostarcza urządzenia sterujące sprzętami domowymi, zajmując w ten sposób także segment sprzedaży gadżetów do inteligentnych domów. Firma nie ogranicza się jedynie do produkcji mobile, ale znacznie szczerzej, i z pewnością już dziś można ją uważać za kolejnego ważnego producenta technologii.

Kończąc – wg IDC w IV kw. ubiegłego roku wszyscy producenci sprzedali 375,2 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 28,2 proc. wobec 292,7 mln sprzedanych w IV kw. 2013 roku. W całym 2014 r. producenci sprzedali 1,301.1 mln smartfonów, o 27,6 proc. więcej niż w 2013 r. (1,019.4 mln).

Komentarze:

Comments

comments