„Starannie poznaliśmy solną materię” – piszę Grzegorz Krzemień po zdobyciu MIXX Awards

8 listopada 2012

Wczoraj GoldenSubmarine zdobyło nagrodę w kategorii Mobile / Apps / Tablets na MIXX Awards 2012, mających na celu nagradzać najlepsze kampanie reklamowe online.

Po tylu latach czekania, gdy już wszyscy stracili wiarę w „rok mobilności”, on właśnie nadszedł. Marketing mobilny dostrzega coraz więcej marketerów. Widzą oni, że mobilność zmienia sposób zachowania ich grup docelowych.

Fajnie, że znalazło to również odzwierciedlenie w branżowym konkursie MIXX Awards. Od tego roku wprowadzono kategorię „Mobile / apps / tablets”.

Wczoraj mieliśmy przyjemność odebrać nagrodę właśnie w tej kategorii. Otrzymaliśmy dwie, z trzech, nominacji dla naszych projektów: „ŠKODA Yeti App”„The Salt Mine” dla Kopalni Soli „Wieliczka”. Wygrała aplikacja „The Salt Mine”. Wczorajszy MIXX wzbogaca kolekcję nagród dla tej aplikacji. Jak do tej pory aplikacja została wyróżniona przez Google w ramach projektu CreativeSandbox i otrzymała tytuł „Mobile of the Day” w serwisie TheFWA. Nadal pracujemy nad tym, by świat oszalał na jej punkcie tak jak my. Wydaje się to o tyle łatwiejsze, że aplikacja dostępna jest w 6 językach. 🙂

Co decyduje o sukcesie tej aplikacji?

Tworząc ją nie szliśmy na kompromisy jakościowe

Wszystkie elementy graficzne, animacyjne, wideo ocierają się o granice technicznych możliwości urządzeń. Oczywiście wymagało to długiego i żmudnego etapu testowania, na którym ze względów wydajnościowych musieliśmy zrezygnować z niektórych elementów. Czekają na mocniejszy sprzęt :), ale pewnie już za jakiś czas warto będzie pobrać aktualizacje. „The Salt Mine” ukazuje piękno wielickich podziemi i przenosi je do mobilności. W połączeniu z filmami i animacjami oddaje w pełni czar tego miejsca.

Starannie poznaliśmy solną materię

W fazie przygotowań, gdy już wszystko było strategicznie i kreacyjnie poukładane, każda z podziemnych komnat została sfotografowana tak, by dało się stworzyć dobrej jakości panoramy 3d. Zdjęcia należało później przerobić tak, by dało się płynnie korzystać z panoram na urządzeniach mobilnych. To była mrówcza i wymagająca dobrego sprzętu praca. Nakręciliśmy mnóstwo filmów z podziemi, spędziliśmy tam dwa dni wsłuchując się w opowieści przewodników, by dokładniej oddać atmosferę tego unikalnego miejsca.

Szeroka dostępność

„The Salt Mine” jest stworzona na systemy iOSAndroid, oraz, co niezmiernie ciekawe, również jest dostępna przez stronę WWW. Wszystko to jest możliwe dzięki technologii Adobe Air, która pozwala za jednym programistycznym podejściem stworzyć aplikacje na urządzenia mobilne i na WWW. Świetna sprawa jeżeli chodzi o oszczędność czasu, a co za tym idzie – kosztów produkcji.

Dobra załoga

Projekt trwał 5 miesięcy i pracowało nad nim 18 specjalistów. Stworzenie takiej aplikacji tak sprawnie nie byłoby raczej możliwe bez połączenia wielu kompetencji w jednym miejscu.

Autor

Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu mobilnego GoldenSubmarine

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X