“Starannie poznaliśmy solną materię” – piszę Grzegorz Krzemień po zdobyciu MIXX Awards
Wczoraj GoldenSubmarine zdobyło nagrodę w kategorii Mobile / Apps / Tablets na MIXX Awards 2012, mających na celu nagradzać najlepsze kampanie reklamowe online.
Po tylu latach czekania, gdy już wszyscy stracili wiarę w „rok mobilności”, on właśnie nadszedł. Marketing mobilny dostrzega coraz więcej marketerów. Widzą oni, że mobilność zmienia sposób zachowania ich grup docelowych.
Fajnie, że znalazło to również odzwierciedlenie w branżowym konkursie MIXX Awards. Od tego roku wprowadzono kategorię „Mobile / apps / tablets”.
Wczoraj mieliśmy przyjemność odebrać nagrodę właśnie w tej kategorii. Otrzymaliśmy dwie, z trzech, nominacji dla naszych projektów: „ŠKODA Yeti App” i „The Salt Mine” dla Kopalni Soli “Wieliczka”. Wygrała aplikacja “The Salt Mine”. Wczorajszy MIXX wzbogaca kolekcję nagród dla tej aplikacji. Jak do tej pory aplikacja została wyróżniona przez Google w ramach projektu CreativeSandbox i otrzymała tytuł „Mobile of the Day” w serwisie TheFWA. Nadal pracujemy nad tym, by świat oszalał na jej punkcie tak jak my. Wydaje się to o tyle łatwiejsze, że aplikacja dostępna jest w 6 językach. 🙂
Co decyduje o sukcesie tej aplikacji?
Tworząc ją nie szliśmy na kompromisy jakościowe
Wszystkie elementy graficzne, animacyjne, wideo ocierają się o granice technicznych możliwości urządzeń. Oczywiście wymagało to długiego i żmudnego etapu testowania, na którym ze względów wydajnościowych musieliśmy zrezygnować z niektórych elementów. Czekają na mocniejszy sprzęt :), ale pewnie już za jakiś czas warto będzie pobrać aktualizacje. „The Salt Mine” ukazuje piękno wielickich podziemi i przenosi je do mobilności. W połączeniu z filmami i animacjami oddaje w pełni czar tego miejsca.
Starannie poznaliśmy solną materię
W fazie przygotowań, gdy już wszystko było strategicznie i kreacyjnie poukładane, każda z podziemnych komnat została sfotografowana tak, by dało się stworzyć dobrej jakości panoramy 3d. Zdjęcia należało później przerobić tak, by dało się płynnie korzystać z panoram na urządzeniach mobilnych. To była mrówcza i wymagająca dobrego sprzętu praca. Nakręciliśmy mnóstwo filmów z podziemi, spędziliśmy tam dwa dni wsłuchując się w opowieści przewodników, by dokładniej oddać atmosferę tego unikalnego miejsca.
Szeroka dostępność
„The Salt Mine” jest stworzona na systemy iOS i Android, oraz, co niezmiernie ciekawe, również jest dostępna przez stronę WWW. Wszystko to jest możliwe dzięki technologii Adobe Air, która pozwala za jednym programistycznym podejściem stworzyć aplikacje na urządzenia mobilne i na WWW. Świetna sprawa jeżeli chodzi o oszczędność czasu, a co za tym idzie – kosztów produkcji.
Dobra załoga
Projekt trwał 5 miesięcy i pracowało nad nim 18 specjalistów. Stworzenie takiej aplikacji tak sprawnie nie byłoby raczej możliwe bez połączenia wielu kompetencji w jednym miejscu.
Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu mobilnego GoldenSubmarine
Komentarze:
Comments